Gå til innhold

Dette er ikke tull.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 timer siden, Kayia skrev:

For meg er det helt ok at du tror at du tar inn hvilke energier du vil, at du velger å bli stadig sykere og at du ignorerer råd og advarsler fra andre mens du sitter inne og klager og/eller poster rare, åndelige overbevisninger på DOL, men det er alt for kort tid siden NHD la ut tråden om hvordan psykisk sykdoms navlebeskuenhet påvirker barns oppvekst og opplevelse av omsorg. Jeg får vondt inni meg når du i en og samme tråd skriver at sønnen din har løpt på butikken og kjøpt sjokolade til deg to ganger samme kveld, mens du i neste øyeblikk klager over overvekt - og i tillegg forteller at du og faren ser på disse rare videosnuttene sammen, og er skjønt enige om at dette er spennende og givende. Jeg tror det er skadelig for barn og unge å vokse opp sånn, og jeg syns (både) du (og mannen din, dersom det er sant at han syns alt virker å være i skjønneste orden) opptrer ukritisk og uansvarlig for tiden. Dersom det stemmer at din mann heller ikke ser dette (som du faktisk meddeler at til og med katten "ser") er dette rene skjære galematias oppvekstmiljø for sønnen deres, og jeg håper noen utenfor dere "ser" hvordan det er fatt. Barn og unge skal ikke ha det sånn. Jeg kjenner at jeg faktisk blir sint.

Mine sønner er 18 og 22 år. Og han som bor hjemme lider ikke,han har det helt fint. Jeg er ikke så gal som dere skal ha det til. 

22 minutter siden, stjernestøv skrev:

Mine sønner er 18 og 22 år. Og han som bor hjemme lider ikke,han har det helt fint. Jeg er ikke så gal som dere skal ha det til. 

Da er han bare året eldre enn min eldste og jeg håper virkelig for hans del at du oppfører deg adskillig mer "down to earth" hjemme enn det du gjør her inne... 

40 minutter siden, Lillemus skrev:

Da er han bare året eldre enn min eldste og jeg håper virkelig for hans del at du oppfører deg adskillig mer "down to earth" hjemme enn det du gjør her inne... 

Uff a meg. Vet du hva? Han er oppvokst hos meg,ungene har ikke hatt vondt av at jeg er åndelig. Men såklart ikke noe kjekt for dem når jeg lå hele tiden,gjør ikke det nå. Og de ville jo helst ha meg hjemme når jeg var innlagt,men nå er de voksne og vi kan snakke om det. 

4 timer siden, Lillemus skrev:

Uff a meg. Vet du hva? Han er oppvokst hos meg,ungene har ikke hatt vondt av at jeg er åndelig. Men såklart ikke noe kjekt for dem når jeg lå hele tiden,gjør ikke det nå. Og de ville jo helst ha meg hjemme når jeg var innlagt,men nå er de voksne og vi kan snakke om det. 

Annonse

Nicklusheletida
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Du må selv ta ansvar for at folk blir bekymret. Tenk litt over hva du skriver i innleggene dine. Når du skriver at sønnen er oppgitt over deg, at du har lyst på hasj og at til og med katta reagerer på deg ( Det siste tviler jeg på), så bør du nesten forvente de reaksjonene du får.

Du må huske på at vi reagerer på det du skriver og aner ingenting om hvordan dere har det hjemme hos deg.

26 minutes ago, stjernestøv said:

Jeg blir da eldre og da skulle man tro jeg utviklet meg. 

Ja det har du nok på mange områder, men jeg tror ikke dette er et område hvor modning har så mye å si. På sykdommer kan det hjelpe å foreta riktige livsstilsvalg, men det virker ikke som det er tilfelle med deg for tiden.

14 timer siden, DRONE1 skrev:

Nå er vel sønnen voksen, og ikke 8 år.

9 timer siden, Lillemus skrev:

Sønnene er voksne, men jeg er usikre på om en av dem er såpass ung voksen at han fremdeles bor hjemme? Hadde guttene vært yngre hadde jeg vært helt enig med deg, noe jeg også ga uttrykk for i en tidligere tråd.

9 timer siden, laban skrev:

Det stemmer. Han er ca. 20 år (minst) og ikke noe barn lenger.

5 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg har vært på DOL i minst 10 år, og så lenge jeg har vært her har dette vært et gjentagende tema fra Stjernestøvs side. Det betyr at sønnene har vokst opp med dette - minimum siden de var i 10-12-årsalderen, og ting endrer seg ikke til det bedre.

Ellers: Jeg har selv en sønn på 19, og vet svært godt at unge i den alderen ikke er ferdig utviklet og formet ennå. Dere kan gjerne tenke at dette ikke er skadelig - det legger jeg meg ikke opp i - men jeg tenker altså at sjansen for at dette skaper utfordringer for disse guttene som selv skal bli både kjærester og fedre om ikke lenge er stor. Dette syns jeg det er viktig å formidle til Stjernestøv, og jeg adresserte det altså direkte til henne.

Endret av Kayia
7 timer siden, laban skrev:

Men vi trenger likevel ikke ha en debatt gående her om stjernestøv og familien hennes.  Hun har sikkert fått med seg at mange DOL-brukere er bekymret, og vi bør evt. skrive direkte til henne, ikke oss imellom.

Jeg adresserte innlegget mitt til Stjernestøv, og har ikke diskutert om henne.

Annonse

39 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Du må selv ta ansvar for at folk blir bekymret. Tenk litt over hva du skriver i innleggene dine. Når du skriver at sønnen er oppgitt over deg, at du har lyst på hasj og at til og med katta reagerer på deg ( Det siste tviler jeg på), så bør du nesten forvente de reaksjonene du får.

Du må huske på at vi reagerer på det du skriver og aner ingenting om hvordan dere har det hjemme hos deg.

Ja det forstår jeg jo. Spurte om de hadde reagert på meg,de merker jo at jeg er mer åndelig. Ikke at jeg er syk. 

21 minutter siden, PNG skrev:

Ja det har du nok på mange områder, men jeg tror ikke dette er et område hvor modning har så mye å si. På sykdommer kan det hjelpe å foreta riktige livsstilsvalg, men det virker ikke som det er tilfelle med deg for tiden.

Jeg føler meg mer klar nå for det åndelige.

2 timer siden, Kayia skrev:

Jeg har vært på DOL i minst 10 år, og så lenge jeg har vært her har dette vært et gjentagende tema fra Stjernestøvs side. Det betyr at sønnene har vokst opp med dette - minimum siden de var i 10-12-årsalderen, og ting endrer seg ikke til det bedre.

Ellers: Jeg har selv en sønn på 19, og vet svært godt at unge i den alderen ikke er ferdig utviklet og formet ennå. Dere kan gjerne tenke at dette ikke er skadelig - det legger jeg meg ikke opp i - men jeg tenker altså at sjansen for at dette skaper utfordringer for disse guttene som selv skal bli både kjærester og fedre om ikke lenge er stor. Dette syns jeg det er viktig å formidle til Stjernestøv, og jeg adresserte det altså direkte til henne.

Riktig,de er oppvokst med det. Husker ei var bekymret for at jeg dro dem inn i min verden,men jeg gjorde ikke det. Hun sa det til og med til BV,så alle var obs på det. Det var mange inni bildet da ungene vokste opp. 

Nicklusheletida
35 minutter siden, stjernestøv skrev:

Forstår dere nå at det ikke er så ille? I dag har jeg ikke sett på youtube. Var ute å spiste med ungene. 

Noen innlegg er verre enn andre og det har ikke forverret seg de siste 2-3- dagene bortsett fra et innlegg i går jeg regarte på som nå er slettet. Jeg synes det er positivt at du orker mer og ikke bare ligger hele tiden og jeg synes også du må ha lov å ha litt åndelige interesser, bare det ikke blir helt altoppslukende og at det tipper over for deg. Jeg synes det gikk raskt nedover i begynnelsen og så synes jeg du har vært ganske stabilt merkelig ( sorry, leter etter et bedre ord, men kommer ikke på noe) i noen dager nå. Jeg tror ikke det har forverret seg de aller siste dagene.

Hvis du samarbeider med psykiatrien og klarer å finne en riktig balansegang, så skal jeg ikke bekymre meg. Og så er jeg veldig spent på om dette fører til at du greier å gå noe ned i vekt iom at du mente det var tablettene sin skyld.

Lykke til ! :)  Husk at vi vil deg vel og ønsker egentlig ikke å hakke på deg slik du kanskje synes vi gjør nå.

Endret av Nicklusheletida
5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Noen innlegg er verre enn andre og det har ikke forverret seg de siste 2-3- dagene bortsett fra et innlegg i går jeg regarte på som nå er slettet. Jeg synes det er positivt at du orker mer og ikke bare ligger hele tiden og jeg synes også du må ha lov å ha litt åndelige interesser, bare det ikke blir helt altoppslukende og at det tipper over for deg. Jeg synes det gikk raskt nedover i begynnelsen og så synes jeg du har vært ganske stabilt merkelig ( sorry, leter etter et bedre ord, men kommer ikke på noe) i noen dager nå. Jeg tror ikke det har forverret seg de aller siste dagene.

Hvis du samarbeider med psykiatrien og klarer å finne en riktig balansegang, så skal jeg ikke bekymre meg. Og så er jeg veldig spent på om dette fører til at du greier å gå noe ned i vekt iom at du mente det var tablettene sin skyld.

Lykke til ! :)  Husk at vi vil deg vel og ønsker egentlig ikke å hakke på deg slik du kanskje synes vi gjør nå.

Tusen takk ☺. Ja jeg er vel ganske stabil nå,i morgen kommer sykepleieren. Tar jo seroquel da,får spør om å få noe ant enn den. Familien bekymrer seg mer over vekten min enn psyken min. Skal spør om jeg kan kutte risperdal helt nå. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...