Gå til innhold

Feber og prikker over hele kroppen.

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
5 minutter siden, frosken skrev:

Mulig at du selv synes det er enkelt å vite når lege bør kontaktes og ikke, men det er ikke uvanlig at folk med alvorlige symptomer ikke gjør det. Jeg har hørt fastleger fortelle om at noen kommer med allverdens bagatellmessige symptomer, mens andre ikke oppfatter at de er alvorlig syke.

Hvis man er blitt svekket av infeksjon, så kan det oppleves som altfor strevsomt å oppsøke lege dessverre.

I tillegg så er han jo ganske vant til å være syk, så han flyr ikke til legen i utrengsmål :-)

Fortsetter under...

Nicklusheletida
9 minutter siden, frosken skrev:

Hvordan går det?

Fremover :-) Vi besøkte han i dag. Satt i kafeen, slik at han fikk avbrekk fra rommet. De tror at det er mest sannsynlig en allergisk reaksjon. Ikke bakterier. Ikke virus. Godt humør, mye bedre allmenntilstand, Det svir ikke lenger, men har begynt å flasse og klø. Jeg tipper han kommer ut igjen på mandag eller tirsdag :-)

Han koser deg der med pc, National Greographic, Historeblad og godteri :-)

13 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Fremover :-) Vi besøkte han i dag. Satt i kafeen, slik at han fikk avbrekk fra rommet. De tror at det er mest sannsynlig en allergisk reaksjon. Ikke bakterier. Ikke virus. Godt humør, mye bedre allmenntilstand, Det svir ikke lenger, men har begynt å flasse og klø. Jeg tipper han kommer ut igjen på mandag eller tirsdag :-)

Han koser deg der med pc, National Greographic, Historeblad og godteri :-)

Dette var godt å lese :) Det er merkelig hvor bekymret man kan bli på andres vegne hehe. Jeg nevnte allergisk reaksjon når du nevnte tabletter og hadde lyst til å skrive legevakt NU fordi en eventuell allergisk reaksjon på det nivået du beskrev utslett og almenntilstand kan være alvorlig, men ville ikke skremme dere opp da det selvfølgelig kunne være andre ting :) God bedring til sønnen din!

Anonymkode: 31ab5...976

Nicklusheletida
10 timer siden, Solemnity skrev:

Jeg er sjokkert over at faren ikke tok ansvar, da.

Det der er et kapittel for seg selv som jeg ikke skal gå så mye inn på, men det er jo ikke noe nytt dette. Sønnen bor i egen leilighet der nå, men han skal vekk i derifra. Det er det beste for oss alle. Dessverre, men sant.

Endret av Nicklusheletida
Nicklusheletida
Den ‎04‎.‎02‎.‎2016 at 0.12, Solemnity skrev:

Forøvrig kan reaksjon på pensillinkur komme selv etter at kuren er avsluttet. Opptil to uker, så vidt jeg vet.

Han stoppet med pensilinkuren da han hadde 3 tabletter igjen. Snakket med storesøstra nå som bor i et annet land. Forklarte symtomene til henne. Hun svarte :- Åja, han har noe som heter Steven-Johnson syndrom. Hvis hun har rett var det grunn til å være enda mer bekymret enn det jeg var. Når jeg googler, ser jeg at dødeligheten er 30 %. :o:( Håper vi får et svar etter hvert, men glad han føler seg bedre.

8 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Han stoppet med pensilinkuren da han hadde 3 tabletter igjen. Snakket med storesøstra nå som bor i et annet land. Forklarte symtomene til henne. Hun svarte :- Åja, han har noe som heter Steven-Johnson syndrom. Hvis hun har rett var det grunn til å være enda mer bekymret enn det jeg var. Når jeg googler, ser jeg at dødeligheten er 30 %. :o:( Håper vi får et svar etter hvert, men glad han føler seg bedre.

Huff, så skremmende, og så godt han kom under behandling!

Annonse

9 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Håper dere får vite hva dette var, hvis storesøster har rett, så blir det jo veldig viktig å finne ut av hva som utløste sykdommen. 

Nicklusheletida
2 timer siden, frosken skrev:

Håper dere får vite hva dette var, hvis storesøster har rett, så blir det jo veldig viktig å finne ut av hva som utløste sykdommen. 

Ja.jeg håper det jeg også. Ikke så mye som skjer i helga, tror jeg. Er her nå og er i fin form og sier han trives med alle de søte jentene som flyr rundt han og sørger for at hsn.har det bra :):)

6 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja.jeg håper det jeg også. Ikke så mye som skjer i helga, tror jeg. Er her nå og er i fin form og sier han trives med alle de søte jentene som flyr rundt han og sørger for at hsn.har det bra :):)

Helg på sykehus er svært stillestående... Kun det aller nødvendigste skjer. Mandag morgen, derimot, da foregår det mye. Kanskje han vil få vite hva de har konkludert med under legevisitten i morgen formiddag.

Nicklusheletida
1 time siden, frosken skrev:

Helg på sykehus er svært stillestående... Kun det aller nødvendigste skjer. Mandag morgen, derimot, da foregår det mye. Kanskje han vil få vite hva de har konkludert med under legevisitten i morgen formiddag.

Ja, mulig det. Spurte sykepleieren som kom innom rommet og hun sa at hvis det var det, så var det en mild variant. Pasienter som kommer inn med det er ofte sykere. Nå sier han jo selv at han har vært veldig syk før han kom inn, men nå er han kvikkere for hver dag. Synes han virker enda kvikkere i dag enn i går. Huden er mindre hissig også. Han er i ferd med å skifte hud over hele kropoen.

Annonse

Nicklusheletida
39 minutter siden, Solemnity skrev:

Takk for oppdateringen, kan tenke meg du er lettet :)

Klart det, men nå så jeg jo tidlig i sykehusoppholdet at uansett hva det var for noe, så var han på bedringens vei. Jeg tror nok han gjorde fra seg det aller verste allerede før han ble lagt inn. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...