Gå til innhold

fornærmet/ lett krenkbar

Anbefalte innlegg

Hei!

Syns man drar ting langt når man går til retten fordi man er blitt kalt neger,

man må ta ting litt mer med ro.

http://www.dagbladet.no/2016/01/24/nyheter/innenriks/rasisme/grenland/42875000/

Men som autist har jeg ertet på meg lett krenkbare autister, husker ikke hva det var, men det var enten at jeg skrev autist om meg selv, eller noen andre...noe som er ekstremt diskriminerende, mente de, med en kjempelang forklaring på det......

eller så var det ordet autister, eller autisten, eller autistene, eller autismen, altså det var små marginer, jeg forstod ikke den gedigne diskrimineringen jeg drev mot meg selv og andre autister:-( 

for det var noe om at autist er man ikke... eller autister er vi ikke...men vi er noe helt annet, men jeg husker ikke nå den gedigne og fornuftige forklaringen, men den var noe ala, "jeg er ikke neger", samme type argumentasjon. Har man lett for å kalle en spade en spade, så er det fort gjort at man kaller en autist en autist eller en neger en neger.

Jeg syns ikke det er så lett å forstå den store diskrimineringen i dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409705-forn%C3%A6rmet-lett-krenkbar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Syns man drar ting langt når man går til retten fordi man er blitt kalt neger,

man må ta ting litt mer med ro.

http://www.dagbladet.no/2016/01/24/nyheter/innenriks/rasisme/grenland/42875000/

Men som autist har jeg ertet på meg lett krenkbare autister, husker ikke hva det var, men det var enten at jeg skrev autist om meg selv, eller noen andre...noe som er ekstremt diskriminerende, mente de, med en kjempelang forklaring på det......

eller så var det ordet autister, eller autisten, eller autistene, eller autismen, altså det var små marginer, jeg forstod ikke den gedigne diskrimineringen jeg drev mot meg selv og andre autister:-( 

for det var noe om at autist er man ikke... eller autister er vi ikke...men vi er noe helt annet, men jeg husker ikke nå den gedigne og fornuftige forklaringen, men den var noe ala, "jeg er ikke neger", samme type argumentasjon. Har man lett for å kalle en spade en spade, så er det fort gjort at man kaller en autist en autist eller en neger en neger.

Jeg syns ikke det er så lett å forstå den store diskrimineringen i dette.

Latterlig å kaste bort rettsvesenets tid på dette. Men regner med at saken bli henlagt før det kommer så langt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...