Gå til innhold

Psykiske problemer eller lat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er en person som har vært yrkesaktiv i 10 år, ikke akkurat lenge men.. Jobber innen helse og omsorg. Har alltid vært en omsorgsfull person og vært glad i å jobbe med mennesker.. Allikevel er jeg engstelig for å gjøre jobben min. Ikke hver dag, men ofte går jeg med en klump i magen og gruer meg til jobb. Gruer meg til ansvaret og alle bekymringer. Er en person som bekymrer meg mye. Bekymrer meg for ting som kan skje, men antagelig med lite sannsynlighet skje. Er også veldig redd dor å gjøre feil. Bruker mye av fritiden på å tenke om det jeg har gjort i løpet av dagen er bra, og om jeg har gjort feil. 

Har byttet jobb fler ganger, da jeg tror det er plassen jeg ikke trives med, men de samme problemene dukker opp. Har hatt perioder med depresjon, hvor en periode ble jeg medisinert. Men har vært "frisk" et år nå.. 

Det jeg lurer på er, er det vanlig å gå sånn og grue seg ofte, og at jeg bare kan være lat? Begynner jo å lure. Vil jobbe, men samtidig ikke. Kan det være noe psykiske problemer bak det..? Må bare høre med noen.. Letter med forum hvor man kan være anonym. Har ingen jeg føler jeg kan prate med om det ordentlig. Greit å han objektive personer som ser på historien. 

Anonymkode: ab41b...535

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svar. Har også rare ring for meg. Redd for å åpne døren når det banker på, og redd for å ta tlf hvis jeg ikke vet hvem det er. Noen ganger vil jeg ikke ta den selvom jeg vet hvem det er også.. Føler meg jo tidvis normal, men samtidig ikke. Skulle ønske jeg var som alle andre som gledet seg til jobb og som legger jobb bak seg. Vært hjemme et år nå med barn, og da har problemene vært mindre. Har selvsagt bekymret meg for andre ting, men har styrt hverdagen selv og tatt ting i mitt tempo og ut fra mitt humør. Men med en gang andre forventer ting og jeg må forvente mer av meg selv kommer engstelsen. 

Anonymkode: ab41b...535

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...