Gå til innhold

Hvilke døgnenheter/behandlingstilbud finnes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva slags døgnenheter/behandlings tilbud som finnes (helst i oslo området)?

Vet om modum bad (hvor man får avslag umiddelbart) samt friskstiftelsen, men finnes det andre steder, eventuelt private hvis det eksisterer?

Vet at Oslo hospital hadde, men nå er alt nedlagt :(.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 timer siden, Angstlei skrev:

Noen som vet hva slags døgnenheter/behandlings tilbud som finnes (helst i oslo området)?

Vet om modum bad (hvor man får avslag umiddelbart) samt friskstiftelsen, men finnes det andre steder, eventuelt private hvis det eksisterer?

Tenker du best mulig hjelp for angst siden det er ditt nick eller tenker du generelt?

Skrevet
36 minutter siden, XbellaX skrev:

Tenker du best mulig hjelp for angst siden det er ditt nick eller tenker du generelt?

Tenker mest på angst og depresjon.

Skrevet
Den 19.2.2016 at 11.52, Angstlei skrev:

Tenker mest på angst og depresjon.

Dra innom fastlegen din og få henvisning til en terapeut, du kan enten be vedkommende søke deg en behandler  -eller du kan sjekke selv her: http://www.helse-sorost.no/pasient_/avtale_/avtalespesialister_ og kontakte den du ønsker å gå til (enten via telefon eller et kort presentasjonsbrev).

Skrevet
4 timer siden, XbellaX skrev:

Dra innom fastlegen din og få henvisning til en terapeut, du kan enten be vedkommende søke deg en behandler  -eller du kan sjekke selv her: http://www.helse-sorost.no/pasient_/avtale_/avtalespesialister_ og kontakte den du ønsker å gå til (enten via telefon eller et kort presentasjonsbrev).

Har behandler, men trenger muligens en innleggelse, ikke akutt, men for behandling og avlastning. 

Hverken fastlege, psykolog eller dps vet om noen steder utenom modum bad som tilbyd døgnopphold.

De stedene jeg nevnte har jeg funnet selv, men må jo finnes noen flere slike steder i landet?.

Skrevet
Den 18.2.2016 at 21.13, Angstlei skrev:

Har du blitt søkt til Modum bad før siden du vet man får avslag umiddelbart? Alle kan jo ikke få avslag for da hadde de ikke hatt noen pasienter.

Skrevet
22 minutter siden, Trine skrev:

Har du blitt søkt til Modum bad før siden du vet man får avslag umiddelbart? Alle kan jo ikke få avslag for da hadde de ikke hatt noen pasienter.

Ja, fikk avslag umiddelbart(søk 3 ganger) også til friskstiftelsen. Er etter det jeg har hørt ytterst få som får plass på modum, bl.a er visst også ett av kriteriene att du ikke går på noen medisiner. Skulle du være heldig å få en av de få plassene er det fort også opp mot 8 mnd venteliste, veldig synd for de er visst veldig flinke der. 

Så hvis noen vet om andre steder i landet så si ifra :).

Skrevet
12 timer siden, Angstlei skrev:

Har behandler, men trenger muligens en innleggelse, ikke akutt, men for behandling og avlastning. 

Hverken fastlege, psykolog eller dps vet om noen steder utenom modum bad som tilbyd døgnopphold.

De stedene jeg nevnte har jeg funnet selv, men må jo finnes noen flere slike steder i landet?.

Hvorfor brukes ikke DPS til dette?

Skrevet
17 minutter siden, Angstlei skrev:

Ja, fikk avslag umiddelbart(søk 3 ganger) også til friskstiftelsen. Er etter det jeg har hørt ytterst få som får plass på modum, bl.a er visst også ett av kriteriene att du ikke går på noen medisiner. Skulle du være heldig å få en av de få plassene er det fort også opp mot 8 mnd venteliste, veldig synd for de er visst veldig flinke der. 

Så hvis noen vet om andre steder i landet så si ifra :).

Har ikke alle DPS også døgnavdeling? Ja, det sies at de er flinke på Modum bad. Spesielt på angst og traumer. Jeg går til vanlig samtaleterapi på DPS der. Men har ikke gått der lenge nok til å vite om de er flinke. Men behandleren min jobbet på angstavdelingen der oppe før hun ble flyttet til poliklinikken. Hun er hyggelig og virker flink. 

Er det samme person som har sendt henvisning hver gang? Jeg har lært at det er ekstremt viktig hvordan henvisningen skrives. Det er det som avgjør om man får avslag eller ikke.

Jeg vet ikke, det er kanskje ikke et slikt opphold du tenker at du trenger, http://www.oslo-universitetssykehus.no/omoss_/avdelinger_/dognbehandlingsenhet-1-sondre-oslo-dps_

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...