Gå til innhold

Bekymringsmelding til barnevernet!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går jeg fram for å levere en anonym bekymringsmelding til barnevernet? Hvordan tar jeg kontakt? Kan de finne ut av at det kommer fra meg? De ser jo hvilken mail adresse det kommer fra feks

Anonymkode: c937b...da2

Eneste måten du kan være garantert helt anonym, er om du enten sender et brev i posten uten avsender, eller sender en mail fra en fiktiv e-mail adresse, eller stiller telefonen din på skjult nummer og så ringer dem uten å presentere deg. Alle de tre mulighetene er helt ok. Bare forklar at du vil være anonym, og pass på at du ikke røper noe om hvordan du kjenner dem.

Den 15.2.2016 at 9.20, AnonymBruker skrev:

Hvordan går jeg fram for å levere en anonym bekymringsmelding til barnevernet? Hvordan tar jeg kontakt? Kan de finne ut av at det kommer fra meg? De ser jo hvilken mail adresse det kommer fra feks

Ute etter å hevne deg på noen, så som x-en? :P

Anonymkode: 32c70...b06

Den 20.2.2016 at 20.45, AnonymBruker skrev:

Hvorfor være anonym? Minsker ikke det troverdigheten i en melding? JO DET ER ALLTID VANSKELIGERE FOR BV Å KUNNE FRAMBRINGE BEVIS NÅR MELDEREN ER ANONYM. MEN FØRST OG FREMST BLIR DET VELDIG VANSKELIG FOR DEN DET GJELDER, SOM RESTEN AV LIVET VIL KUNNE GÅ RUNDT I PARANOID ANGST FOR HVEM DET ER SOM HAR MELDT DEM.

Kan man ikke navngi seg for BV men fremdeles være anonym for de du "anmelder"? NEI. HAR BARNEVERNET NAVNET, SÅ VIL DET FØR ELLER SENERE KOMME FRAM.

Anonymkode: 100bb...425

Anonymkode: 50efd...44a

Annonse

Den 15.2.2016 at 9.20, AnonymBruker skrev:

Det går fremdeles an å sende brev i posten....

Den 2/15/2016 at 9.20, AnonymBruker skrev:

Hei!

Vi fikk beskjed om at en bekymringsmelding der barnevernet ikke engang vet navn på de som sender meldingen ofte fører til at det skjer lite. På meg virket det nærmest som at de tar sånne meldinger lite til etterretning. 

Derfor valgte jeg å gi bekymringsmeldingen, anonymt, men likevel at barnevernet hadde mitt navn.

De lovet at jeg skulle få være anonym ovenfor familien det gjaldt, noe de "holdt", i form av at BV ikke sa mitt navn, men episodene beskrevet, jeg måtte jo konkretisere vår bekymring, gjorde at familien la sammen 1 + 1 og raskt skjønte at det kom fra meg/oss.

Det jeg syns var dårlig av BV var at de ikke informerer bedre om at man selvsagt vil ofte bli gjenkjent når de presenterer hele bekymringen for familien, for selv om de da ikke rett ut sier navn, de blir det ofte nok andre ting som gjør at man altså ikke er så anonym som man håpet og ønsket.

I vårt tilfelle resulterte dette pga av en voldelig person, at jeg levde flere år med trussel om å bli tatt, trusslene var meget ubehagelige da jeg på den tiden var gravid.

Jeg syns likevel fortsatt det vi gjorde måtte gjøres, men jeg hadde nok tenkt meg om, om jeg visste at man selvsagt kan bli avslørt på sakene man presenterer, som BV formidler videre til familien i sin helhet. Som regel går slikt sinne som en familie da får mot varseleren over etter noe tid, men er det snakk om voldelige personer så må man da leve med frykt for represalier en tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...