stjernestøv Skrevet 19. februar 2016 Skrevet 19. februar 2016 http://www.nrk.no/viten/oransje-briller-kan-vaere-losningen-for-bipolare-1.12809872 Er jo topp hvis det hjelper da 0 Siter
DRONE1 Skrevet 19. februar 2016 Skrevet 19. februar 2016 2 hours ago, stjernestøv said: http://www.nrk.no/viten/oransje-briller-kan-vaere-losningen-for-bipolare-1.12809872 Er jo topp hvis det hjelper da Høres i utgangspunktet noe rart ut. Men hvis studien viser at det kan være slik er det verdt å forske videre på. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 19. februar 2016 Forfatter Skrevet 19. februar 2016 Et øyeblikk siden, DRONE1 skrev: Høres i utgangspunktet noe rart ut. Men hvis studien viser at det kan være slik er det verdt å forske videre på. Ja det høres rart ut, trodde blått lys var bra for nervesystemet jeg. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. februar 2016 Skrevet 19. februar 2016 Ja, jeg har faktisk tro på dette. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 19. februar 2016 Forfatter Skrevet 19. februar 2016 19 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Ja, jeg har faktisk tro på dette. Ok, er jo bra hvis det hjelper folk 0 Siter
PNG Skrevet 19. februar 2016 Skrevet 19. februar 2016 Alle blir vel mer aktiverte av sommerlyset. Da kan det jo hende det er de blå frekvensene i det lyset som har skylda. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 19. februar 2016 Forfatter Skrevet 19. februar 2016 5 minutter siden, PNG skrev: Alle blir vel mer aktiverte av sommerlyset. Da kan det jo hende det er de blå frekvensene i det lyset som har skylda. Med aktiverte mener du da aktiv? Ja folk trenger vel mindre søvn også om sommeren, får mer energi kanskje av sollyset. 0 Siter
PNG Skrevet 19. februar 2016 Skrevet 19. februar 2016 4 minutes ago, stjernestøv said: Med aktiverte mener du da aktiv? Ja folk trenger vel mindre søvn også om sommeren, får mer energi kanskje av sollyset. Mener ikke nødvendigvis at man er i mer aktivitet, men at man er mer "energisk" følelsesmessig. Mer "gira". Men ikke nødvendigvis "om sommeren", men "av økt sollys". Mange andre faktorer og, som kan virke motsatt. Hypomani / mani kan behandles med mindre aktivering. Som f.eks. økt søvnmengde. Ikke nødvendigvis tilstrekkelig. Det virker rimelig at funnene med det blå lyset har en sammenheng med dette. Men det er jo såklart bare tipping fra min side. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 19. februar 2016 Forfatter Skrevet 19. februar 2016 3 minutter siden, PNG skrev: Mener ikke nødvendigvis at man er i mer aktivitet, men at man er mer "energisk" følelsesmessig. Mer "gira". Men ikke nødvendigvis "om sommeren", men "av økt sollys". Mange andre faktorer og, som kan virke motsatt. Hypomani / mani kan behandles med mindre aktivering. Som f.eks. økt søvnmengde. Ikke nødvendigvis tilstrekkelig. Det virker rimelig at funnene med det blå lyset har en sammenheng med dette. Men det er jo såklart bare tipping fra min side. Ok. Forstår ikke at man blir gira av blått lys, har alltid trodd at det var beroligende/healende. Har sett endel blått og rosa lys, syns det var fint å se på. 0 Siter
PNG Skrevet 19. februar 2016 Skrevet 19. februar 2016 4 minutes ago, stjernestøv said: Ok. Forstår ikke at man blir gira av blått lys, har alltid trodd at det var beroligende/healende. Har sett endel blått og rosa lys, syns det var fint å se på. Tror ikke det er sikkert at man blir gira av blått lys, det var bare min tipping siden det virket "beroligende" å dempe disse lys-frekvensene ved hypomani/mani. Mye av det som utløser og/eller vedlikeholder mani ved bipolaritet vil også virke "girende" på normale, som f.eks. sommerlyset, søvnmangel, forelskelse og suksess. 1 Siter
Gjest Skrevet 20. februar 2016 Skrevet 20. februar 2016 18 timer siden, stjernestøv skrev: http://www.nrk.no/viten/oransje-briller-kan-vaere-losningen-for-bipolare-1.12809872 Er jo topp hvis det hjelper da Reagerte litt på at man skulle ha brillene på fra seks om kvelden til åtte om morgenen. Det er vel ikke så mye lys på den tida, og dessuten sover man jo og har øynene lukket om natta. 😂 0 Siter
Annkarin Skrevet 20. februar 2016 Skrevet 20. februar 2016 1 time siden, Rådvilla skrev: Reagerte litt på at man skulle ha brillene på fra seks om kvelden til åtte om morgenen. Det er vel ikke så mye lys på den tida, og dessuten sover man jo og har øynene lukket om natta. 😂 Man sover ikke når man er manisk 1 Siter
Gjest Skrevet 20. februar 2016 Skrevet 20. februar 2016 31 minutter siden, Annkarin skrev: Man sover ikke når man er manisk Det tenkte jeg ikke på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.