villakulla Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 velger å skrive her da jeg alltid får gode råd. jeg har bestemt meg for at det må en livsendring til for å få livet på rett spor. jeg kan ikke fortsette i dette sporet og blir skremt av meg selv. dråpen var når jeg havnet på sykehuset igjen både onsdag og fredag sist uke. blir virkelig redd for jeg veet ikke hva som skjer,jeg våkner opp på akutten og husker ingenting.jeg er borte i flere timer og har kramper og pustestopp. har nå bestillt time til legen neste mandag og vil hun skal henvise meg til A-senteret for å få hjelp,det er også slutt med alkohol for nå er det nok. jeg kan ikke love at jeg ikke sprekker og tar ett glass eller to av og til men ikke før jeg har komt ett langt stykke videre på vei. tror det ligger mye grums bak disse episodene jeg har hatt og må finne ut av dette. har hatt en god periode fra desember nå og syns cipralex funket bra men nå er jeg ikke sikker,er veldig deprimert igjen og ambivalent til å starte på dette. ene delen min vil gjerne komme seg videre mens den andre delen bare vil gi opp alt! jeg har og tenkt å skrive til mine nærmeste venner, at jeg trenger hjelp og støtte nå og at ingen må be meg på alkohol fremover. gruer meg vedig til å treffe legen,alltid redd for det. har ikke klart å bestille time hos psykologen heller,er virkelig ett nederlag å fortelle at jeg har vært innlagt igjen. men jeg vet at jeg må gjøre dette! veldig mye angst for tiden og sover ikke om nettene,klarer ikke stå opp føt i ett to tiden og bytter vaktene mine til aften pga dette. mat er og blitt vanskelig igjen men jobber med det,fått i meg suppe idag. hva jeg vil med dette innlegget? kanskje få litt innspill og råd?ikke kjeft,for jeg er allerede på bånn 0 Siter
frosken Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 18 minutter siden, villakulla skrev: velger å skrive her da jeg alltid får gode råd. jeg har bestemt meg for at det må en livsendring til for å få livet på rett spor. jeg kan ikke fortsette i dette sporet og blir skremt av meg selv. dråpen var når jeg havnet på sykehuset igjen både onsdag og fredag sist uke. blir virkelig redd for jeg veet ikke hva som skjer,jeg våkner opp på akutten og husker ingenting.jeg er borte i flere timer og har kramper og pustestopp. har nå bestillt time til legen neste mandag og vil hun skal henvise meg til A-senteret for å få hjelp,det er også slutt med alkohol for nå er det nok. jeg kan ikke love at jeg ikke sprekker og tar ett glass eller to av og til men ikke før jeg har komt ett langt stykke videre på vei. tror det ligger mye grums bak disse episodene jeg har hatt og må finne ut av dette. har hatt en god periode fra desember nå og syns cipralex funket bra men nå er jeg ikke sikker,er veldig deprimert igjen og ambivalent til å starte på dette. ene delen min vil gjerne komme seg videre mens den andre delen bare vil gi opp alt! jeg har og tenkt å skrive til mine nærmeste venner, at jeg trenger hjelp og støtte nå og at ingen må be meg på alkohol fremover. gruer meg vedig til å treffe legen,alltid redd for det. har ikke klart å bestille time hos psykologen heller,er virkelig ett nederlag å fortelle at jeg har vært innlagt igjen. men jeg vet at jeg må gjøre dette! veldig mye angst for tiden og sover ikke om nettene,klarer ikke stå opp føt i ett to tiden og bytter vaktene mine til aften pga dette. mat er og blitt vanskelig igjen men jobber med det,fått i meg suppe idag. hva jeg vil med dette innlegget? kanskje få litt innspill og råd?ikke kjeft,for jeg er allerede på bånn Har du fått fortalt fastlegen om det som skjedde da du var på ferie? 0 Siter
villakulla Skrevet 10. februar 2016 Forfatter Skrevet 10. februar 2016 46 minutter siden, frosken skrev: Har du fått fortalt fastlegen om det som skjedde da du var på ferie? nei må fortelle om det og,men jeg er ikke god på sånt-trenger tid på å si noe og jeg har bare 15 min,selv om jeg prøvde å få lengre tid hos sekretæren. men hun vet jeg var innlagt for hun måtte skrive sykemelding som min søster hentet. 0 Siter
frosken Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 1 minutt siden, villakulla skrev: nei må fortelle om det og,men jeg er ikke god på sånt-trenger tid på å si noe og jeg har bare 15 min,selv om jeg prøvde å få lengre tid hos sekretæren. men hun vet jeg var innlagt for hun måtte skrive sykemelding som min søster hentet. Hva har de sagt til deg på sykehuset når du har kommet til deg selv igjen? Hvor høy promille har du? 0 Siter
villakulla Skrevet 10. februar 2016 Forfatter Skrevet 10. februar 2016 19 minutter siden, frosken skrev: Hva har de sagt til deg på sykehuset når du har kommet til deg selv igjen? Hvor høy promille har du? de sier jo at jeg har ett problem, og at jeg er umulig å få liv i,at det ser ut som om kroppen låser seg. sist var promille;1,6 - måtte snakke med psykiater begge ganger og siden jeg er så redd de skal legge meg inn svarer jeg vel det jeg tror de vil-at jeg har det greit. men det er selvfølgelig ikke sant. men det er så utrolig flaut å våkne der og,forstår ikke at jeg skal bli så borte, rører ikke sprit-bare vin. men;jeg skjønner at jeg må slutte å drikke disse mengdene,bare at jeg glemmer det ut etter en stund. 0 Siter
frosken Skrevet 10. februar 2016 Skrevet 10. februar 2016 1 time siden, villakulla skrev: de sier jo at jeg har ett problem, og at jeg er umulig å få liv i,at det ser ut som om kroppen låser seg. sist var promille;1,6 - måtte snakke med psykiater begge ganger og siden jeg er så redd de skal legge meg inn svarer jeg vel det jeg tror de vil-at jeg har det greit. men det er selvfølgelig ikke sant. men det er så utrolig flaut å våkne der og,forstår ikke at jeg skal bli så borte, rører ikke sprit-bare vin. men;jeg skjønner at jeg må slutte å drikke disse mengdene,bare at jeg glemmer det ut etter en stund. Kan det være kombinasjonen av AD og alkohol som gjør at du blir så ekstremt dårlig? Du MÅ slutte å drikke inntil du har fått sortert dette. 0 Siter
villakulla Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Skrevet 11. februar 2016 3 timer siden, frosken skrev: Kan det være kombinasjonen av AD og alkohol som gjør at du blir så ekstremt dårlig? Du MÅ slutte å drikke inntil du har fått sortert dette. det har jeg ikke tenkt på men tror det en lege som nevnte det. trodde du ikke skulle gi meg kritikk nå,jeg er allerede så langt nede i kjelleren og jeg sa jo i innlegget mitt at jeg IKKE skal drikke. ha tro på meg til det motsatte er bevist frosken. dette er natt nr 6 uten søvn, sover litt på dagen da. men jeg har ikke lyst å gå på jobb heller,lurer på om det går an å sykemelde seg for en liten periode.skal være alene hjemme i helgen (har datter boende) og gruer meg til det og. har prøvd å sove - la meg for 3 timer siden men hodet er så fullt av vonde tanker at det er helt umulig. og jeg forstår at andre her ikke gidder å kommentere, jeg er IKKE noe god på å ta meg sammen. kunne skrevet mange sider akkurat nå men det skal dere få slippe, ha det godt 0 Siter
Elionoe Skrevet 11. februar 2016 Skrevet 11. februar 2016 Du er nok også litt hårsår pga. lite søvn Jeg tror ikke Frosken mente å kritisere deg, men heller gi deg et elmendende råd på veien. Jeg synes det er sterkt av deg å innse at du trenger hjelp, og ikke minst, vil gjøre grep for å få den hjelpen! Du har tatt det første og viktigste steget i riktig retning. Du har all grunn til å være stolt av deg selv. I Felleskatalogen står det at alkohol ikke anbefales i kombinasjon med Cipralex. Jeg likte særlig setningen din: det er også slutt med alkohol for nå er det nok. jeg kan ikke love at jeg ikke sprekker og tar ett glass eller to av og til men ikke før jeg har komt ett langt stykke videre på vei. Når du drikker, forsøk å tenke på konsekvensene det vil få mens du fremdeles er i stand til det. Lykke til! Dette vil du klare om du setter nok viljestyrke inn - for viljestyrke må du ha i den prosessen du nå har fremfor deg. Ønsker deg alt det beste 0 Siter
frosken Skrevet 11. februar 2016 Skrevet 11. februar 2016 5 timer siden, villakulla skrev: det har jeg ikke tenkt på men tror det en lege som nevnte det. trodde du ikke skulle gi meg kritikk nå,jeg er allerede så langt nede i kjelleren og jeg sa jo i innlegget mitt at jeg IKKE skal drikke. ha tro på meg til det motsatte er bevist frosken. dette er natt nr 6 uten søvn, sover litt på dagen da. men jeg har ikke lyst å gå på jobb heller,lurer på om det går an å sykemelde seg for en liten periode.skal være alene hjemme i helgen (har datter boende) og gruer meg til det og. har prøvd å sove - la meg for 3 timer siden men hodet er så fullt av vonde tanker at det er helt umulig. og jeg forstår at andre her ikke gidder å kommentere, jeg er IKKE noe god på å ta meg sammen. kunne skrevet mange sider akkurat nå men det skal dere få slippe, ha det godt Hei:-) Jeg har ikke mente å kritisere deg, men jeg er ordentlig bekymret for deg. Jeg skulle ønske at du kontaktet legekontoret ditt nå på morgenen og sa at du trenger en akuttime. Du kan selvfølgelig bli sykemeldt for en periode, men tidligere har du sagt at det å komme seg på jobb har hjulpet deg. Jeg er litt bekymret for hvordan du kommer til å ha det om du er hjemme hele tiden. Er det lenge til neste time hos psykologen? 0 Siter
villakulla Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Skrevet 11. februar 2016 8 timer siden, frosken skrev: Hei:-) Jeg har ikke mente å kritisere deg, men jeg er ordentlig bekymret for deg. Jeg skulle ønske at du kontaktet legekontoret ditt nå på morgenen og sa at du trenger en akuttime. Du kan selvfølgelig bli sykemeldt for en periode, men tidligere har du sagt at det å komme seg på jobb har hjulpet deg. Jeg er litt bekymret for hvordan du kommer til å ha det om du er hjemme hele tiden. Er det lenge til neste time hos psykologen? oki,unskyld for at jeg overreagerer. legen har fri idag og imorgen,så jeg får vente til neste mandag. har ikke bestillt ny time hos psykologen da jeg gruer meg. føler meg litt som en liten unge som er redd for å få kjeft. 0 Siter
villakulla Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Skrevet 11. februar 2016 8 timer siden, Elionoe skrev: Du er nok også litt hårsår pga. lite søvn Jeg tror ikke Frosken mente å kritisere deg, men heller gi deg et elmendende råd på veien. Jeg synes det er sterkt av deg å innse at du trenger hjelp, og ikke minst, vil gjøre grep for å få den hjelpen! Du har tatt det første og viktigste steget i riktig retning. Du har all grunn til å være stolt av deg selv. I Felleskatalogen står det at alkohol ikke anbefales i kombinasjon med Cipralex. Jeg likte særlig setningen din: det er også slutt med alkohol for nå er det nok. jeg kan ikke love at jeg ikke sprekker og tar ett glass eller to av og til men ikke før jeg har komt ett langt stykke videre på vei. Når du drikker, forsøk å tenke på konsekvensene det vil få mens du fremdeles er i stand til det. Lykke til! Dette vil du klare om du setter nok viljestyrke inn - for viljestyrke må du ha i den prosessen du nå har fremfor deg. Ønsker deg alt det beste du har nok rett i det,må skjerpe meg litt. takk for fin tilbakemelding-akkurat nå er jeg ikke så stolt av meg selv,heller veldig flau for at jeg klarer å komme i denne situasjonen. og takk for at du ønsker meg lykke til,nesten som du har litt tro på meg,og det er godt 0 Siter
villakulla Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Skrevet 11. februar 2016 da har jeg skrevet ett langt innlegg til 18 av mine nærmeste, og det er rørende og se alle de positive tilbakemeldingene jeg får. men nå har jeg fullstendig panikk her,tenk om jeg ikke klarer dette,tenk så mange som mister troen på meg da. klarer ikke å stoppe tårene, og bang rett i kjelleren 0 Siter
villakulla Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Skrevet 11. februar 2016 må bare spør: fikk ett nummer til akutt ambulant team sist uke, går det det an å ringe dem nå? de stenger 21.00 står det. problemet er bare at jeg nok ikke kommer til å klare å si noe heller. hva kan de hjelpe med? 0 Siter
frosken Skrevet 11. februar 2016 Skrevet 11. februar 2016 7 minutter siden, villakulla skrev: da har jeg skrevet ett langt innlegg til 18 av mine nærmeste, og det er rørende og se alle de positive tilbakemeldingene jeg får. men nå har jeg fullstendig panikk her,tenk om jeg ikke klarer dette,tenk så mange som mister troen på meg da. klarer ikke å stoppe tårene, og bang rett i kjelleren Så flott at du har skrevet til dine nærmeste! Jeg er overbevist om at du kan løse dine vansker bare du i tilstrekkelig grad klarer å motta hjelp. 0 Siter
villakulla Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Skrevet 11. februar 2016 3 minutter siden, frosken skrev: Så flott at du har skrevet til dine nærmeste! Jeg er overbevist om at du kan løse dine vansker bare du i tilstrekkelig grad klarer å motta hjelp. ja jeg håper det frosken, fikk skikkelig panikkanfall etter å ha sendt den meldingen til alle, men er bedre nå. jeg er faktisk utrolig heldig som har så mange flotte folk rundt meg-setter stor pris på dem,ikke alle som har det. 1 Siter
villakulla Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Skrevet 11. februar 2016 jaja klarte å ringe akutt ambulant team, men la på. de ringte opp igjen men jeg tok den ikke. så sendte de melding men jeg sa jeg ikke klarte å snakke.dette er så typisk meg!!! 0 Siter
frosken Skrevet 11. februar 2016 Skrevet 11. februar 2016 22 minutter siden, villakulla skrev: jaja klarte å ringe akutt ambulant team, men la på. de ringte opp igjen men jeg tok den ikke. så sendte de melding men jeg sa jeg ikke klarte å snakke.dette er så typisk meg!!! Jeg synes alltid det er godt å høre når du prøver å be om hjelp. Leit at du ikke klarte å snakke med ambulantteamet, men kanskje du kan ringe tilbake når du har fått roet deg litt - evt. i morgen. Har du time hos fastlegen mandag eller planlegger du kun å ringe da? Også må du bestille ny time til psykologen så raskt som mulig. Du må ikke la det selv få fortsette med å gjemme deg. 0 Siter
villakulla Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Skrevet 11. februar 2016 32 minutter siden, frosken skrev: Jeg synes alltid det er godt å høre når du prøver å be om hjelp. Leit at du ikke klarte å snakke med ambulantteamet, men kanskje du kan ringe tilbake når du har fått roet deg litt - evt. i morgen. Har du time hos fastlegen mandag eller planlegger du kun å ringe da? Også må du bestille ny time til psykologen så raskt som mulig. Du må ikke la det selv få fortsette med å gjemme deg. ja jeg syns det er veldig vanskelig å snakke med personer jeg ikke kjenner,sliter enda med å klare å snakke med psykologen selv om jeg har gått der i 3 år nå. kommer vel litt av at vi alltid har vært lukket i familien,vi sakl ikke snakke om problemer,og om han som misbrukte så å si hele familien + min 100 andre. ligger nok i meg. prøver kanskje å ringe aat igjen imorgen men tviler på det. jeg har legetime neste mandag,22 februar. skal prøve å bestille time hos psykologen imorgen. vet jeg gjemmer meg, story of my life! 0 Siter
Augusta Luise Skrevet 11. februar 2016 Skrevet 11. februar 2016 Likevel, utrolig tøft gjort av deg å sende den meldingen! Jeg har trua på deg! 0 Siter
villakulla Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Skrevet 11. februar 2016 4 minutter siden, Augusta Luise skrev: Likevel, utrolig tøft gjort av deg å sende den meldingen! Jeg har trua på deg! takk,føler meg ikke mye tøff nå-men takk for at du har troa på meg skal prøve å få den troa selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.