Gå til innhold

Dette er ikke tull.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

For meg er det helt ok at du tror at du tar inn hvilke energier du vil, at du velger å bli stadig sykere og at du ignorerer råd og advarsler fra andre mens du sitter inne og klager og/eller poster rare, åndelige overbevisninger på DOL, men det er alt for kort tid siden NHD la ut tråden om hvordan psykisk sykdoms navlebeskuenhet påvirker barns oppvekst og opplevelse av omsorg. Jeg får vondt inni meg når du i en og samme tråd skriver at sønnen din har løpt på butikken og kjøpt sjokolade til deg to ganger samme kveld, mens du i neste øyeblikk klager over overvekt - og i tillegg forteller at du og faren ser på disse rare videosnuttene sammen, og er skjønt enige om at dette er spennende og givende. Jeg tror det er skadelig for barn og unge å vokse opp sånn, og jeg syns (både) du (og mannen din, dersom det er sant at han syns alt virker å være i skjønneste orden) opptrer ukritisk og uansvarlig for tiden. Dersom det stemmer at din mann heller ikke ser dette (som du faktisk meddeler at til og med katten "ser") er dette rene skjære galematias oppvekstmiljø for sønnen deres, og jeg håper noen utenfor dere "ser" hvordan det er fatt. Barn og unge skal ikke ha det sånn. Jeg kjenner at jeg faktisk blir sint.

Endret av Kayia

Annonse

Her var det mye pepper... Og lite sakligheter..

Man blir ikke dårlig forelder av å være litt eksentrisk. Hun er da ikke en sadistisk øksemorder???

Og provosøren over her, burde virkelig legge bånd på seg.

Anonymkode: f3a9a...f4a

1 hour ago, Kayia said:

For meg er det helt ok at du tror at du tar inn hvilke energier du vil, at du velger å bli stadig sykere og at du ignorerer råd og advarsler fra andre mens du sitter inne og klager og/eller poster rare, åndelige overbevisninger på DOL, men det er alt for kort tid siden NHD la ut tråden om hvordan psykisk sykdoms navlebeskuenhet påvirker barns oppvekst og opplevelse av omsorg. Jeg får vondt inni meg når du i en og samme tråd skriver at sønnen din har løpt på butikken og kjøpt sjokolade til deg to ganger samme kveld, mens du i neste øyeblikk klager over overvekt - og i tillegg forteller at du og faren ser på disse rare videosnuttene sammen, og er skjønt enige om at dette er spennende og givende. Jeg tror det er skadelig for barn og unge å vokse opp sånn, og jeg syns (både) du (og mannen din, dersom det er sant at han syns alt virker å være i skjønneste orden) opptrer ukritisk og uansvarlig for tiden. Dersom det stemmer at din mann heller ikke ser dette (som du faktisk meddeler at til og med katten "ser") er dette rene skjære galematias oppvekstmiljø for sønnen deres, og jeg håper noen utenfor dere "ser" hvordan det er fatt. Barn og unge skal ikke ha det sånn. Jeg kjenner at jeg faktisk blir sint.

Nå er vel sønnen voksen, og ikke 8 år.

6 timer siden, Kayia skrev:

Sønnene er voksne, men jeg er usikre på om en av dem er såpass ung voksen at han fremdeles bor hjemme? Hadde guttene vært yngre hadde jeg vært helt enig med deg, noe jeg også ga uttrykk for i en tidligere tråd.

1 minutt siden, laban skrev:

Det stemmer. Han er ca. 20 år (minst) og ikke noe barn lenger.

Men ettersom hun hadde fått ham til å gå på butikken og kjøpe sjokolade til seg 2 ganger på samme dag forleden så bor han vel hjemme ennå? Da bør hun jo ta hensyn til at det kan være skikkelig vondt å se at sin mor blir sånn som hun er i ferd med å bli, men hun skjønner det jo ikke selv. Det er nok vondt for ham å se dette, selv om han er voksen.

1 time siden, Lillemus skrev:

Men ettersom hun hadde fått ham til å gå på butikken og kjøpe sjokolade til seg 2 ganger på samme dag forleden så bor han vel hjemme ennå?

Ja, det tror jeg han gjør.  Men vi trenger likevel ikke ha en debatt gående her om stjernestøv og familien hennes.  Hun har sikkert fått med seg at mange DOL-brukere er bekymret, og vi bør evt. skrive direkte til henne, ikke oss imellom.

Endret av laban
Gjest Gargamel

Jeg er enig med stjernestøv at man ikke trenger å være psykotisk for å tro på overnaturlige ting, eller oppleve noe man tolker som overnaturlig. Det er mange mekanismer i friske hjerner som gjør oss tilbøyelighe til å tro mye rart.

Når det gjelder jenta så kan det hende den enkleste forklaringen er den beste, nemlig at de fleste eller alle er vi ser med på spøken. Det er det eldste trikset i boka.

Det blir presentert som en dokumentar, dermed tar mange det for gitt at det vi ser er virkeligheten, at programleder og intervjuobjekt har bestemte roller etc. Selv de som ikke tror på synskhet vil lete etter kompliserte forklaringer med skjulte kamera og lignende. De fleste vil kanskje overse den enkleste forklaringen: At hele gjengen er i showbiz, og at alt er tull fra start til slutt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...