aIicia Skrevet 19. februar 2016 Skrevet 19. februar 2016 Hei. Jeg er for tiden under utredning for bipolar type 2. Har hatt mange depressive episoder de siste ti årene, og det som sannsynligvis var en hypoman episode i fjor. Men jeg lurer på én ting: når jeg leser om erfaringer til personer som har bipolar lidelse så syns jeg alle virker så mye dårligere enn meg. Innleggelser, ECT-behandling osv. Jeg har aldri vært i nærheten av å trenge det. Klarer for eksempel stort sett å gå på jobb i depressive perioder. Er det veldig store variasjoner i hvordan denne lidelsen kommer til uttrykk hos den enkelte, så lenge man fyller diagnosekriteriene? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. februar 2016 Skrevet 20. februar 2016 Det finnes alle alvorlighetsgrader av BP2 som for alle andre sykdommer. Det er vel en tendens til at jo alvorligere en er rammet av en sykdom, jo mer skriver en om den. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.