Gå til innhold

nå har jeg bestemt meg,men dette er ikke lett

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, villakulla skrev:

hei,går ikke så bra nå,fått i meg en kopp kaffe,svimte av på badet og har bare diare,klarer ikke få i meg noe nå,er bare kvalm,så ligger strekk ut på sofa. skal prøve litt senere :(

Vet du hvorfor du er så dårlig fysisk nå?

Skrevet
7 timer siden, frosken skrev:

Vet du hvorfor du er så dårlig fysisk nå?

nei,vet ikke frosken,men er litt bedre-kvalmen er ikke så galen. får ta natta til hjelp. svimte av en gang til men tror bare det er matmangel og at jeg reiste meg for fort, blodtrykksfall?

Skrevet
Den ‎13‎.‎02‎.‎2016 at 23.02, villakulla skrev:

nei,vet ikke frosken,men er litt bedre-kvalmen er ikke så galen. får ta natta til hjelp. svimte av en gang til men tror bare det er matmangel og at jeg reiste meg for fort, blodtrykksfall?

Siden det nå er mandag morgen, så synes jeg du skal gjøre et forsøk både på å få en time hos psykologen din og evt. en akutt-time hos fastlegen. Håper du har kommet deg gjennom helgen på en rimelig ok måte, og at du nå tar vare på deg selv og oppsøker hjelp :-)

Skrevet
7 timer siden, frosken skrev:

Siden det nå er mandag morgen, så synes jeg du skal gjøre et forsøk både på å få en time hos psykologen din og evt. en akutt-time hos fastlegen. Håper du har kommet deg gjennom helgen på en rimelig ok måte, og at du nå tar vare på deg selv og oppsøker hjelp :-)

hei,jeg sovnet ikke før 08.00 imorges og har sovet til nå,er bare så trett og energiløs! orker ikke å gå i butikken heller, tror bare jeg holder meg til timen jeg har hos legen neste mandag,det er stor pågang hos legen og hxn er der bare 3 ganger i uken,tenker det er andre som trenger akutt time mer enn meg. ønsker å betille time hos psykologen til etter jeg har vært hos legen så venter med det og til mandag. jeg skal nok holde ut en uke.

Skrevet
4 timer siden, villakulla skrev:

hei,jeg sovnet ikke før 08.00 imorges og har sovet til nå,er bare så trett og energiløs! orker ikke å gå i butikken heller, tror bare jeg holder meg til timen jeg har hos legen neste mandag,det er stor pågang hos legen og hxn er der bare 3 ganger i uken,tenker det er andre som trenger akutt time mer enn meg. ønsker å betille time hos psykologen til etter jeg har vært hos legen så venter med det og til mandag. jeg skal nok holde ut en uke.

Holder du deg helt unna alkohol nå? Og hvordan går det med næringsinntak?

Skrevet
8 minutter siden, frosken skrev:

Holder du deg helt unna alkohol nå? Og hvordan går det med næringsinntak?

ja,har ikke rørt alkohol og det hadde nok ikke gått bra for næringsinntak er litt vanskelig igjen. men har klart å spise litt salat idag.

Skrevet

Kan du i det minste drikke et eller annet med sukker i, sånn at hjernen din ikke slutter å fungere rasjonelt?

Jeg er lettet over å høre at du ikke har rørt alkohol:-)

Skrevet
1 time siden, frosken skrev:

Kan du i det minste drikke et eller annet med sukker i, sånn at hjernen din ikke slutter å fungere rasjonelt?

Jeg er lettet over å høre at du ikke har rørt alkohol:-)

det skal vel være sagt at jeg nok har ett spiseproblem i tunge perioder, kjenner jeg får dårlig samvittighet hver gang jeg spiser noe,selv om jeg innerst inne vet at dette er tull. driver og veier meg hver morgen. men jeg er og kvalm og det gjør og at jeg mister matlysten, altså en dårlig spiral dette. men håper jeg skal klare å ta meg sammen snart.

Skrevet

da er det legetime imorgen tidlig og får helt hetta som vanlig og har bare lyst å utsette det. kanskje er jeg redd for hva legen kan si/gjør eler helst tror jeg det er fordi jeg aldri klarer å si det jeg har planlagt på forhånd. nå lurer jeg på om jeg bare skal skrive ned alt, går det an tro? så kan jeg levere det hvis jeg ikke klarer å snakke? syns det er stress når en bare har 15 min. prøvde til og med å bestille ekstra tid som det står så fint at en kan gjør men det gikk visst ikke ifølge legesekretæren. Må prøve å ta meg sammen!!

Augusta Luise
Skrevet

Det er en veldig god ide å skrive ned det du vil si, jeg vet flere har gjort det samme med stort hell. Ikke utsett timen, ta tyren ved hornene nå som timen er bestilt. Det kommer til å gå så bra så. Ønsker deg lykke til i morgen, fortell gjerne hvordan det gikk. :)

Skrevet

Du må ikke avlyse legetimen. Kan du ikke ta utskrift av noen av innleggene dine herfra og gi til legen? Ta med noen av de du skrev da du var på ferie og fra denne tråden her.

Skrevet

vel....jeg var hos legen, glemte helt å skrive ned eller printe ut noe-jeg er fryktelig glemsk for tiden :( jeg fikk gjort det viktigste som var at hun henviste meg til A-Senteret, noe hun ble veldig glad for at jeg ville. alt annet glemte jeg, men har fått ny time i april. glemte til og me og spørre om medisinbytte. tror jeg ble litt stressa for hun var en halvtime forsinka og jeg hadde time hos behandler etterpå så sånn var det.

Skrevet

gi meg styrke! er skikkelig skikkelig nedfor og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, tror ikke cipralex er for meg,det går bare nedover istedet for opp :( blir så fortvilt og lei av meg selv, vil ikke ha det slik men klarer ikke å snu det. hva skal jeg gjøre?

Augusta Luise
Skrevet

Jeg hadde det sånn da jeg gikk på Cipralex også. Ble bare verre og verre. Bytta til Venlafaxin for en måned siden og merker stor bedring. Synd at du har det fælt. :(

Skrevet
25 minutter siden, villakulla skrev:

gi meg styrke! er skikkelig skikkelig nedfor og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, tror ikke cipralex er for meg,det går bare nedover istedet for opp :( blir så fortvilt og lei av meg selv, vil ikke ha det slik men klarer ikke å snu det. hva skal jeg gjøre?

Akkurat nå så er det viktigste at du holder deg unna alkohol. Ingenting blir bedre av at du drikker og evt. mister bevisstheten igjen.

Jeg synes du skal ringe fastlegen på mandag og be om en akutt-time. Det er synd at du ikke rakk å snakke om medisiner sist du var der. Hvordan gikk det hos psykologen denne uken? Har hun noen forslag til hva du kan gjøre?

Skrevet
8 minutter siden, frosken skrev:

Akkurat nå så er det viktigste at du holder deg unna alkohol. Ingenting blir bedre av at du drikker og evt. mister bevisstheten igjen.

Jeg synes du skal ringe fastlegen på mandag og be om en akutt-time. Det er synd at du ikke rakk å snakke om medisiner sist du var der. Hvordan gikk det hos psykologen denne uken? Har hun noen forslag til hva du kan gjøre?

hm,nesten som om du er tankeleser du frosken, satt akkurat og tenkte at jeg har SÅ lyst  kjøpe noen pils nå og bare drukne dette humøret, ser på klokka,ennå 40 min igjen til de stenger. men....jeg skal prøve å la være for det er sant som du sier, men jeg blir så destruktiv når jeg er sånn som dette.

Skrevet
Et øyeblikk siden, villakulla skrev:

hm,nesten som om du er tankeleser du frosken, satt akkurat og tenkte at jeg har SÅ lyst  kjøpe noen pils nå og bare drukne dette humøret, ser på klokka,ennå 40 min igjen til de stenger. men....jeg skal prøve å la være for det er sant som du sier, men jeg blir så destruktiv når jeg er sånn som dette.

Du kommer til å angre i etterkant om du drikker denne helgen, og så får du enda mere selvforakt og fortvilelse tilgjengelig.

Får du spist om dagen?

Skrevet
9 minutter siden, frosken skrev:

Du kommer til å angre i etterkant om du drikker denne helgen, og så får du enda mere selvforakt og fortvilelse tilgjengelig.

Får du spist om dagen?

ja det har du rett i, jeg blir her jeg. målet mitt er å klare ett måltid pr. dag og det har jeg som regel klart denne uken.

Skrevet
35 minutter siden, villakulla skrev:

ja det har du rett i, jeg blir her jeg. målet mitt er å klare ett måltid pr. dag og det har jeg som regel klart denne uken.

Begynner du å blir "farlig" tynn?

Skrevet
5 minutter siden, frosken skrev:

Begynner du å blir "farlig" tynn?

hm hva er farlig tynn da? når jeg ser på meg selv ser jeg ikke tynn ut i det hele tatt, har lyst å veie 50kg,det ville være passe. nå er jeg 53kg og 1,68 høy. høres det greit ut eller er det litt sykt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...