Gå til innhold

NHD kan jeg bli tvangsinnlagt igjen som i 2013?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

2 spørsmål:

1. 2013 ble jeg tvangsinnlagt på akuttpost 1 fordi psykiateren mente jeg var svært psykotisk, selvom jeg verken såg eller hørte ting. Kan det samme skje denne måneden når jeg skal til samme psykiateren etter denne episodeuka med nibiru tanker som dere kaller vrangforestillinger?

2. Selvom jeg har det bedre idag, betyr det da at jeg er frisk i hodet igjen og ikke trenger å gå til psykiateren?

Skrevet

1. Du blir ikke tvangsinnlagt hvis du samarbeider om behandling. Tvangsinnleggelse er lett å unngå, ikke vær redd for det. 

2. Selv om du har bedre dager så tror jeg fortsatt at du trenger behandling og hjelp.

Blomsterfluen
Skrevet

1. Du blir ikke tvangsinnlagt hvis du samarbeider om behandling. Tvangsinnleggelse er lett å unngå, ikke vær redd for det. 

2. Selv om du har bedre dager så tror jeg fortsatt at du trenger behandling og hjelp.

ok. Kan det hende at han vil ambefale innleggelse på dps for terapi?

Skrevet

ok. Kan det hende at han vil ambefale innleggelse på dps for terapi?

Det er det vanskelig for meg å si noe om. Det er ikke alle med psykose som må legges inn. Uansett er jo en frivillig innleggelse å foretrekke fremfor en tvangsinnleggelse.

Hvis du legges inn, så er det for å få intensiv behandling. Det er ikke fengsel :-)

Blomsterfluen
Skrevet

Det er det vanskelig for meg å si noe om. Det er ikke alle med psykose som må legges inn. Uansett er jo en frivillig innleggelse å foretrekke fremfor en tvangsinnleggelse.

Hvis du legges inn, så er det for å få intensiv behandling. Det er ikke fengsel :-)

ok. I 2013 var jeg på akuttpost 1 i 3 dager. Er det vanlig å være innlagt i psykiatrien i bare 3 dager og så fp komme hjem igjen?

Skrevet

ok. I 2013 var jeg på akuttpost 1 i 3 dager. Er det vanlig å være innlagt i psykiatrien i bare 3 dager og så fp komme hjem igjen?

Det er vel vanlig på en akuttpost, men i vanlige avdelinger er man flere uker. 

Skrevet

Innleggelser på akuttpost er jo hovedsaklig for å stabilisere seg nok for å få videre behandling (f.eks ved akutt selvmordsfare eller andre veldig alvorlige symptomer). Det er ikke et sted man blir værende lenge.

Når man er stabilisert blir man enig om videre behandling.

Blomsterfluen
Skrevet

Ok. Tror NHD at jeg blir innlagt for tankene om nibiru og lysene på himmelen?

Skrevet

Ok. Tror NHD at jeg blir innlagt for tankene om nibiru og lysene på himmelen?

Når jeg har vært såkalt psykotisk har jeg blitt innlagt men ikke tvang, det har blitt foreslått. 

Blomsterfluen
Skrevet

Tror dere at NHD vil mene det samme, at jeg fortsatt trenger hjelp og behandling selvom jeg har hatt det bra i dag?

Nicklusheletida
Skrevet

Det tror jeg du kan unngå ved å begynne på Abilify igjen som du sluttet med for en måned siden. Du hadde det bedre da du brukte den medisinen.

Skrevet

Tror dere at NHD vil mene det samme, at jeg fortsatt trenger hjelp og behandling selvom jeg har hatt det bra i dag?

Selvfølgelig vil du trenge videre hjelp selv om du føler deg bedre i dag. Jeg forstår ikke din motvilje mot å få hjelp - det er utelukkende til din egen fordel...

Blomsterfluen
Skrevet

Selvfølgelig vil du trenge videre hjelp selv om du føler deg bedre i dag. Jeg forstår ikke din motvilje mot å få hjelp - det er utelukkende til din egen fordel...

jeg har ikke motvilje mot å få hjelp, jeg er bare redd for at psykiateren blir en unødvendig tur, fordi tenk om han sier at alt er bare tull...

Blomsterfluen
Skrevet

NHD har du noe svar på dette? Kan det hende at psykiateren sier at jeg bør legges inn, selvom jeg ikke er så redd lenger?

Blomsterfluen
Skrevet

Kan du være så snill å svare, NHD? Jeg er så veldig usikker.

Blomsterfluen
Skrevet

Hva tenker du, NHD?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis kriteriene for tvangsinnleggelse er oppfylt, kan du tvangsinnlegges.

Det gjelder generelt for alle.

Om du oppfyller kriteriene i dag, kan jeg ikke si noe om.

Blomsterfluen
Skrevet

ok. Takk for svar.

• 4 uker senere...
Blomsterfluen
Skrevet
Den Thursday, January 28, 2016 at 8.44, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg var hos psykolog nettopp og han sa jeg ikke har psykose og at han bestemte at jeg blir avvist av psykiatritjenesten fordi jeg ikke følger ambefalinger om å ta abilify.

Skrevet

Skjønner ikke hvordan du klarer slutte på abilify uten å få abstinenser 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...