Gå til innhold

Facebook. Lukket eller åpen gruppe

Anbefalte innlegg

Fotballlaget til gutten min har laget ei facebook gruppe. Men siden er åpen så alle kan lese hva som blir lagt ut. Er det vanlig? Det er jo ikke noe sensitiv informasjon som blir lagt ut, men jeg trodde det var vanlig med lukket gruppe, der bare medlemmer kan lese informasjon?

Anonymkode: 4b8ac...660

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/410027-facebook-lukket-eller-%C3%A5pen-gruppe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lagets gruppe der det kommer info fra trener og lagledelse, bør være lukket. Da kan det f.eks. skrives om laguttak og taktikk overfor navngitte lag de skal spille mot, uten at noen overfølsomme sjeler reagerer. Alle foreldre som vil være med, må tas inn i gruppa.

Så kan heller gutta på laget opprette en åpen gruppe der de skriver skryt og tullball som jentene kan trykke "liker" på.

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fotballlaget til gutten min har laget ei facebook gruppe. Men siden er åpen så alle kan lese hva som blir lagt ut. Er det vanlig? Det er jo ikke noe sensitiv informasjon som blir lagt ut, men jeg trodde det var vanlig med lukket gruppe, der bare medlemmer kan lese informasjon?

Anonymkode: 4b8ac...660

Sikkert en feil. Du får s fa.

Anonymkode: 7a206...900

14 minutter siden, laban skrev:

Så kan heller gutta på laget opprette en åpen gruppe der de skriver skryt og tullball som jentene kan trykke "liker" på.

"Guttene skriver og jentene applauderer", huff det der høres gammeldags og kjipt ut - må si jeg er glad at min Jrs lag ikke er så kjønnsdelt som det høres ut som din er... Hos oss skriver både jenter og gutter (og forsåvidt trenere og foreldre) på veggen, og alle disse kommenterer og klikker liker også. Heldigvis.

Endret av Kayia
12 minutter siden, Kayia skrev:

"Guttene skriver og jentene applauderer", huff det der høres gammeldags og kjipt ut - må si jeg er glad at min Jrs lag ikke er så kjønnsdelt som det høres ut som din er... Hos oss skriver både jenter og gutter (og forsåvidt trenere og foreldre) på veggen, og alle disse kommenterer og klikker liker også. Heldigvis.

Ikke ta det helt bokstavelig, da... Det er sikkert noen jenter som også skriver kommentarer der, jeg leser ikke nok til å avgjøre det.  Poenget mitt var mer at denne åpne gruppa ikke er like seriøs - og at det kan ha noe med det faktum at jentene også henger der, å gjøre.  Jeg mente absolutt ikke at spillerne er aktive og skriver saklige innlegg, mens jentene "liker" i beundrende taushet ;) Jeg er sikker på at ethvert innlegg fra jentefansens side hever nivået (når det gjelder både språk og innhold) med flere hakk. 

Endret av laban

Annonse

Jeg har ett annet spørsmål om facebook.  Ett lag har ei lukket facebook gruppe . 1 jente slutter på laget og går over til naboklubben. Hun er forsatt medlem på våres facebook gruppe . Hva gjør vi?  Sletter henne eller skal  hun forsatt få se info om laget hun ikke lenger spiller for?

4 minutter siden, Fregnefjes skrev:

Jeg har ett annet spørsmål om facebook.  Ett lag har ei lukket facebook gruppe . 1 jente slutter på laget og går over til naboklubben. Hun er forsatt medlem på våres facebook gruppe . Hva gjør vi?  Sletter henne eller skal  hun forsatt få se info om laget hun ikke lenger spiller for?

Hun slettes selvfølgelig fra siden, den er lukket og derfor bare for klubbens medlemmer. 

1 time siden, Bokormen123 skrev:

Hun slettes selvfølgelig fra siden, den er lukket og derfor bare for klubbens medlemmer. 

Jeg synes det er vanskelig. Hun er venninne av min datte, men er enig at hun ikke kan være medlem lengere

Og i dag spilte jentene kamp.  Hun som har sluttet spurte om hun kunne bli med oss å se på kamp. Var greit det. Under kampen så jeg at hun satt på spillerbenken sammens jentene. Synes det var rart. Hun burde vel ha sittet på tribunen. Men de er jo bare 15 år og hun er jo venner med de på laget,  så de tenker vel ikke det samme som oss 

2 timer siden, Fregnefjes skrev:

Jeg synes det er vanskelig.

Treneren bestemmer hvem som får sitte i spillerboksen.

En lukket gruppe for et lag er for de som faktisk er på laget og i klubben (og evt. deres foresatte). Enten er man på et lag, eller så er man det ikke.  Det finnes sikkert noen alternative grupper og arenaer hvor hun kan få vite hvordan det går med de tidligere lagvenninnene. 

12 timer siden, Fregnefjes skrev:

Jeg synes det er vanskelig. Hun er venninne av min datte, men er enig at hun ikke kan være medlem lenger

Men dette er ikke personlig, eller har noe med vennskap å gjøre. Det er en lukket gruppe for medlemmer av en forening, som kanskje inneholder informasjon som SKAL holdes innenfor denne foreningen. Det er helt naturlig at det bare er medlemmer av denne foreningen som har tilgang til siden :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...