aase k. Skrevet 16. februar 2016 Skrevet 16. februar 2016 Fastlegen min har søkt meg på korte planlagte innleggelser framover, men lurer litt på hva som egentlig menes med "korte"? Hva er lengste og korteste varighet på slike korte innleggelser? Og hvis legen søker om f eks en uke varighet på dps, kan da dps bestemme en annen varighet eller må de følge det legen søker om? Vet lite om dette og siden jeg søkes om det så er det jo litt naturlig at jeg vil vite litt om dette. Søkes forøvrig pga økt symptomtrykk (sterk angst, depresjon og selvmordstanker). Var nylig innlagt for stabilisering. Først tvangsinnlagt (noen timer) så overført til frivillig på døgnavdeling på dps (4 dager) pga ville ikke leve mer. Håper noen kan gi meg noen enkle svar på dette. 0 Siter
aase k. Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Skrevet 17. februar 2016 Tenker på per innleggelse. Hvor mange dager? legen var litt utydelig på hvor mange dager per innleggelse det ble søkt om. 0 Siter
Elionoe Skrevet 17. februar 2016 Skrevet 17. februar 2016 (endret) Jeg foreslår at du spør legen din. Vi vet ikke hva han søkte for deg. Jeg vet at noen har f.eks. noen dagers innleggelse hver 6. uke. Da er det primært ikke for behandling, men stabilisering. Du skal jo ha planlagte innleggelser å se frem til og som kanskje gjør at du kan stå i det vanskelige en uke lenger når du vet at du får en time out om en uke. Lenken NHD viste til i forrige tråd du skrev om dette var informativ. Endret 17. februar 2016 av Elionoe 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. februar 2016 Skrevet 17. februar 2016 Planlagte innleggelser i serie - PLIS - vare vanligvis 5 -10 dager. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 Skrevet 17. februar 2016 12 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Planlagte innleggelser i serie - PLIS - vare vanligvis 5 -10 dager. MDBEFFA? (Må det brukes en forkortelse for alt? Anonymkode: 5387b...f60 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 Skrevet 17. februar 2016 40 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: NMDEOP Hehe Anonymkode: 59ef6...432 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 17. februar 2016 Skrevet 17. februar 2016 46 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: NMDEOP Nei, men det er opplagt ? Nå får jeg ikke sove 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 Skrevet 17. februar 2016 1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: NMDEOP Jada, det er nok ofte praktisk det! Anonymkode: 5387b...f60 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.