AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Er det noen som kjenner til de forskjellige videregående skolene i Oslo? Min datter vurderer Hartvig Nissen og Blindern. Noen som kjenner til disse og kan si noe om dem? Anonymkode: 805f5...986 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410075-videreg%C3%A5ende-skoler-i-oslo/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som kjenner til de forskjellige videregående skolene i Oslo? Min datter vurderer Hartvig Nissen og Blindern. Noen som kjenner til disse og kan si noe om dem? Anonymkode: 805f5...986 Nissen er aller mest kjent for sitt tilbud innen Musikk, dans og drama, med hovedvekt på drama. Men de fleste klassene er jo vanlig studiespesialisering. Gammel, tradisjonsrik skole med godt rykte så vidt jeg vet. Hadde den ligget litt mer midt i sentrum, hadde nok opptakskravene vært litt høyere. Blindern er nokså ny, det er en sammenslåing av studiespesialiseringslinjene på to nedlagte vgs (Berg og Fagerborg) som ble puttet inn i lokalene til den nedlagte ("relokaliserte") Sogn vgs, som bare hadde yrkeslinjer og var blitt for umoderne. Lokalene er pusset opp og passer nok bedre for studiespesialisering. Blindern har IB-linje og forskningsfag i samarbeid med universitetet like ved. Jeg bor i et strøk der mange søker til Blindern pga. enkel adkomst og fordi den har rykte for å være mindre "strebete" enn Nydalen, som er et alternativ for vår bydel. Det betyr ikke at den har dårlig elevmasse eller spesielt lave inntakskrav, men mindre elitepreg enn sentrumsskolene. Jeg kjenner mange ungdommer som går der, men ingen på Nissen av geografiske årsaker. Blindern tilbyr breddeidrett som valgfag (ikke programfag) fra høsten av, det er nytt. Tilsvarende kan sikkert de som går "vanlig" studiespesialisering på Nissen, ta fag fra Musikk, dans og drama som valgfag ved siden av programfagene, det er vanlig. Jeg vet ikke om du ble noe klokere av dette - det beste rådet jeg kan gi datteren din, er å snakke med noen som går på skolene nå. Husk at mange bastante oppfatninger som ungdommene har om de forskjellige skolene, kan være basert på rykter og historier som er helt utdaterte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410075-videreg%C3%A5ende-skoler-i-oslo/#findComment-3679949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.