Gå til innhold

Bytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eneste grunn til at jeg ikke bruker serdolect er fordi jeg fikk restless legs, og det får jeg av alle andre antipsykotika også, unntatt abilify, så jeg er stuck med den. Eller, alle andre av de ørten jeg har brukt. Men som legen min på dps sa idag, er det masse jeg ikke har prøvd også.

Skrevet (endret)
2 minutter siden, Trine skrev:

Greier man ikke gå når man går på AP?

mosjon virker ikke så veldig inn på vektnedgang sier legen min på dps, selv trente jeg som en helt i 3 år og la på meg 18 kg pga disse medisinene. man blir også mer sulten av mosjon.

sjekk ut felleskatalogen stjernestøv om det er meds du ikke har prøvd.

Endret av Annkarin
Skrevet

Jeg spørr på et forum på facebook nå om Latuda har gitt folk vektøkning.

Skrevet

engelskspråklig så det er amerikanere der som har erfaring med latuda.

Skrevet
5 minutter siden, Annkarin skrev:

mosjon virker ikke så veldig inn på vektnedgang sier legen min på dps, selv trente jeg som en helt i 3 år og la på meg 18 kg pga disse medisinene. man blir også mer sulten av mosjon.

sjekk ut felleskatalogen stjernestøv om det er meds du ikke har prøvd.

Man skal ikke trene som en helt, men tro meg, å gå tur en times tid hver dag hjelper på vekta! og å få samboeren til å handle så man unngår sjokolade hjelper også!!!!!!!

Skrevet

Jeg prøver bare hjelpe på andre måter enn de som sier "spis mindre, mosjoner mer!" kun fordi jeg vet jeg personlig ikke hadde klart det heller på seroquel

men all ære til dere som greier det.

Skrevet

snakket med han som før tok amfetamin for å holde seg slank på zyprexa, og han sier nå at han klarer holde vekta ved å trening og lavkarbo, så kanskje lavkarbo er en løsning også. men han savner veldig brus og sjokolade.

Skrevet
9 minutter siden, Annkarin skrev:

Jeg prøver bare hjelpe på andre måter enn de som sier "spis mindre, mosjoner mer!" kun fordi jeg vet jeg personlig ikke hadde klart det heller på seroquel

men all ære til dere som greier det.

Det blir ikke akkurat oppfattet som hjelp når noen kommer med et forslag som Stjernestøv syns høres lurt ut og før hun engang rekker tenke seg om så kommer du og gruser hele driten. Det hjelper ikke ditt og det hjelper ikke datt for søtsuget er der uansett. Men gi nå dama en sjans til å prøve da!!! Dette er faktisk Stjernestøv sin tråd, ikke din.

9 minutter siden, Annkarin skrev:

snakket med han som før tok amfetamin for å holde seg slank på zyprexa, og han sier nå at han klarer holde vekta ved å trening og lavkarbo, så kanskje lavkarbo er en løsning også. men han savner veldig brus og sjokolade.

Der kan du se, kanskje det er noe som nytter. Det er vanlig å savne brus og sjokolade dersom man holder seg unna. Men jeg vet faktisk om ei og hun sa at så fort hun sluttet med alt som heter karbohydrater (spiser kun kjøtt) så ble søtsuget borte og nå har hun ikke lyst på det. Kroppen fungerer også mye bedre og vekta går ned. Jeg sier ikke at man skal slutte med alt som heter karbohydrater, men det er faktisk noen mennesker som egentlig ikke tåler det.

Skrevet

Dette er hvor mange AP jeg måtte gjennom før jeg fant et som funket: Zyprexa, Zeldox, Fluanxol, Seroquel, Risperdal, Serdolect, Truxal. og til slutt Abilify som funker. Unntatt av fingern min beveger seg. Og enda har jeg ikke prøvd alt sier legen.

Skrevet
2 minutter siden, Trine skrev:

Det blir ikke akkurat oppfattet som hjelp når noen kommer med et forslag som Stjernestøv syns høres lurt ut og før hun engang rekker tenke seg om så kommer du og gruser hele driten. Det hjelper ikke ditt og det hjelper ikke datt for søtsuget er der uansett. Men gi nå dama en sjans til å prøve da!!! Dette er faktisk Stjernestøv sin tråd, ikke din.

Der kan du se, kanskje det er noe som nytter. Det er vanlig å savne brus og sjokolade dersom man holder seg unna. Men jeg vet faktisk om ei og hun sa at så fort hun sluttet med alt som heter karbohydrater (spiser kun kjøtt) så ble søtsuget borte og nå har hun ikke lyst på det. Kroppen fungerer også mye bedre og vekta går ned. Jeg sier ikke at man skal slutte med alt som heter karbohydrater, men det er faktisk noen mennesker som egentlig ikke tåler det.

Herregud så frekk du er, jeg prøver bare hjelpe og sier hva som funker og ikke funker for meg, skjønner ikke hva som er så jævlig ødeleggende med å si at det fins andre medisiner man kan prøve som ikke gir den hungeren man uansett ikke klarer motstå. Åssen blokkerer man folk herifra?

Skrevet
1 time siden, Annkarin skrev:

Jeg har greid å være i butikken i to dager nå uten å kjøpe sjokolade, stor seier. Men hadde likevel lagt på meg igjen... Selv etter PT time og fisk. Fingern beveger seg pga Abilify som eneste som ikke gir vektøkning og restless legs. Man kan ikke vinne med disse stygge medisinene?

Nå har du om hverandre gjennom hele tråden sagt at du har gått opp i vekt igjen og at abilify ikke gir vektøkning. Du kan ikke skylde på medisiner samtidig som du sier at de medisinene ikke gir vektøkning. Du har gått på abilify en stund nå og har klart å la være å kjøpe sjokolade 2 ganger. Høres ikke ut som et medisinproblem syns jeg, mer et kontrollproblem.

1 time siden, Annkarin skrev:

hva hjelper det. alt du tenker på blir søtsaker og det er helt uutholdelig.

jeg ville krevd medisinbytte.

Dette er unødvendig å komme med. Ingen tar skade av at Stjernestøv lar samboeren handle for å se om det kan hjelpe. Sukker gir sukkersug, med eller uten medisiner. Skal man slutte må man tåle sug uansett.

5 minutter siden, Annkarin skrev:

Herregud så frekk du er, jeg prøver bare hjelpe og sier hva som funker og ikke funker for meg, skjønner ikke hva som er så jævlig ødeleggende med å si at det fins andre medisiner man kan prøve som ikke gir den hungeren man uansett ikke klarer motstå. Åssen blokkerer man folk herifra?

Hva er det som er så frekt med å si ifra når man syns at noen drar noen andre med ned i søla???? Selv om du ikke klarer motstå den så betyr det ikke at Stjernestøv ikke kan. Hun klarte å stumpe røyken, hun kan klare å droppe sukker også.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Nå har du om hverandre gjennom hele tråden sagt at du har gått opp i vekt igjen og at abilify ikke gir vektøkning. Du kan ikke skylde på medisiner samtidig som du sier at de medisinene ikke gir vektøkning. Du har gått på abilify en stund nå og har klart å la være å kjøpe sjokolade 2 ganger. Høres ikke ut som et medisinproblem syns jeg, mer et kontrollproblem.

Dette er unødvendig å komme med. Ingen tar skade av at Stjernestøv lar samboeren handle for å se om det kan hjelpe. Sukker gir sukkersug, med eller uten medisiner. Skal man slutte må man tåle sug uansett.

Hva er det som er så frekt med å si ifra når man syns at noen drar noen andre med ned i søla???? Selv om du ikke klarer motstå den så betyr det ikke at Stjernestøv ikke kan. Hun klarte å stumpe røyken, hun kan klare å droppe sukker også.

to ganger etter et LITE fallback som var ingenting mot det jeg hadde da jeg overspiste på seroquel og zyprexa.

jeg har da ikke sagt stjernestøv tar skade av at samboern kjøper inn maten jeg bare tror personlig det er uutholdelig å motstå dette suget. tror stjernestøv greier erfare hva som funker for henne selv. uansett hva jeg sier. men som sagt er sikkert min skyld og ikke seroquel.

Skrevet

og den kiloen skal bort i likhet med 20 andre og det greier jeg kun pga medisinbytte.

Skrevet

har lest på dette forumet av fagperson faktisk, at 2 av 5 får så stor sultfølelse av zyprexa f.eks at de ikke skal bruke det medikamentet. og at latuda er et alternativ for de som får denne sultfølelsen av seroquel og zyprexa.

men av en eller annen grunn er stjernestøv utpekt til å klare stå imot

Skrevet

" My pdoc told me the average weight gain with Latuda is about 2 pounds a year, which is basically nothing. "

person på gruppe på fb

Skrevet

Cisordinol har jeg også prøvd forresten og den ga ikke vektøkning

Skrevet
1 time siden, Trine skrev:

Jeg tror også Stjernestøv kan klare det. Hun klarte å stumpe røyken, hun har blitt mer aktiv og hun er inne på å forandre på kostholde litt. Små forandringer litt etter litt kan bety mye på sikt.
Stå på Stjernestøv og prøv å hold deg til det du har blitt enig med legen med tanke på medisin.

Skrevet
8 minutter siden, Fionys skrev:

Jeg tror også Stjernestøv kan klare det. Hun klarte å stumpe røyken, hun har blitt mer aktiv og hun er inne på å forandre på kostholde litt. Små forandringer litt etter litt kan bety mye på sikt.
Stå på Stjernestøv og prøv å hold deg til det du har blitt enig med legen med tanke på medisin.

Men tar jo seroquel! Det er gale det. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Men tar jo seroquel! Det er gale det. 

21661839.jpg

Anonymkode: 81563...8a6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...