Trine Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 21 timer siden, Madelenemie skrev: ok Jeg ble bare så opprørt og frustrert, vi betaler så mye, uten at noen forbedringer skjer. Det er kanskje som forbrukerinspektørene viste med rørleggere, de hadde dårlig arbeidsmoral, og gjorde slett ikke tingene slik de burde. Jeg får prøve jobbe med å finne en ærlig elektriker. Trine kan du ta jobben? Siden jeg ble sykemeldt og deretter ble sagt opp så kan jeg heller ikke ta denne jobben for deg. Men altså, Gråstein her har gitt deg mye gode svar. Dersom du har jordfeilautomater så kan det være feil på noe elektronisk utstyr som gjør at sikringen går. I PC-utstyr og annen elektronikk er det alltid en feilstrøm, dersom det er mye elektronikk på en kurs så blir feilstrømmen så høy at jorfeilbryteren slår ut. Ettersom jeg har forstått så har dere også ganske heftig datautstyr, slikt trekker strøm, men mest i det man starter maskinen. Så om man starter flere maskiner samtidig så kan startstrømmen bli så høy at strømmen går. Om det er tilfelle så kan man bytte til en sikring som tåler høye startstrømmer. Det første du må gjøre er å gå rundt i huset og finne ut hva som går på den kursen som stadig går. Skriv ned alt som går på den kursen og send det til meg. Så går du i sikringskapet og tar et bilde av kursfortegnelsen og sender meg på mail. Ta gjerne også et bilde av sikringene. Eller, kanskje du klarer se sel om du har 2 eller 3-fas inn i huset og hvor mange A hovedsikringensikringen er på. Jeg kan sende deg navnet på en dyktig elektriker i Oslo, men få en oversikt over hva du har koblet til den kursen som ryker først. Kanskje kan vi løse dette uten at det trenger koste noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410108-elektrikere/page/2/#findComment-3680644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 21. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2016 30 minutter siden, laban skrev: Det er en fin start, men antakelig må de komme på befaring, slik frosken foreslår. Men det er helt fint at du har en oversikt over hva det handler om. Jeg kan ingenting om priser. Ok Takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410108-elektrikere/page/2/#findComment-3680645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 2 timer siden, Trine skrev: Siden jeg ble sykemeldt og deretter ble sagt opp så kan jeg heller ikke ta denne jobben for deg. Men altså, Gråstein her har gitt deg mye gode svar. Dersom du har jordfeilautomater så kan det være feil på noe elektronisk utstyr som gjør at sikringen går. I PC-utstyr og annen elektronikk er det alltid en feilstrøm, dersom det er mye elektronikk på en kurs så blir feilstrømmen så høy at jorfeilbryteren slår ut. Ettersom jeg har forstått så har dere også ganske heftig datautstyr, slikt trekker strøm, men mest i det man starter maskinen. Så om man starter flere maskiner samtidig så kan startstrømmen bli så høy at strømmen går. Om det er tilfelle så kan man bytte til en sikring som tåler høye startstrømmer. Det første du må gjøre er å gå rundt i huset og finne ut hva som går på den kursen som stadig går. Skriv ned alt som går på den kursen og send det til meg. Så går du i sikringskapet og tar et bilde av kursfortegnelsen og sender meg på mail. Ta gjerne også et bilde av sikringene. Eller, kanskje du klarer se sel om du har 2 eller 3-fas inn i huset og hvor mange A hovedsikringensikringen er på. Jeg kan sende deg navnet på en dyktig elektriker i Oslo, men få en oversikt over hva du har koblet til den kursen som ryker først. Kanskje kan vi løse dette uten at det trenger koste noe. Trine kan jeg spørre deg om noe? jeg har en bryter som går til ett lysstoffrør/lampe. Og når jeg klikker den bryteren, så kommer det en liten forstyrrelse på pc`n som er på samme kurs, dette varer i brøkdelen av ett sekund, og skjer kun når lystoffrøret står på, bør jeg sjekke dette eller er det ufarlig? Anonymkode: 12dfb...af0 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410108-elektrikere/page/2/#findComment-3680655 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Trine kan jeg spørre deg om noe? jeg har en bryter som går til ett lysstoffrør/lampe. Og når jeg klikker den bryteren, så kommer det en liten forstyrrelse på pc`n som er på samme kurs, dette varer i brøkdelen av ett sekund, og skjer kun når lystoffrøret står på, bør jeg sjekke dette eller er det ufarlig? Anonymkode: 12dfb...af0 Høres veldig ufarlig ut. Det som nok skjer er at når du skrur på lyset så kommer det en ekstra belastning. Mener å huske at lysrør har en høyere startstrøm, akkurat i det den tennes. Så blir det et spenningsfall som gjør at pcen i et brøkdel av et sekund ikke får de ca 230V som den skal ha. Hadde du hatt en vanlig glødelampe så er jeg nesten 100% sikker på at det ikke hadde skjedd. Det er ikke noe du trenger bry deg om 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410108-elektrikere/page/2/#findComment-3680658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Tusen hjertelig takk for svar Trine nå ble jeg lettet. Anonymkode: 12dfb...af0 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410108-elektrikere/page/2/#findComment-3680663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 21. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2016 5 timer siden, Trine skrev: Siden jeg ble sykemeldt og deretter ble sagt opp så kan jeg heller ikke ta denne jobben for deg. Men altså, Gråstein her har gitt deg mye gode svar. Dersom du har jordfeilautomater så kan det være feil på noe elektronisk utstyr som gjør at sikringen går. I PC-utstyr og annen elektronikk er det alltid en feilstrøm, dersom det er mye elektronikk på en kurs så blir feilstrømmen så høy at jorfeilbryteren slår ut. Ettersom jeg har forstått så har dere også ganske heftig datautstyr, slikt trekker strøm, men mest i det man starter maskinen. Så om man starter flere maskiner samtidig så kan startstrømmen bli så høy at strømmen går. Om det er tilfelle så kan man bytte til en sikring som tåler høye startstrømmer. Det første du må gjøre er å gå rundt i huset og finne ut hva som går på den kursen som stadig går. Skriv ned alt som går på den kursen og send det til meg. Så går du i sikringskapet og tar et bilde av kursfortegnelsen og sender meg på mail. Ta gjerne også et bilde av sikringene. Eller, kanskje du klarer se sel om du har 2 eller 3-fas inn i huset og hvor mange A hovedsikringensikringen er på. Jeg kan sende deg navnet på en dyktig elektriker i Oslo, men få en oversikt over hva du har koblet til den kursen som ryker først. Kanskje kan vi løse dette uten at det trenger koste noe. Takk, Jeg sender bilde og jeg tror det er 3fas inn i huset. Jeg tror vi må legge inn flere ekstra kurser, det er for stor belastning på et par av dem, særlig de to som går hele tiden, Men jeg sender deg bilde og mer info på mail, takk:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410108-elektrikere/page/2/#findComment-3680688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.