AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 Skrevet 12. februar 2016 Jeg har tatt 10 mg Cipralex i nesten tre uker mot depresjon. Opplever å bli trøtt og sliten av dem. Eneste virkning positive virkning er at de demper følelser og gjør at jeg bryr meg mindre om ting som skjer. Er dette alt man kan forvente av SSRI? Depresjonen gjør meg i utgangspunktet veldig slapp og apatisk, så på dette området gjør pillene ting bare verre. Har det noen hensikt å bytte til en annen SSRI? Er det noen som får energi av SSRI eller blir man bare slapp? Burde jeg prøve en annen type medisin? Anonymkode: 3b15a...c2d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 Skrevet 13. februar 2016 Dette lurer jeg også litt på. Har gått på Cipralex i snart tre uker og synes virkningen er overraskende liten. Jeg blir også litt trøtt og slapp, men jeg synes ikke det gjør så mye. For meg har tankene blitt mindre fiksert og angsten litt dempet, så det gir meg mer mental energi. Jeg føler derimot ikke det har gjort noe med depresjonssymptomene. Anonymkode: 53a15...3b8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 Skrevet 13. februar 2016 Trådstarter her. Det jeg lurer på er om noen med skikkelig depresjon egentlig blir hjulpet nok av SSRI. Da tenker jeg på depresjon der alt går tregere og man har minsket mental kapasitet og konsentrasjon og sover og spiser dårlig. Er det noen her som har god erfaring med SSRI for dette? Inntrykket jeg har er ærlig talt at SSRI virker best på de med lett, nevrotisk depresjon, som ikke har så mange fysiske symptomer. SSRI legger seg liksom bare som en demper over alt, kunne like godt tatt Valium føler jeg. Anonymkode: 3b15a...c2d 0 Siter
Fionys Skrevet 13. februar 2016 Skrevet 13. februar 2016 Jeg har gått på Cipralex i 4 uker. Blir ikke trøtt og slapp, men følelsene har flatet ut så jeg føler meg litt følelsesløs. 0 Siter
Fourvix Skrevet 13. februar 2016 Skrevet 13. februar 2016 SSRI fungerer forskjellig på forskjellige mennesker. Jeg lider av alvorlig og suicidal depresjon. Bipolar2, men lite hypomane faser, og lange depressive fysiske perioder. cipralex reddet livet mitt, og er det eneste som har hjulpet. Men gi det tid. For meg tok det fem uker hvor alle symptomene ble mye verre før det gradvis snudde. Bruker også lamictal for bipolar og fordi jeg fikk krampeanfall på cipralex for noen år siden. 0 Siter
gråstein Skrevet 13. februar 2016 Skrevet 13. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Trådstarter her. Det jeg lurer på er om noen med skikkelig depresjon egentlig blir hjulpet nok av SSRI. Da tenker jeg på depresjon der alt går tregere og man har minsket mental kapasitet og konsentrasjon og sover og spiser dårlig. Er det noen her som har god erfaring med SSRI for dette? Fungerte dårlig. 0 Siter
Beautiful_Creatures Skrevet 13. februar 2016 Skrevet 13. februar 2016 Jeg har ikke brukt cipralex selv, men hadde en gang i tiden ganske god effekt av cipramil. Jeg tror absolutt man kan ha effekt av ssri, men mener også at NHD ofte anbefaler efexor ved alvorlig depresjon. Dette er jo en ssri opp til doser på 150 mg så vidt jeg vet, men ved alvorlige depresjoner trenger man kanskje også efffekt på noradrenalin. Jeg tror det er forholdsvis vanlig å anbefale Wellbutrin ved siden av ssri om man føler man blir for slapp og "flat" i humøret. Jeg er ingen ekspert alstå men baserer meg baserer dette kun på ting jeg har lest. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.