Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på mat/drikke i mnd.?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hei!

Så mye at jeg ikke orker skrive beløp,men:)

Jeg har fått avtale med butikksjefen, så istedet for å hoppe opp i søppelkassen når butikken stenger får jeg varene :-) Han setter det i poser til meg, og jeg bare henter på kveldene. Mye forskjellig i de posene, men det vi ikke trenger gir jeg videre, dette har halvert matbudsjettet vårt, minst:-)

DNB-appen min sier 3.214 kr, men jeg er noe usikker på om den har rett. Det er sannsynligvis det som er kjøpt i matbutikk, men det inkluderer jo ikke lunch på jobb.

Omtrent den summen fikk jeg også oppgitt sist jeg sjekket - men da var ikke turene innom Kaffebrenneriet ol. medregnet...

Omtrent den summen fikk jeg også oppgitt sist jeg sjekket - men da var ikke turene innom Kaffebrenneriet ol. medregnet...

(kaffebrenneriet  .....og vinmonopolet, 7/11, og alle kvikklunchbesøkene på Narvesen før vinterens skiøkter? ;-)

Annonse

Vi handler vel for ca 2000-2500 kr i uka i matbutikker, til en familie på fem personer (2 ungdommer, 1 stort barn, 2 voksne). I tillegg kommer det vi kjøper til lunsj på jobb (jeg bruker som regel 20-40 kr hver dag jeg jobber, mannen min sikkert noe av det samme), og det de to største kjøper av og til rett før/etter trening/aktiviteter, når de ikke rekker middag før seint om kvelden.

Inkludert i de 2000-2500 er jo også Shampo, balsam, bind, tamponger, vaskepulver, rengjøringsmidler, dopapir, tørkepapir og andre ikke spisbare ting vi kjøper i matbutikk.

Jeg baker brødene stort sett selv. Baker 3 brød ca tre ganger pr uke, i tillegg til det kjøper vi kanskje 4 brød pr uke.

Jeg går sjelden på kafe/restaurant, men det hender jo. Kjøpte faktisk en kopp kakao med krem i går :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...