Trine Skrevet 7. februar 2016 Skrevet 7. februar 2016 Den 5.2.2016 at 0.20, umakenverdt skrev: Tenk om det hadde gått an å fjerne alle "spor" etter seg, at man kunne fjernet seg selv fra minnet til alle mennesker man har møtt. At man kunne slettet alt og dermed på en enkel måte takket for seg. Det hadde vært fint. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Skrevet 7. februar 2016 1 time siden, PNG skrev: moterPrøysen var inne på noe med å slutte med introspeksjon, og begynne så smått å endre vaner. Men det er vel noe jeg prøver på. Er det ikke det de fleste prøver på da, eller vet egentlig ikke jeg? Jeg får ingenting til å stemme, men prøver vel å endre vaner, og hvordan jeg handler, men hvordan i alle dager vite hva som er vaner man vil ha/trenger... 0 Siter
umakenverdt Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Skrevet 7. februar 2016 58 minutter siden, Trine skrev: Det hadde vært fint. Jeg er litt flau over dette innlegget, men tenker en del på dette. Alt er så sammensatt, skulle ønske jeg kunne fjernes fra det hele. At jeg kunne trekkes ut fra det meste, uten at det fikk noen negative konsekvenser. 0 Siter
Trine Skrevet 7. februar 2016 Skrevet 7. februar 2016 5 minutter siden, umakenverdt skrev: Jeg er litt flau over dette innlegget, men tenker en del på dette. Alt er så sammensatt, skulle ønske jeg kunne fjernes fra det hele. At jeg kunne trekkes ut fra det meste, uten at det fikk noen negative konsekvenser. Syns ikke du skal være flau over det. Jeg har ikke tenkt på det før, tror jeg. Jeg har tenkt at jeg skulle ønske ingen ville savnet meg om jeg ble borte og jeg har tenkt at jeg skulle ønske jeg ikke var blitt født. Men å kunne trekke seg tilbake uten at det ville fått negative konsekvenser, det hadde vært fint. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Skrevet 7. februar 2016 5 minutter siden, Trine skrev: Syns ikke du skal være flau over det. Jeg har ikke tenkt på det før, tror jeg. Jeg har tenkt at jeg skulle ønske ingen ville savnet meg om jeg ble borte og jeg har tenkt at jeg skulle ønske jeg ikke var blitt født. Men å kunne trekke seg tilbake uten at det ville fått negative konsekvenser, det hadde vært fint. Jeg har tenkt mye på det i perioder. Vet jo at det ikke er mulig, men tenk om alle de trådene jeg har laget kunne fjernes, alle mine fotavtrykk i verden ble borte. Jeg ser ikke for meg at det ville være tilstrekkelig at ingen savner meg om jeg blir borte, det må ikke påvirke andre på noen negativ måte. Vet ikke om det gir noen mening... At ting henger sammen gjør ting så komplisert, kaotisk og forvirrende. 0 Siter
frosken Skrevet 7. februar 2016 Skrevet 7. februar 2016 5 minutter siden, umakenverdt skrev: Jeg har tenkt mye på det i perioder. Vet jo at det ikke er mulig, men tenk om alle de trådene jeg har laget kunne fjernes, alle mine fotavtrykk i verden ble borte. Jeg ser ikke for meg at det ville være tilstrekkelig at ingen savner meg om jeg blir borte, det må ikke påvirke andre på noen negativ måte. Vet ikke om det gir noen mening... At ting henger sammen gjør ting så komplisert, kaotisk og forvirrende. Heldigvis er ingen av oss uten forbindelseslinjer til andre mennesker. Vår tilstedeværelse - eller det motsatte - har en virkning på omgivelsene. Din tilstedeværelse gjør en forskjell. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Skrevet 7. februar 2016 6 minutter siden, frosken skrev: Heldigvis er ingen av oss uten forbindelseslinjer til andre mennesker. Vår tilstedeværelse - eller det motsatte - har en virkning på omgivelsene. Din tilstedeværelse gjør en forskjell. Jeg er vel klar over det, men man tenker vel til tider også på ting som ikke kan skje... Man kan vel ikke fjerne alle forbindelseslinjer til alle, men tenker likevel mye på hvordan jeg ønsker det i perioder. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 7. februar 2016 Skrevet 7. februar 2016 Den 5.2.2016 at 0.20, umakenverdt skrev: Tenk om det hadde gått an å fjerne alle "spor" etter seg, at man kunne fjernet seg selv fra minnet til alle mennesker man har møtt. At man kunne slettet alt og dermed på en enkel måte takket for seg. Så drømmen din er å være selvutslettende i bokstavelig forstand. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Skrevet 7. februar 2016 10 minutter siden, Gargamel skrev: Så drømmen din er å være selvutslettende i bokstavelig forstand. Ja, kan vel si det er det i perioder. Ikke bare i nåtid og fremtid, men spesielt også i fortid. Nå har en disse tilknytningen til andre, som gjør alt så komplisert. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. februar 2016 Skrevet 7. februar 2016 Svar direkte til startinnlegget: Det å opptre med vennlighet og god folkeskikk er alltid bra for en selv, for omgivelsene og for relasjonene :-) Så fortsett å uttrykke takknemlighet der det er grunn for det. 0 Siter
Trine Skrevet 7. februar 2016 Skrevet 7. februar 2016 1 time siden, umakenverdt skrev: Jeg har tenkt mye på det i perioder. Vet jo at det ikke er mulig, men tenk om alle de trådene jeg har laget kunne fjernes, alle mine fotavtrykk i verden ble borte. Jeg ser ikke for meg at det ville være tilstrekkelig at ingen savner meg om jeg blir borte, det må ikke påvirke andre på noen negativ måte. Vet ikke om det gir noen mening... At ting henger sammen gjør ting så komplisert, kaotisk og forvirrende. Jo, det gir mening. 0 Siter
PNG Skrevet 7. februar 2016 Skrevet 7. februar 2016 4 hours ago, umakenverdt said: Er det ikke det de fleste prøver på da, eller vet egentlig ikke jeg? Jeg får ingenting til å stemme, men prøver vel å endre vaner, og hvordan jeg handler, men hvordan i alle dager vite hva som er vaner man vil ha/trenger... Ja, skulle tro det var noe "alle" prøver på. Men - noen mer enn andre. Kanskje det er sånn at det ikke er til nytte å gruble over ting som hvem man er og hvorfor man handler som man gjør. Men ja, det er litt vanskelig å vite hva man vil med livet sitt. Man får vel være fornøyd med det man har. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Skrevet 7. februar 2016 Beklager dette, jeg skulle tatt mer hensyn. Dette er bare rot, kaostanker og hat. Det skulle vært mulig å slå hodet sitt tomt, slå det av. Jeg får ikke til å skru det av eller ned, eller tåle det eller hva. 0 Siter
Trine Skrevet 7. februar 2016 Skrevet 7. februar 2016 18 minutter siden, umakenverdt skrev: Beklager dette, jeg skulle tatt mer hensyn. Dette er bare rot, kaostanker og hat. Det skulle vært mulig å slå hodet sitt tomt, slå det av. Jeg får ikke til å skru det av eller ned, eller tåle det eller hva. Det er da ikke noe å beklage. 0 Siter
PNG Skrevet 7. februar 2016 Skrevet 7. februar 2016 22 minutes ago, umakenverdt said: Beklager dette, jeg skulle tatt mer hensyn. Dette er bare rot, kaostanker og hat. Det skulle vært mulig å slå hodet sitt tomt, slå det av. Jeg får ikke til å skru det av eller ned, eller tåle det eller hva. Tror du beklager og slikt litt for mye. Vennene dine / de du har relasjoner med reagerer som du sier positivt / snill mot deg, men det kan hende det er en bjørnetjeneste. Jeg tror ikke det bygger selvtillit å stadig beklage, og så få avkreftelser på at det var noe å beklage. Man blir avhengig av andre. Det er bra å være avhengig i en viss grad, men det kan bli for mye av det gode. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Skrevet 7. februar 2016 6 minutter siden, Trine skrev: Det er da ikke noe å beklage. Jeg klarer ikke distansere meg, og vil ikke skrive noe skadelig. 0 Siter
Trine Skrevet 7. februar 2016 Skrevet 7. februar 2016 1 minutt siden, umakenverdt skrev: Jeg klarer ikke distansere meg, og vil ikke skrive noe skadelig. Du skriver ikke noe skadelig, du skriver bare ting du tenker på. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Skrevet 7. februar 2016 4 minutter siden, PNG skrev: Tror du beklager og slikt litt for mye. Vennene dine / de du har relasjoner med reagerer som du sier positivt / snill mot deg, men det kan hende det er en bjørnetjeneste. Jeg tror ikke det bygger selvtillit å stadig beklage, og så få avkreftelser på at det var noe å beklage. Man blir avhengig av andre. Det er bra å være avhengig i en viss grad, men det kan bli for mye av det gode. Jeg vet ikke hva man skal beklage. Jeg må jo beklage når det er på sin plass, det samme med å fortelle at jeg er takknemlig. Jeg er lei meg for å ha gjort noe slikt, er det bedre å si? Jeg vil vel egentlig ha et ja, dette er noe å beklage, da passer det sammen med hvordan jeg opplever det. Det er ingen samsvar. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Skrevet 7. februar 2016 6 minutter siden, Trine skrev: Du skriver ikke noe skadelig, du skriver bare ting du tenker på. Man skal vel helst ikke skrive noe selvdestruktivt, jeg vet ikke jeg. Dette er vel ikke egentlig spørsmål, men mer mine kaotiske tanker. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå for å skrue litt ned, får det ikke til. 0 Siter
PNG Skrevet 7. februar 2016 Skrevet 7. februar 2016 3 minutes ago, umakenverdt said: Jeg vet ikke hva man skal beklage. Jeg må jo beklage når det er på sin plass, det samme med å fortelle at jeg er takknemlig. Jeg er lei meg for å ha gjort noe slikt, er det bedre å si? Jeg vil vel egentlig ha et ja, dette er noe å beklage, da passer det sammen med hvordan jeg opplever det. Det er ingen samsvar. Jeg tviler ikke på at det er ting du føler/tenker på ekte. Jeg vet ikke hvordan du skal kunne skille, kanskje det fungerer å legge listen høyere? Med andre ord gi litt mer faen. Lettere sagt enn gjort, når det er sånn du er, en som bryr deg mener jeg. Vanskelig å forandre på seg selv. For MEG er det bra å bry seg mer, og være mer takknemlig - jeg tror det er motsatt for deg. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.