Gå til innhold

Hva er din sterke side?

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel
1 time siden, Trine skrev:

Mine? Jeg har ingen sterke sider.

Du står på og gir ikke opp. Ut ifra det du skriver har jeg inntrykk av at du tar tak i ting. Du har fått en urettferdig stor andel motgang, som mange andre her.

Det samme gjelder Madelenemie. Hun har oddsen mot seg, men har lært seg sosiale koder og kjempet seg til et bra liv gjennom ren viljestyrke. 

Fortsetter under...

3 minutes ago, Gargamel said:

Du står på og gir ikke opp. Ut ifra det du skriver har jeg inntrykk av at du tar tak i ting. Du har fått en urettferdig stor andel motgang, som mange andre her.

Det samme gjelder Madelenemie. Hun har oddsen mot seg, men har lært seg sosiale koder og kjempet seg til et bra liv gjennom ren viljestyrke. 

Enig, og så har jeg inntrykk av at de begge er gode og pålitelige venner å ha. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

At jeg er sterkere enn jeg hadde trodd! 
Selv med alvorlig sykdom - har jeg vist en styrke og et mot jeg trodde få var forunt.... jeg har visst krefter jeg ikke visste om :)

Jeg har alltid beundret andre med alvorlig sykdom, hvordan de klarer å holde humøret og motet oppe, men nå er jeg der selv - og jeg ser at det er mulig. Kanskje fordi jeg ikke har noe annet valg? Jeg kunne valgt å gitt opp og bare lagt meg ned og ventet på mannen med ljåen, men da må jeg vente lenge... det blir kjedelig. Og hvem vil vel kjede seg den tiden de har på jorden?
Nyt livet mens man kan, i morgen kan du bli påkjørt av trikken :)

Viva la vida!

Anonymkode: 75f65...091

Du høres veldig sterk ut :)

43 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Hm rart, du som er så flink med hundene dine:-) og trener dem så trofast:-)

Men jeg er ikke flink nok. Føler liksom at jeg er på gjennomsnittet, bare at jeg har litt mer interesse for hunder enn det som er normalt. Men jeg får ikke til ting med dem selv om jeg kan teorien. Men jeg tror de har det bra da ihvertfall. De får jo turer hver dag og trening nesten hver dag.

41 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg tror du har mange sterke sider, en av dem er at du er så flink med hundene dine. Så er du jo en hyggelig person :) 

Takk. Jeg føler ikke selv at jeg er en hyggelig person. Syns ikke jeg er så veldig flink med hundene mine heller, men jeg prøver alt jeg kan å gi dem det de fortjener.

2 minutter siden, Trine skrev:

Takk. Jeg føler ikke selv at jeg er en hyggelig person. Syns ikke jeg er så veldig flink med hundene mine heller, men jeg prøver alt jeg kan å gi dem det de fortjener.

Det kommer vel av lav selvtillit? Du må prøve å styrke den,du er en flott person :) 

Annonse

19 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er vel mer at jeg prøver å ta tak i ting, men jeg føler at det ikke hjelper noe. Jeg har ikke den viljestyrken som madelenemie har. Hun har mye mer motivasjon til å få til ting, jeg gir mye lettere opp. Men jeg må jo stå på, om jeg ikke gjør det så kommer jeg vel ikke til å overleve.

13 minutter siden, tonie skrev:

Enig, og så har jeg inntrykk av at de begge er gode og pålitelige venner å ha. 

Jeg prøver å være pålitelig, men jeg tror ikke jeg er noen spesielt god venn. Jeg er nok ganske kjedelig og ikke så god til å omgås andre.

1 minutt siden, Trine skrev:

Men jeg gjør jo ikke noe positivt.

Jo du gjør jo masse positivt du, f.eks tar deg av hundene dine. Da gjør du noe godt for andre :) Og du gir gode råd til andre her inne, da hjelper du andre. Det er positivt, ha tro på deg selv. 

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo du gjør jo masse positivt du, f.eks tar deg av hundene dine. Da gjør du noe godt for andre :) Og du gir gode råd til andre her inne, da hjelper du andre. Det er positivt, ha tro på deg selv. 

Andre her inne sier jeg gir dårlige råd. Bah....nei, jeg vet ikke jeg. Er så stressa for tiden og føler meg fullstendig ubrukelig. Jeg er så middelmådig i alt jeg gjør.

Annonse

5 minutes ago, Trine said:

Det er vel mer at jeg prøver å ta tak i ting, men jeg føler at det ikke hjelper noe. Jeg har ikke den viljestyrken som madelenemie har. Hun har mye mer motivasjon til å få til ting, jeg gir mye lettere opp. Men jeg må jo stå på, om jeg ikke gjør det så kommer jeg vel ikke til å overleve.

Jeg prøver å være pålitelig, men jeg tror ikke jeg er noen spesielt god venn. Jeg er nok ganske kjedelig og ikke så god til å omgås andre.

Det er kanskje de forskjellene som gjør at du og M kommer så godt overens? Hun er handlekrafitg og utholdende der du gir opp, og så drar hun deg opp igjen når du snubler. Og du støtter og guider henne i den merkelige ikke-autistiske omverdenen hun må forholde seg til. Man trenger ikke å være så spennende for å være en god venn, og jeg tror du er bedre enn du vil ha det til.

11 minutter siden, Trine skrev:

Andre her inne sier jeg gir dårlige råd. Bah....nei, jeg vet ikke jeg. Er så stressa for tiden og føler meg fullstendig ubrukelig. Jeg er så middelmådig i alt jeg gjør.

Det er vel en følelse du har, det trenger ikke være sannheten :) Har andre sagt du gir dårlige råd? Det har ikke jeg fått med meg, syns du gir gode råd jeg. Fortsett med det :) Håper det bare er en periode du føler deg ubrukelig, at det går over. Det svinger jo litt for oss alle. 

1 minutt siden, tonie skrev:

Det er kanskje de forskjellene som gjør at du og M kommer så godt overens? Hun er handlekrafitg og utholdende der du gir opp, og så drar hun deg opp igjen når du snubler. Og du støtter og guider henne i den merkelige ikke-autistiske omverdenen hun må forholde seg til. Man trenger ikke å være så spennende for å være en god venn, og jeg tror du er bedre enn du vil ha det til.

Hmm, ja kanskje det. Men jeg er nok ikke bedre enn jeg vil ha det til. Jeg er ikke noe god til å ha venner. Jeg kan være sammen med andre hvis jeg kan gjøre noe fysisk. F.eks. trene hund eller gå tur, men å dra på kaffebesøk er jeg skikkelig dårlig på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...