AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 Skrevet 11. februar 2016 Har brukt levaxin i ca 30 år pga lavt stoffskifte. Har i alle år følt meg trett, glemsk, feit, altså tegn på lavt stoffskifte selv om jeg bruker levaxin og prøvene har vært innen normalen De to siste årene har imidlertid stoffskiftet svingt veldig. Nå har jeg voldsom hjerteklapp. TSH: 0,07 og T4: 14. Kan jo ikke gå rundt med denne hjerterytmen, men utover dette føler jeg meg nå tilnærmet frisk fysisk og psykisk. Har dermed ikke så lyst til å redusere dosen, men det må jeg vel? Nå er jo T4 bare på 14, hvordan tyder du dette? ( Er det TSH som roper uten at det påvirker T4?). Takknemlig for svar 👏 Anonymkode: 98e4f...54d 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. februar 2016 Skrevet 12. februar 2016 Dette betyr at kroppen mener du får nok tyroxin. Derfor har TSH lagt seg på et lavt nivå for ikke å stimulere til økt produksjon. Det synes som om hjertet og resten av deg kunne ønske seg litt ulike nivåer av tyroxin. Enten må du redusere Levaxin, eller så må du prøve en betablokker for å bremse hjertet. 1 Siter
ISW Skrevet 12. februar 2016 Skrevet 12. februar 2016 Har du målt T3 også? Jeg har også iblant hjertebank, og jeg har en tendens til å relativt sett ha høyere T3 enn T4 (har ligget noe over referanseområdet på T3 iblant). Da jeg sto på høyere dose SSRI hadde jeg også en del lavere T4 og lavere TSH. Det virker som SSRI gjør at hjernen ønsker lavere stoffskifte (gikk fra T4 på 21 til 14, TSH fra 1 til 0,6). Betablokker fungerer fint. Om du bare har hjertebank, bør du prøve en hjerteselektiv betablokker (f.eks Selozok eller Atenolol). Selozok får du i depottabletter. Om du har andre symptomer også (skjelving, rødming, svette, osv.) er Pranolol bedre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.