Gå til innhold

Nhd om hva som er sykt.

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
Skrevet

Helt frisk er du ikke nå heller. Friske folk takler hverdagen, er i jobb og klarer seg selv økonomisk. De bruker ikke store deler av dagen til å se meningsløse youtube videoer. For deg gjelder det å holde deg så frisk som overhode mulig. Når du ligger i senga er du sykere på en måte. Nå er du litt sykere på en annen måte, men føler deg bedre likevel. Det er din opplevelse som er viktigst og da gjelder det å finne den riktige balansen. Sånn tror jeg det er :)

Nicklusheletida
Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men hva om det bare er evner? Vil jo alltid ha dem,og noen ganger klarer jeg ikke styre dem. Da blir jeg dårlig og redd,da kommer jeg ned på et lavere plan. Tror jo de som er psykotiske også har evner jeg,de får medisiner så roer det seg. 

Sånn tror ikke jeg at det er :)

Skrevet
4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Sånn tror ikke jeg at det er :)

Nei. Sykepleieren sa jeg måtte tro det jeg ville,men han trodde ikke det. Greit nok det 😊

Skrevet
9 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Helt frisk er du ikke nå heller. Friske folk takler hverdagen, er i jobb og klarer seg selv økonomisk. De bruker ikke store deler av dagen til å se meningsløse youtube videoer. For deg gjelder det å holde deg så frisk som overhode mulig. Når du ligger i senga er du sykere på en måte. Nå er du litt sykere på en annen måte, men føler deg bedre likevel. Det er din opplevelse som er viktigst og da gjelder det å finne den riktige balansen. Sånn tror jeg det er :)

Ja jeg har jo ufør,hadde ikke klart meg i en jobb jeg. Ja det er noe med den balansen,det sa jo til og med healeren som hjalp meg. Måtte ha jording,gjøre hverdagslige ting som å skrelle poteter. Jeg er jo et menneske. Eller en ånd med menneskelige erfaringer. Da må jeg gjøre menneske ting,ikke bare sveve i lys og kjærlighet 😊

Nicklusheletida
Skrevet (endret)
38 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg har jo ufør,hadde ikke klart meg i en jobb jeg. Ja det er noe med den balansen,det sa jo til og med healeren som hjalp meg. Måtte ha jording,gjøre hverdagslige ting som å skrelle poteter. Jeg er jo et menneske. Eller en ånd med menneskelige erfaringer. Da må jeg gjøre menneske ting,ikke bare sveve i lys og kjærlighet 😊

Og derfor var det klokt av sykepleieren du hadde på besøk å si at du ikke skal kutte ytterligere ned på Risperdal. ( var det det het ?)

Endret av Nicklusheletida
Skrevet
1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Skrevet
1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Skrevet

Ja det heter risperdal. Blir jo bare tull når jeg bruker telefonen. Dataen døde. 

Skrevet
30 minutes ago, stjernestøv said:

Ja det heter risperdal. Blir jo bare tull når jeg bruker telefonen. Dataen døde. 

Var ikke den pcen nesten ny?

Skrevet
5 minutter siden, DRONE1 skrev:

Var ikke den pcen nesten ny?

Den er et år i mars,har ikke vært fornøyd med den. De måtte sende den inn,det gikk på garantien sa han. Får se når jeg får den igjen,tar vel sin tid det. Kanskje jeg kjøper ny. 

Skrevet
Just now, stjernestøv said:

Den er et år i mars,har ikke vært fornøyd med den. De måtte sende den inn,det gikk på garantien sa han. Får se når jeg får den igjen,tar vel sin tid det. Kanskje jeg kjøper ny. 

Hvem var det som skrev du skulle gjort bruk av angreretten...

Skrevet
8 minutter siden, DRONE1 skrev:

Hvem var det som skrev du skulle gjort bruk av angreretten...

Ja burde jo gjort det. Heller kjøpt en an plass og litt dyrere kanskje. 

Skrevet

Sykepleieren mente jeg kunne slutte med seroquel, burde jeg prøve det? Da spiser jeg jo mindre, men sover mindre. Kanskje jeg bør klare meg med mindre søvn? Nå sover jeg ca 11 timer og det er så deilig, sveve mye i andre dimensjoner. 

Skrevet
1 minute ago, stjernestøv said:

Sykepleieren mente jeg kunne slutte med seroquel, burde jeg prøve det? Da spiser jeg jo mindre, men sover mindre. Kanskje jeg bør klare meg med mindre søvn? Nå sover jeg ca 11 timer og det er så deilig, sveve mye i andre dimensjoner. 

Man trenger vel strengt tatt ikke mer enn 6-7 timers søvn. Men kanskje du bør sove mer pga sykdom?

Skrevet
1 minutt siden, DRONE1 skrev:

Man trenger vel strengt tatt ikke mer enn 6-7 timers søvn. Men kanskje du bør sove mer pga sykdom?

Jeg vet ikke jeg, kanskje NHD vet. Kan du svare på det NHD?

Skrevet
Just now, stjernestøv said:

Jeg vet ikke jeg, kanskje NHD vet. Kan du svare på det NHD?

Tror ikke han vil svare...

Skrevet
12 minutter siden, DRONE1 skrev:

Tror ikke han vil svare...

Nei han liker meg ikke lenger, så sånn er det. 

Skrevet

Jeg ble ateist da jeg begynte på seroquel og zyprexa, men det skjedde ikke over natta. Men jeg hadde en slags religiøs psykose, eller alvorlig tvangslidelse. Det rant helt over, jeg ba flere hundre ganger om dagen. Det fjernet etter en del tid zyprexa'en. Det var deilig. Jeg la meg til å hate gud fordi han ikke hjalp meg til å slutte å ha tvangsforestillinger/vrangforestilinger. dEt var helt jævlig. Har blitt helt kvitt bønn nå.

Jeg har en annen "tro" nå, men det kom etter lang tid som ateist. Og det er ikke kristendom, eller særlig sykt.

Skrevet
16 minutes ago, stjernestøv said:

Nei han liker meg ikke lenger, så sånn er det. 

Det er nok fordi du ikke tar til deg rådene har gir...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...