Gå til innhold

drikkefest 20 februar med søskenbarn

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Jeg er invitert til alkoholdrikke fest til søskenbarnet mitt som er noen få år yngre enn meg. Jeg kommer til å være den eldste der, og den som er andt eldst kommer til å være 28 år. Jeg er 30 år. Jeg skal ha med meg sukkerfri brus swepes og 60 vodka og strawberey dequary blandevann til å drikke på på denne festen. Jeg ble dårlig av alkohol da jeg gikk på abilify, men nå har jeg jo sluttet med abilify, og da tror jeg det skal gå bra. Er jeg den eneste i norge som bruker 60 vodka i drinker? Passer jeg inn i festen når jeg er den eldste?

Fortsetter under...

1 time siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg er invitert til alkoholdrikke fest til søskenbarnet mitt som er noen få år yngre enn meg. Jeg kommer til å være den eldste der, og den som er andt eldst kommer til å være 28 år. Jeg er 30 år. Jeg skal ha med meg sukkerfri brus swepes og 60 vodka og strawberey dequary blandevann til å drikke på på denne festen. Jeg ble dårlig av alkohol da jeg gikk på abilify, men nå har jeg jo sluttet med abilify, og da tror jeg det skal gå bra. Er jeg den eneste i norge som bruker 60 vodka i drinker? Passer jeg inn i festen når jeg er den eldste?

Ja, du passer inn på festen. Jeg har ingen anelse om du er den eneste i Norge men det spiller ingen rolle, kos deg med drikkevarene dine men drikk nå litt med måte siden du ble så dårlig sist. Jeg håper du får en hyggelig kveld.

1 time siden, Blomsterfluen skrev:

1. Er jeg den eneste i Norge som bruker 60 vodka i drinker?

2. Passer jeg inn i festen når jeg er den eldste?

1.  Helt sikkert ikke.  Men vær forsiktig med sprit, det er lett å feilberegne og bli for full for fort.

2.  Det spiller liten rolle om man er 28 eller 30 på en fest.  Derimot kan det være forskjell på tenåringsfester og sammenkomster for (bare) voksne.  Hvis dette virkelig er en "drikkefest", er det nok en fordel at det ikke er bare 18-åringer til stede.  Prøv å være et godt eksempel.    

4 timer siden, Blomsterfluen skrev:

En må jo være den eldste.

Anonymkode: ba746...70e

Annonse

Tror ikke du trenger å tenke på at du er den eldste. To år er ikke mye for voksne.

Men husk å drikke mye vann/Farris i løpet av kvelden, ellers er sjansen stor for at du brått blir dårlig. Det er veldig vanskelig å beregne helt rett mht hvor mye sprit du tåler. Veldig lett å drikke for mye. 60% er veldig sterk sprit. Bruk mye blandevann da, i allefall :-)

Blomsterfluen
9 timer siden, påskelilje skrev:

Tror ikke du trenger å tenke på at du er den eldste. To år er ikke mye for voksne.

Men husk å drikke mye vann/Farris i løpet av kvelden, ellers er sjansen stor for at du brått blir dårlig. Det er veldig vanskelig å beregne helt rett mht hvor mye sprit du tåler. Veldig lett å drikke for mye. 60% er veldig sterk sprit. Bruk mye blandevann da, i allefall :-)

Jeg har en app på mobilen hvor jeg regnet ut i dag at hviss jeg holder meg til 4-5 glass med drinker med litt 60% blandet i på denne festen, så går det bra. Jeg regnet sån: 150 milliliter drikke. Jeg delte 60 med 2, sån at det ble 30% firdi jeg har jo oppi brus også sån at det blir 150 ml oppi glasset. Er 150 ml det samme som den størrelsen det er på drinker?

3 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg har en app på mobilen hvor jeg regnet ut i dag at hviss jeg holder meg til 4-5 glass med drinker med litt 60% blandet i på denne festen, så går det bra. Jeg regnet sån: 150 milliliter drikke. Jeg delte 60 med 2, sån at det ble 30% firdi jeg har jo oppi brus også sån at det blir 150 ml oppi glasset. Er 150 ml det samme som den størrelsen det er på drinker?

Herregud, kan du ikke bare drikke til du føler deg litt happy da?

Gjest Gargamel
Den 15.2.2016 at 18.23, Blomsterfluen skrev:

200 ml er størrelsen på en vanlig drink. Jeg synes du kan gjøre akkurat som du tenker, men spre drinkene utover hele kvelden.

Gjest Gargamel
Den 15.2.2016 at 18.23, Blomsterfluen skrev:

Beklager. Jeg tenkte at dette var 5 -6 enheter, men når jeg regner på det tilsvarer dette  hele 11 halvlitere med øl!! Det er alt for mye. Halvparten er nok selv om du fordeler det utover kvelden.

Jeg foreslår at du lager drinkene med maks 1/4 sprit. Selv det blir ganske sterkt med 60%.

Annonse

Alkohol-enheten (i norsk standard) er 40 ml med 40%, dvs. 40 x 0,4 = 16 ml ren alkohol. I en helflaske med 60% er det da 700 x 0,6 / 16 = 26,25 enheter. Så hvis du skal drikke 5 enheter, så drikker du 20% av flasken. Så kan du jo fordele det som du vil.

On 2/14/2016 at 10:04 AM, Blomsterfluen said:

Du vet det ikke er nødvendig å drikke seg full?

13 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Hva er best og godest smak av drinker med sukkerfri brus, eller de vanlige brusene?

Bruk den brusen DU synes er best. Jeg synes all lettbrus smaker pjuk og fatter ikke at mange heller nedpå flere liter om dagen, mens andre synes all sukker-brus smaker sukkerlake. Det er altså helt individuelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...