Gå til innhold

NHD-Planlagte innleggelser i serie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fastlegen min har søkt meg på korte planlagte innleggelser framover, men lurer litt på hva som egentlig menes med "korte"? Hva er lengste og korteste varighet på slike korte innleggelser? Og hvis legen søker om f eks en uke varighet på dps, kan da dps bestemme en annen varighet eller må de følge det legen søker om? Vet lite om dette og siden jeg søkes om det så er det jo litt naturlig at jeg vil vite litt om dette. Søkes forøvrig pga økt symptomtrykk (sterk angst, depresjon og selvmordstanker). Var nylig innlagt for stabilisering. Først  tvangsinnlagt (noen timer) så overført til frivillig på døgnavdeling på dps (4 dager) pga ville ikke leve mer.  Håper noen kan gi meg noen enkle svar på dette. 

Skrevet

Tenker på per innleggelse. Hvor mange dager? legen var litt utydelig på hvor mange dager per innleggelse det ble søkt om. 

Skrevet (endret)

Jeg foreslår at du spør legen din. Vi vet ikke hva han søkte for deg. Jeg vet at noen har f.eks. noen dagers innleggelse hver 6. uke. Da er det primært ikke for behandling, men stabilisering. Du skal jo ha planlagte innleggelser å se frem til og som kanskje gjør at du kan stå i det vanskelige en uke lenger når du vet at du får en time out om en uke. Lenken NHD viste til i forrige tråd du skrev om dette var informativ.

Endret av Elionoe
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Planlagte innleggelser i serie - PLIS - vare vanligvis 5 -10 dager.

Skrevet
12 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Planlagte innleggelser i serie - PLIS - vare vanligvis 5 -10 dager.

MDBEFFA? (Må det brukes en forkortelse for alt? 

Anonymkode: 5387b...f60

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

NMDEOP

Skrevet
40 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

NMDEOP

Hehe

Anonymkode: 59ef6...432

Nicklusheletida
Skrevet
46 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

NMDEOP

Nei, men det er opplagt ?

Nå får jeg ikke sove :( 

Skrevet
1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

NMDEOP

Jada, det er nok ofte praktisk det! :lol:

Anonymkode: 5387b...f60

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...