Gå til innhold

Feber og prikker over hele kroppen.

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Er det noe som går nå? Hva kan det være? Sønnen har ligget syk i flere dager. Blir ikke bedre. Var hos fastlegen i dag, men han visste ikke hva det var og ga han time på Rikshospitalet i morgen. Men hva kan det være? Er det noen sykdom med feber og prikker som går for tiden? Prikkene har utviklet seg slik at han nå er mer rød over hele kroppen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409878-feber-og-prikker-over-hele-kroppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida

Må bare innrømme at jeg ikke har sett han , da vi ikke bor sammen. Jeg har strevd med å få tak i han og da han endelig tok telefonen, fikk jeg vite at han var så syk som han aldri har vært før. Unnskyld at jeg sier det, men da ba jeg den sløve faren hans få han til legen straks. Jeg får sett han først i morgen. Har tatt fri for å bli med til sykehuset. 

Annonse

Nicklusheletida
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dette høres ut som noe legevakt burde ta seg av siden han beskriver at han er veldig syk.

Anonymkode: 31ab5...976

Han var hos lege i dag som bestemte at han skal inn på Rikshospitalet i morgen. Han er nærmest vokst opp på Rikshospitalet fordi han har en medfødt sykdom som gjør at han lett får infeksjoner. Jeg begynner å tenke på Helvetessild, men vet ikke siden jeg ikke har sett han og han heller ikke var særlig snakkesalig på telefonen. Var ikke i form til å prate så mye. Ville bare høre om det var noe som gikk for tiden, men får nok svar i morgen.

Endret av Nicklusheletida

Tror ikke det er noe spesielt som går for tiden, sånn bortsett fra at jeg syns det virker som at nesten alle hangler litt med forkjølelse og influensa og annet rask. Det kan være noe så ufarlig som pityriasis rosea. Det kan komme i forbindelse med et virus, og trolig har han vel et virus siden han har feber.

J

6 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Han var hos lege i dag som bestemte at han skal inn på Rikshospitalet i morgen. Han er nærmest vokst opp på Rikshospitalet fordi han har en medfødt sykdom som gjør at han lett får infeksjoner. Jeg begynner å tenke på Helvetessild, men vet ikke siden jeg ikke har sett han og han heller ikke var særlig snakkesalig på telefonen. Var ikke i form til å prate så mye. Ville bare høre om det var noe som gikk for tiden, men får nok svar i morgen.

Jeg kjenner ikke til at det går noe som dette om dagen. Godt han blir tatt hånd om i morgen i og med at han har denne medfødte sykdommen også.

Nicklusheletida
4 minutter siden, Trine skrev:

Tror ikke det er noe spesielt som går for tiden, sånn bortsett fra at jeg syns det virker som at nesten alle hangler litt med forkjølelse og influensa og annet rask. Det kan være noe så ufarlig som pityriasis rosea. Det kan komme i forbindelse med et virus, og trolig har han vel et virus siden han har feber.

Ser ikke bort i fra det nei. Han går på pensilinkur for tiden, fordi han var syk for bare litt siden også. Pensilinkuren har ikke hjulpet. Det er umulig å få inn i hodet på fastlegen at vanlige pensilinkurer ikke fungerer på immunsviktpasienter. Blir så sliten av leger som ikke gidder å lese journaler og setter seg inn i sykdommen. Det er latskap. Nå skal vi skifte fastlegen. X-en har fått påvist digert magesår også og han hadde vondt i mange år før vi ble skilt. Det var eldstedatteren vår som til slutt stilte diagnose og fikk han til Volvat i steden.hun fikk rett ang diagnosen.  Fastlegen gjorde ingenting og han har vært syk i 10 år minst. Nei fastleger har jeg mistet troen på. Man må selv finne ut selv hva som feiler en.

9 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ser ikke bort i fra det nei. Han går på pensilinkur for tiden, fordi han var syk for bare litt siden også. Pensilinkuren har ikke hjulpet. Det er umulig å få inn i hodet på fastlegen at vanlige pensilinkurer ikke fungerer på immunsviktpasienter. Blir så sliten av leger som ikke gidder å lese journaler og setter seg inn i sykdommen. Det er latskap. Nå skal vi skifte fastlegen. X-en har fått påvist digert magesår også og han hadde vondt i mange år før vi ble skilt. Det var eldstedatteren vår som til slutt stilte diagnose og fikk han til Volvat i steden.hun fikk rett ang diagnosen.  Fastlegen gjorde ingenting og han har vært syk i 10 år minst. Nei fastleger har jeg mistet troen på. Man må selv finne ut selv hva som feiler en.

Ooooops allergisk reaksjon på medisin?

Annonse

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Er det mulig??? Jeg forstår at en fastlege ikke kan være spesialist på alt, men når pasienten informerer om noe så må de jo høre på det. Utslett kan jo også være en reaksjon på penicillin, men om han alt har tatt det en stund så burde reaksjonen kommet før. Håper de finner ut av det på riksen. Jeg har pityriasis rosea selv nå. Den diagnosen ble stilt med hjelp av dr. Google. Hadde aldri hørt om det før. Psykiateren jeg går til var enig i diagnosen. Nå har det i midlertid begynt å klø så jeg tror fastlegen skal få se på det når jeg skal dit i morgen. Jeg har ikke lyst til å smøre med alt mulig rart uten å vite om det er greit. Det kan forresten komme av medisiner også, så om han går på penicillin så kan han ha fått det pga det. Om det er så enkelt så finner de det fort ut på riksen. Da har han nemlig en stor flekk som ser ut som ringorm ett eller annet sted på kroppen. Med den fastlegen han har så høres det ut som det er bra han skal på sykehuset. Så kan han ihvertfall få en antibiotika som fungerer.

Men det er mulig altså, innimellom all dritten, så er det en og annen fastlege som tar jobben sin seriøst. Jeg klarte finne en til slutt. Det tror jeg er den 7. fastlegen jeg har.

Nicklusheletida
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ooooops allergisk reaksjon på medisin?

Vet ikke . Kanskje ? Han har ikke reagert tidligere, men han han trenger sterkere pensilin enn det fastlegen gir han. Jeg håper han blir lagt inn i morgen og får være der i noen dager. 

Nicklusheletida
10 minutter siden, Trine skrev:

Er det mulig??? Jeg forstår at en fastlege ikke kan være spesialist på alt, men når pasienten informerer om noe så må de jo høre på det. Utslett kan jo også være en reaksjon på penicillin, men om han alt har tatt det en stund så burde reaksjonen kommet før. Håper de finner ut av det på riksen. Jeg har pityriasis rosea selv nå. Den diagnosen ble stilt med hjelp av dr. Google. Hadde aldri hørt om det før. Psykiateren jeg går til var enig i diagnosen. Nå har det i midlertid begynt å klø så jeg tror fastlegen skal få se på det når jeg skal dit i morgen. Jeg har ikke lyst til å smøre med alt mulig rart uten å vite om det er greit. Det kan forresten komme av medisiner også, så om han går på penicillin så kan han ha fått det pga det. Om det er så enkelt så finner de det fort ut på riksen. Da har han nemlig en stor flekk som ser ut som ringorm ett eller annet sted på kroppen. Med den fastlegen han har så høres det ut som det er bra han skal på sykehuset. Så kan han ihvertfall få en antibiotika som fungerer.

Men det er mulig altså, innimellom all dritten, så er det en og annen fastlege som tar jobben sin seriøst. Jeg klarte finne en til slutt. Det tror jeg er den 7. fastlegen jeg har.

Jeg husker han fikk utslett på hele kroppen som liten også. Det var før de hadde stilt diagnosen og da var det brannkopper. Han hadde noen veldig gode år fra da diagnosen ble satt som 11-åring og frem til hsn ble flyttet over til voksenavd på Riksen. Jeg savner virkelig den gamle legen hans på barneavdelingen. Da ble han fulgt opp og da var han helt frisk. Nå er hsn tilbake til der hvor han var før han fikk diagnosen.       GOD bedring til deg :)

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg husker han fikk utslett på hele kroppen som liten også. Det var før de hadde stilt diagnosen og da var det brannkopper. Han hadde noen veldig gode år fra da diagnosen ble satt som 11-åring og frem til hsn ble flyttet over til voksenavd på Riksen. Jeg savner virkelig den gamle legen hans på barneavdelingen. Da ble han fulgt opp og da var han helt frisk. Nå er hsn tilbake til der hvor han var før han fikk diagnosen.       GOD bedring til deg :)

Får han ikke noe oppfølging lenger? Så vidt jeg har forstått så er han ikke så veldig flink til å passe på seg selv?

Jo, takk :) Jeg har ihvertfall ikke feber, så jeg skal ikke klage ;)

Noe lignende skjedde med eldstemann da han var rundt fem. Vi tenkte øyeblikkelig meslinger og ringte legen. De undersøkte han grundig og sa at meslingvaksinen i seg selv kan forårsake en immunreaksjon på virus senere som imiterer symptomene. Jeg har ikke funnet noe som bekrefter dette, men eldstemann ble i alle fall helt frisk igjen :)

Fint han skal til Rikshospitalet. La oss få vite hvordan det går!

Nicklusheletida
19 minutter siden, Trine skrev:

Får han ikke noe oppfølging lenger? Så vidt jeg har forstått så er han ikke så veldig flink til å passe på seg selv?

Jo, takk :) Jeg har ihvertfall ikke feber, så jeg skal ikke klage ;)

Nei, det er han ikke. Dvs, jeg dynrs det går i bølger. Han har gode perioder hvor han er flink, men jeg vet ikke hva som skjer. Enten går hsn lei eller at når han føler seg frisk så glemmer han å huske på hvor viktig det er. I gode perioder er det så delig å se han . Da ber han meg ut på skitur, virker glad og planlegger fremtiden, men så blir hsn syk igjen. Han får jo aldri kommet i gsng med voksenlivet stakkars og dette gjør han deprimert også innimellom. Og han blir så sliten at han ikke orker å prate. I gode perioder vil hN gjerne diskutere politikk med meg osv. Han har veldig oversikt over hva som foregår i verden. Følger med på alt.  To forskjellige personligheter som frisk og syk. 

Endret av Nicklusheletida

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...