Gå til innhold

Trenger tips til hva jeg kan servere.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

45 minutter siden, Charlize skrev:

Skal lage middag til ti stykker på fredag. Barn, ungdommer og voksne. Er litt lei at det nesten alltid er taco eller pizza som serveres og vil gjerne prøve å lage noe annet. Helst litt lettvint mat..

Noen forslag..?

:-)

Hei!

Empanadas er veldig godt servert med en enkel olivenolje med litt sitron og salt i.

Videre er fiskewrap utrolig godt og kjapt å lage om man vil over på fisk.

Jeg bruker tortilla som jeg varmer, lager en aioli, steker fisken med sitron m.m. og fyller dette med egnede grønnsaker og en god salat inn i tortillaene.

Denne har jeg laget med ulike type grønnsaker oppi - både barn og voksne har vært begeistret:

Stek opp strimlet kyllingfilet (gjerne med løk, om du vil ha det oppi gryta), ha oppi grønnsaker (se under), vann, fløte, 5-6 ss mango chutney, 1 hønsebuljongterning, 1-3 ts sambal olek (chilipure), en god klunk soyasaus.

Grønnsaker: Har både laget med løk/paprika/sukkererter/blomkål og med ymse rotgrønnsaker. Og mengden krydderier etc varierer. Jeg er en typisk "lage på slump"-kokk. Ha oppi så mye grønnsaker at du ikke trenger å ha salat el lign ved siden av. Server med kokt ris og evt loff.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...