Gjest (Anonymous) Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Har mat\ernæring noen innvirkning på sinnets helse ? Hvor kan jeg eventuelt finne informasjon om dette ? Takk for svar ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dewey Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Jeg vet ikke i farta hvor på nett du kan få info, men du kan jo prøve å søke litt på bakgrunn av det jeg vet i hodet:-) En av de ledende norske forskerne mht koplingen mat-psyke er dr. Reichelt. Kanhende finner du noe på navnet hans? Han opererer med dietter til folk som er rammet av forskjellige psykiske lidelser. Noen blir hjulpet, andre ikke. Hans utgangspunkt er at hvertfall endel psykiske lidelser trigges av en slags mat-intolleranse mot enkelte varer. Disse er tildels sammenfallende med matvarene som er beskrevet i Feingold-dietten (som ofte kan hjelpe adhd-barn). Personlig kjenner jeg folk som fungerer uten medisiner så lenge de holder seg strengt til dietten. Dette er mennesker som før har vært helt "avhengige" av medisiner for å klare seg. Problemet med dietter er jo at man hele tiden må tenke over hva man spiser. Men sånn er det jo for alle allergikere... Reichelt selv er veldig ydmyk ang. dette, og har en veldig all right holdning etter min mening. Søk, så finner du kanskje noen artikler?:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Jeg vet ikke i farta hvor på nett du kan få info, men du kan jo prøve å søke litt på bakgrunn av det jeg vet i hodet:-) En av de ledende norske forskerne mht koplingen mat-psyke er dr. Reichelt. Kanhende finner du noe på navnet hans? Han opererer med dietter til folk som er rammet av forskjellige psykiske lidelser. Noen blir hjulpet, andre ikke. Hans utgangspunkt er at hvertfall endel psykiske lidelser trigges av en slags mat-intolleranse mot enkelte varer. Disse er tildels sammenfallende med matvarene som er beskrevet i Feingold-dietten (som ofte kan hjelpe adhd-barn). Personlig kjenner jeg folk som fungerer uten medisiner så lenge de holder seg strengt til dietten. Dette er mennesker som før har vært helt "avhengige" av medisiner for å klare seg. Problemet med dietter er jo at man hele tiden må tenke over hva man spiser. Men sånn er det jo for alle allergikere... Reichelt selv er veldig ydmyk ang. dette, og har en veldig all right holdning etter min mening. Søk, så finner du kanskje noen artikler?:-) Ok, tusen takk for svar !! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.