Gjest zan Skrevet 7. januar 2002 Skrevet 7. januar 2002 Har det noe hesikt å la være å røyke, en time før og etter trening ? 0 Siter
Synch Skrevet 8. januar 2002 Skrevet 8. januar 2002 Det vil jeg TRO, da det under og etter trening pumpes mye blod og oksygen ut i musklene. Og stoffer i røyken hemmer de røde blodcellene å ta opp oksygen som skal ut i musklene. Dette vil redusere din prestasjon. Men godt mulig dette er bare en langtids bivirkning av røyk. Husker ikke helt sikkert. 0 Siter
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 13. januar 2002 Skrevet 13. januar 2002 zan. Det skal vel ikke mye fantasi til for å forstå hva jeg generelt om røyking, men jeg går jo ut ifra at du gjør det du kan for å slutte. Nikotinen og carbonmonoxyd (kulloksyd) holder seg nok mange timer i kroppen etter siste røyk. For ikke å gjøre belastningen for stor, er det fornuftig med en pause fra siste røyk til fysisk aktivitet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.