smurf78 Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 jeg er plaget av mye vann i kroppen, dvs har ganske blubbete fingre, legger og mage. Ser ikke ut som trening hjelper. Jeg drikker utrolig lite egentlig, kanskje 2 glass væske daglig. Inntil nå nylig hvor jeg prøver å drikke 2-3 liter væske daglig, både vann og te. Har hørt at dette skal hjelpe på å få vekk alt vannet i kroppen samt få vekk cellulitter. Er det noen andre som har god erfaring med dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Med så lite væskeinntak er det ikke rart du er "blubbete"!! (Dine egne ord...) Kroppen bruker vann til alle prosesser som foregår, så det er direkte helseskadelig å drikke så lite som du gjort. Du sier selv at du prøver å drikke 2-3 liter for dagen nå, det er bra. Fortsett med det. 2 liter er et minimum for hva kroppen trenger. Og du vil nok merke det ganske raskt, vannopphopningen i kroppen forsvinner, vekten går ned, du får mer energi, huden blir penere, metthetsfølelsen øker osv. At det skal forebygge cellulitter kan også hende, men det vil jeg ikke si for sikkert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurf78 Skrevet 7. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2002 Med så lite væskeinntak er det ikke rart du er "blubbete"!! (Dine egne ord...) Kroppen bruker vann til alle prosesser som foregår, så det er direkte helseskadelig å drikke så lite som du gjort. Du sier selv at du prøver å drikke 2-3 liter for dagen nå, det er bra. Fortsett med det. 2 liter er et minimum for hva kroppen trenger. Og du vil nok merke det ganske raskt, vannopphopningen i kroppen forsvinner, vekten går ned, du får mer energi, huden blir penere, metthetsfølelsen øker osv. At det skal forebygge cellulitter kan også hende, men det vil jeg ikke si for sikkert. går det greit å drikke te og kanskje litt juice også og ikke bare vann?? Det er vel det totale væskeinntaket som teller uavhengig av hva det er. (Bare det ikke er brus osv) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 går det greit å drikke te og kanskje litt juice også og ikke bare vann?? Det er vel det totale væskeinntaket som teller uavhengig av hva det er. (Bare det ikke er brus osv) Selvsagt. Som du selv sier, det er det totale væskeinntaket som teller. Men nå er jo te ganske vanndrivende, så de dagene du drikker masse te bør du gjerne kompensere med ekstra vann e.l. Selv drikker jeg masse Fun Light og en del isvann med sitrondråper som jeg har stående i kjøleskapet. Rent vann er selvfølgelig godt, men litt kjedelig i lengden... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
turte Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 går det greit å drikke te og kanskje litt juice også og ikke bare vann?? Det er vel det totale væskeinntaket som teller uavhengig av hva det er. (Bare det ikke er brus osv) Urte/frukt-te kan du drikke så mye du vil av. Svart te og kaffe skal man være mer forsiktig med. Juice inneholder jo mye (frukt)sukker i tillegg til mye syre, så det er ikke bra for tennene å bruke juice som tørstedrikk. Men i moderate mengder kan du drikke det meste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurf78 Skrevet 8. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2002 Urte/frukt-te kan du drikke så mye du vil av. Svart te og kaffe skal man være mer forsiktig med. Juice inneholder jo mye (frukt)sukker i tillegg til mye syre, så det er ikke bra for tennene å bruke juice som tørstedrikk. Men i moderate mengder kan du drikke det meste. ok jeg drikker masse ricola urtete og sitronmelissete. Det er sukker i de men også urter, men det gjør vel ikke noe om det er litt sukker i dem? Te uten sukker smaker jo forferdelig. Merker at det er vanndrivende men det er bare bra for meg siden jeg er litt "blubbete" i fingrene og på magen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Selvsagt. Som du selv sier, det er det totale væskeinntaket som teller. Men nå er jo te ganske vanndrivende, så de dagene du drikker masse te bør du gjerne kompensere med ekstra vann e.l. Selv drikker jeg masse Fun Light og en del isvann med sitrondråper som jeg har stående i kjøleskapet. Rent vann er selvfølgelig godt, men litt kjedelig i lengden... Håper du vet at aspartam er "under lupen" nå pga mistanke om uheldig påvirkning av nervevev (les: hjerneceller). Det var nettopp et program om dette på radio, og jeg fikk denne linken fra helsekostnettet for et lite år siden: http://www.angelwater.net/y2k/aspartame.html (det er fullt lov å være kritisk til artikkelen, bl.a. pga. begrenset kildemateriale og ikke minst annonsen til slutt, men lell..) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.