Gå til innhold

Vann på innsiden av vinduene

Anbefalte innlegg

Vi satte inn to helt nye vinduer for 2,5 år siden. De var ekstra dyre fordi de var brannsikre/brannvinduer, eller noe slikt. Kan ikke åpnes. Nå har temperaturen vært lav en stund, ned mot 12-13 minus, og jeg oppdaget i går at det på innsiden av disse vinduene er dogg/vann. Her må det vel være en feil? Huset er snart 20 år gammelt, og jeg har aldri sett det på de gamle vinduene.

Begge rommene de står i er "kalde rom", altså gang og soverom, så jeg har ikke tenkt noe over om det trekker fra vinduene, fordi det alltid er litt kaldt i de rommene, men det må jo være en eller annen feil med dem når de blir helt våte når det er kaldt ute? La ikke merke til om det var slik i fjor, men det var nok ikke så kaldt da heller.

Bør vi klage på disse eller er det helt greit å ha det slik?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409555-vann-p%C3%A5-innsiden-av-vinduene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk. Da er det ganske vanlig da! Det hadde jeg ikke trodd. Vi får kanskje varme opp de to rommene litt mer på dagtid. Soverommet er alltid kaldt om natta, fordi vi sover med vinduet åpent. Gangen er nok ikke så kald, men derimot mer fuktig, siden våte sko og vått tøy tørker der. Vaskerommet med tørketrommel er ganske nærme disse to rommene, så varm fuktig luft kommer nok ganske ofte ut dit, hvis dørene står åpne. Vi kan bli flinkere til å sette på avtrekket når tørketrommelen er i bruk. Det har jeg ikke tenkt noe særlig på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...