Gå til innhold

nhd-skifte fra cipralex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal til legen på mandag og vil forberede meg litt. har nå brukt cipralex i 4 mnd, det gikk veldig bra de første 2 mnd men så datt jeg ned i depresjonen igjen. klarer ikke få i meg særlig med mat,sover nesten ikke og har mye angst og dødstanker. kan du anbefale noe annet?har gått på disse før og det samme skjedde da. eller tenker du at jeg bør prøve disse lenger?kan jeg spør om noe annet i tillegg i tilfelle,for angsten?

og ett annet spørsmål: har akutt ambulant team tilgang til kjernejournalen min?

tar imot svar fra andre og;orker ikke å ha det slik lenger,vil bare føle meg normal igjen :(

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Skifte til/eller tillegg av Remeron kan være nyttig for deg.

Skrevet
8 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Skifte til/eller tillegg av Remeron kan være nyttig for deg.

takk for svar, har prøvd remeron,men fikk slik ulvehunger av den :(   men kanskje jeg får prøve på ny.kan den hjelpe på søvnen og?

Skrevet
9 timer siden, villakulla skrev:

takk for svar, har prøvd remeron,men fikk slik ulvehunger av den :(   men kanskje jeg får prøve på ny.kan den hjelpe på søvnen og?

Den kan absolutt hjelpe på søvn ja!

Skrevet
11 timer siden, issomethingwrong skrev:

Den kan absolutt hjelpe på søvn ja!

bruker du remeron isw? legger du ikke på deg veldig av denne? er vel å velge hva som er best for seg selv:sove bedre eller å legge på seg, hm?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du skriver at du i tillegg til depresjon plages av at du ikke får i deg mat og sover dårlig. Remeron hjelper mot alle disse tre.

Da ligger det i kortene at den hjelper på matlysten, Den andre siden av dette er at dersom matlysten blir for sterk, kan en legge på seg om en gir etter for denne. Det er sjelden en kan få både i pose og sekk.

Skrevet
4 timer siden, villakulla skrev:

bruker du remeron isw? legger du ikke på deg veldig av denne? er vel å velge hva som er best for seg selv:sove bedre eller å legge på seg, hm?

Hei,

Jeg brukte den før. Hadde veldig god effekt mot både angst, søvn og forsåvidt matlyst. En pussig virkning jeg hadde var at jeg lettere ble sint når jeg tok den. Jeg er generelt en veldig lite aggressiv person, så det var ingen krise. Men spesielt var det :-)

Skrevet
4 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Du skriver at du i tillegg til depresjon plages av at du ikke får i deg mat og sover dårlig. Remeron hjelper mot alle disse tre.

Da ligger det i kortene at den hjelper på matlysten, Den andre siden av dette er at dersom matlysten blir for sterk, kan en legge på seg om en gir etter for denne. Det er sjelden en kan få både i pose og sekk.

ja, er sant at matlysten er dårlig men vil jo ikke begynne å overspise heller, da blir det og ett problem. sist jeg jeg på remeron så trykket jeg i trynet på sjokolade,noe jeg aldri har lyst på til vanlig. vil jo ha både pose og sekk da he he men skjønner poenget ditt. takk for svar

Skrevet
54 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Hei,

Jeg brukte den før. Hadde veldig god effekt mot både angst, søvn og forsåvidt matlyst. En pussig virkning jeg hadde var at jeg lettere ble sint når jeg tok den. Jeg er generelt en veldig lite aggressiv person, så det var ingen krise. Men spesielt var det :-)

he he kunne trengt å bli litt sint jeg og, så kanskje jeg burde prøve disse :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...