AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Min 7.klassing skal på leirskole med hele klassen. Det er kun 1 som ikke får lov å være med av foreldrene, og det er ei innvandrerjente. Hun begynte å gråte i klassen pga hun ikke kunne være med. Alle i klassen gleder seg selvsagt til leirskolen, og kommer til å snakke om den både før og etter. Alle vil gjerne ha med denne klassevenninnen også, og er lei seg på hennes vegne. Jeg vet at læreren har forsøkt å informere foreldrene særskilt (gutter og jenter skal sove i hver sin fløy på internatbygget osv), men det nytter ikke. Men det er ikke bare dette. Denne jenta får aldri lov å gå i bursdager, og heller ikke besøke noen av klassevenninnene etter skolen. Flere har forsøkt, mange ganger. Jeg vet at noen foreldre også har forsøkt å invitere jenta sammen med moren og/eller hele familien, for å gjøre det mindre farlig eller bli bedre kjent, men får alltid et nei. Jenta blir altså isolert i forhold til klassekamerater. Vi er flere foreldre som syns dette er veldig leit, og jeg er bekymret. Det er nesten så jeg syns barnevernet burde kontaktes. Men er det en overreaksjon eller? Barnevernet har jo fått mye pepper for å ikke forstå innvandrerkultur (og i noen tilfelle syns jeg da også at bv i enkelte kommuner har håndtert slike saker kritikkverdig. Men det har gjeldt helt andre ting enn dette). Er det noe vi kan gjøre? Jeg er veldig lei meg på denne jentas vegne. Jeg håper på en seriøs diskusjon uten rasistiske kommentarer, bare gode innspill. Anonymkode: c938d...584 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410131-stakkars-barn-kan-noe-gj%C3%B8res-kulturkr%C3%A6sj/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Meg håper på en seriøs diskusjon uten rasistiske kommentarer, bare gode innspill. Anonymkode: c938d...584 Uff, jeg tenkte jeg skulle si at kanskje skolen kunne ta en prat med foreldrene, men ser at de har gjort det ang leirskolen og ikke kommet noen vei, da hjelper det neppe på daglige aktiviteter heller. Jeg får vondt av jenta, foreldrene mener det jo godt ut fra sin kultur, men det slår jo så helt feil for jenta selv. Det går jo an å ta en telefon til barnevernet, du trenger ikke si hvem det dreier seg om, de får nok mange slike telefoner. Lykke til - det er fint at du bryr deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410131-stakkars-barn-kan-noe-gj%C3%B8res-kulturkr%C3%A6sj/#findComment-3680749 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Det er trist, og dessverre veldig utbredt, det du forteller. Har ingen gode løsninger, annet enn at vi må tørre å snakke om dette, og adresse det ansvaret som foreldrene har. Det handler om kulturforskjeller, men også om dårlig integreringsvilje, vil jeg si. Barna blir tapere, om fellesskapet ikke våger å utfordre foreldrene/kulturen, i frykt for å bli sett på som rasister. Mye berøringsangst ute og går, forkledd som hensynsfullhet. Anonymkode: fb5f2...506 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410131-stakkars-barn-kan-noe-gj%C3%B8res-kulturkr%C3%A6sj/#findComment-3680754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Jeg opplevde det samme i min barndom, med ei venninne i klassen. Hun var ikke fra et annet land, men tilhørte menigheten Smiths venner. Hun fikk aldri være med i bursdager, på klasseturer etc. Når vi andre i klassen gikk på skolekino måtte hun være igjen på skolen - det var ikke lov å kose seg med film. Kulturkrasj her også, altså. Hun fikk være med på litt mer etter at en av foreldrene i klassen fortalte foreldrene til denne jenta at det rett og slett ble sett på som uhøflig av jenta når hun ikke dukket opp i bursdager eller var med på turer. Anonymkode: 61851...510 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410131-stakkars-barn-kan-noe-gj%C3%B8res-kulturkr%C3%A6sj/#findComment-3680760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Min 7.klassing skal på leirskole med hele klassen. Det er kun 1 som ikke får lov å være med av foreldrene, og det er ei innvandrerjente. Hun begynte å gråte i klassen pga hun ikke kunne være med. Alle i klassen gleder seg selvsagt til leirskolen, og kommer til å snakke om den både før og etter. Alle vil gjerne ha med denne klassevenninnen også, og er lei seg på hennes vegne. Jeg vet at læreren har forsøkt å informere foreldrene særskilt (gutter og jenter skal sove i hver sin fløy på internatbygget osv), men det nytter ikke. Men det er ikke bare dette. Denne jenta får aldri lov å gå i bursdager, og heller ikke besøke noen av klassevenninnene etter skolen. Flere har forsøkt, mange ganger. Jeg vet at noen foreldre også har forsøkt å invitere jenta sammen med moren og/eller hele familien, for å gjøre det mindre farlig eller bli bedre kjent, men får alltid et nei. Jenta blir altså isolert i forhold til klassekamerater. Vi er flere foreldre som syns dette er veldig leit, og jeg er bekymret. Det er nesten så jeg syns barnevernet burde kontaktes. Men er det en overreaksjon eller? Barnevernet har jo fått mye pepper for å ikke forstå innvandrerkultur (og i noen tilfelle syns jeg da også at bv i enkelte kommuner har håndtert slike saker kritikkverdig. Men det har gjeldt helt andre ting enn dette). Er det noe vi kan gjøre? Jeg er veldig lei meg på denne jentas vegne. Jeg håper på en seriøs diskusjon uten rasistiske kommentarer, bare gode innspill. Anonymkode: c938d...584 Det er ikke en overreaksjon. Når jenta konsekvent blir nektet sosial omgang med jevnaldrende, kvaliserer det til bekymringsmelding til barnevernet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410131-stakkars-barn-kan-noe-gj%C3%B8res-kulturkr%C3%A6sj/#findComment-3680765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 26 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Det er ikke en overreaksjon. Når jenta konsekvent blir nektet sosial omgang med jevnaldrende, kvaliserer det til bekymringsmelding til barnevernet. Som om ikke bv har annet å gjøre? Jeg er ikke uenig i at det er kritikkverdig at unger ikke får lov til å delta på aktiviteter sammen med jevnaldrende, altså. Men dette er jo en ganske vanlig problemstilling, dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410131-stakkars-barn-kan-noe-gj%C3%B8res-kulturkr%C3%A6sj/#findComment-3680767 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Worrisome Plenty Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Det er nok ikke noe å gjøre. Halve verden, og en økende adel i europa lever fortsatt i middelalderen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410131-stakkars-barn-kan-noe-gj%C3%B8res-kulturkr%C3%A6sj/#findComment-3680770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Min 7.klassing skal på leirskole med hele klassen. Det er kun 1 som ikke får lov å være med av foreldrene, og det er ei innvandrerjente. Hun begynte å gråte i klassen pga hun ikke kunne være med. Alle i klassen gleder seg selvsagt til leirskolen, og kommer til å snakke om den både før og etter. Alle vil gjerne ha med denne klassevenninnen også, og er lei seg på hennes vegne. Jeg vet at læreren har forsøkt å informere foreldrene særskilt (gutter og jenter skal sove i hver sin fløy på internatbygget osv), men det nytter ikke. Men det er ikke bare dette. Denne jenta får aldri lov å gå i bursdager, og heller ikke besøke noen av klassevenninnene etter skolen. Flere har forsøkt, mange ganger. Jeg vet at noen foreldre også har forsøkt å invitere jenta sammen med moren og/eller hele familien, for å gjøre det mindre farlig eller bli bedre kjent, men får alltid et nei. Jenta blir altså isolert i forhold til klassekamerater. Vi er flere foreldre som syns dette er veldig leit, og jeg er bekymret. Det er nesten så jeg syns barnevernet burde kontaktes. Men er det en overreaksjon eller? Barnevernet har jo fått mye pepper for å ikke forstå innvandrerkultur (og i noen tilfelle syns jeg da også at bv i enkelte kommuner har håndtert slike saker kritikkverdig. Men det har gjeldt helt andre ting enn dette). Er det noe vi kan gjøre? Jeg er veldig lei meg på denne jentas vegne. Jeg håper på en seriøs diskusjon uten rasistiske kommentarer, bare gode innspill. Anonymkode: c938d...584 Tror ikke barnevernet kan gjøre så mye med dette, dessverre. Anonymkode: a68ff...31a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410131-stakkars-barn-kan-noe-gj%C3%B8res-kulturkr%C3%A6sj/#findComment-3680774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Min 7.klassing skal på leirskole med hele klassen. Det er kun 1 som ikke får lov å være med av foreldrene, og det er ei innvandrerjente. Hun begynte å gråte i klassen pga hun ikke kunne være med. Alle i klassen gleder seg selvsagt til leirskolen, og kommer til å snakke om den både før og etter. Alle vil gjerne ha med denne klassevenninnen også, og er lei seg på hennes vegne. Jeg vet at læreren har forsøkt å informere foreldrene særskilt (gutter og jenter skal sove i hver sin fløy på internatbygget osv), men det nytter ikke. Men det er ikke bare dette. Denne jenta får aldri lov å gå i bursdager, og heller ikke besøke noen av klassevenninnene etter skolen. Flere har forsøkt, mange ganger. Jeg vet at noen foreldre også har forsøkt å invitere jenta sammen med moren og/eller hele familien, for å gjøre det mindre farlig eller bli bedre kjent, men får alltid et nei. Jenta blir altså isolert i forhold til klassekamerater. Vi er flere foreldre som syns dette er veldig leit, og jeg er bekymret. Det er nesten så jeg syns barnevernet burde kontaktes. Men er det en overreaksjon eller? Barnevernet har jo fått mye pepper for å ikke forstå innvandrerkultur (og i noen tilfelle syns jeg da også at bv i enkelte kommuner har håndtert slike saker kritikkverdig. Men det har gjeldt helt andre ting enn dette). Er det noe vi kan gjøre? Jeg er veldig lei meg på denne jentas vegne. Jeg håper på en seriøs diskusjon uten rasistiske kommentarer, bare gode innspill. Anonymkode: c938d...584 8 timer siden, Nicklusheletida skrev: Det er ikke en overreaksjon. Når jenta konsekvent blir nektet sosial omgang med jevnaldrende, kvaliserer det til bekymringsmelding til barnevernet. Vi kjenner en slik familie, og de er helt norske De til og med kler barna i annerledes klær ved siden av å nekte dem alt av turer....det er forferdelig å se sorgen spesielt hos den ene :-( Barna blir godt tatt vare på ellers, de blir bare overbeskyttet, det er ikke bare det, for resultatet er at de blir mer og mer venneløse. Det er opprørende og det er utrolig skolen ikke gjør mer. Anonymkode: f0eaa...934 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410131-stakkars-barn-kan-noe-gj%C3%B8res-kulturkr%C3%A6sj/#findComment-3680782 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 7 timer siden, mariaflyfly skrev: Som om ikke bv har annet å gjøre? Jeg er ikke uenig i at det er kritikkverdig at unger ikke får lov til å delta på aktiviteter sammen med jevnaldrende, altså. Men dette er jo en ganske vanlig problemstilling, dessverre. Hvorfor gjør ikke skolene mer i slike tilfeller, det gjelder jo norske familier også? De ser jo et mønster når en hel søskenflokk aldri får bli med på turer, leirskoler og mye annet sosialt? Det er vanskelig for oss som foreldre, som hører ryktene, ser og hører om triste barn, å gripe inn, særlig når det ikke er vold og rusmisbruk inni bildet. Anonymkode: f0eaa...934 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410131-stakkars-barn-kan-noe-gj%C3%B8res-kulturkr%C3%A6sj/#findComment-3680783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Jeg kan ikke svare for "hva skolene gjør" annet enn for den skolen jeg jobber på. Når vi treffer på elever som har det i overkant strengt, forsøker vi alt vi kan for å påvirke foreldrene til å se at grensene de setter kan være i overkant urimelige. Vi forsøker å komme med faktabasert informasjon, samt spille på det faglige i skolen, uten å bli uhøflige. Våre rådgivere trekkes inn i foreldresamarbeidet der vi ser at vi kanskje ikke når fram. For min egen del, er jeg tydelig med alle foreldre jeg kommer over, at jeg er ganske direkte, og at jeg setter pris på at de er det samme mot meg. Jeg sier ofte helt eksplisitt at "dette er det viktigste du kan gjøre for ditt barn", når jeg mener de er urimelige. Det kan f.eks. være å få foreldrene til å forstå betydningen av at eleven får delta på leksehjelp og samvær med andre jevnaldrene på Røde Kors framfor å tilbringe flere ettermiddager i uka på språk- eller religionsopplæring. Da sier jeg rett ut at de som foreldre har valgt å bosette seg i Norge, og at det da er enda viktigere at barna deres får språkstimulering på norsk enn på morsmålet. Jeg snakker ofte om betydningen av skolegang, noe som ofte går rett hjem hos foreldrene. Veldig mange av dem ser at barna deres har helt andre muligheter til utdanning og en god jobb enn det de har hatt, og dette gjør at majoriteten er svært opptatt av at barna skal være på skolen, gjøre leksene sine og bli bedre i norsk enn de selv er. Jeg har vært meget direkte med ganske mange foreldre i de få åra jeg har jobba på denne skolen, men jeg har heldigvis til gode at foreldre blir sure på meg omkring disse tingene. Som oftest forstår foreldrene at jeg er opptatt av at deres barn skal ha de beste mulighetene, og at dette er noe som betyr mye for meg. Vi er jo enige om å ville det beste for eleven. Som oftest når skolen fram etter litt dialog. I de tilfellene der vi overhodet ikke når fram, er vi fortsatt svært tydelige med foreldrene. Det har hendt at vi har meldt bv, men da handler det primært om andre bekymringer enn det at eleven har det for strengt hjemme. Ved en del skoler har man ansatt en egen minoritetsrådgiver. Jeg har troen på en slik, både som brobygger, men også som sparringspartner for de ansatte i skolen, og jeg skulle ønske vi hadde en hos oss. Et par av våre lærere med ikke-etnisk norsk bakgrunn har imidlertid alltid gode innspill å komme med, og de har ofte veldig god kommunikasjon med en del av de foreldrene det gjelder. Som foreldre i en klasse, mener jeg det er viktig at man bryr seg og tør å ta en samtale med de det gjelder. Ofte er ting mye enklere å løse enn man tror, som f.eks. det å komme i bursdager. Ved å tilby f.eks. tilrettelagt mat, kan mye være løst, og dette er jo noe som koster en lite å legge til rette for - det mener ihvertfall jeg som mor selv. 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410131-stakkars-barn-kan-noe-gj%C3%B8res-kulturkr%C3%A6sj/#findComment-3680790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gjør ikke skolene mer i slike tilfeller, det gjelder jo norske familier også? Anonymkode: f0eaa...934 Hva mer enn å informere og komme med tydelige anbefalinger mener du skolen kan gjøre? Det er foreldrene som må ta den endelige avgjørelsen, uansett hvor uenige flertallet er i den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410131-stakkars-barn-kan-noe-gj%C3%B8res-kulturkr%C3%A6sj/#findComment-3680791 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maglor Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 (endret) Dette er ikke noe uvanlig, religiøse norske foreldre holder også barna sine borte fra aktiviteter som f.eks dans og film (Satan er i tv`en, sa en pappa). Endret 22. februar 2016 av Maglor 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410131-stakkars-barn-kan-noe-gj%C3%B8res-kulturkr%C3%A6sj/#findComment-3680798 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 2 timer siden, laban skrev: Hva mer enn å informere og komme med tydelige anbefalinger mener du skolen kan gjøre? Det er foreldrene som må ta den endelige avgjørelsen, uansett hvor uenige flertallet er i den. Nei jeg vet ikke, har bare så vondt av barna det gjelder. Tenker kanskje det bør være forbudt å ikke la barna delta på klasseturer, leirskoler, sånn at fravær fra sånt må dokumenteres med sykemelding, samt at hvis det for ofte gjentar seg at det sendes bekymringsmelding til barnevern og at familien orinteres fra første stund om skolens regler, sånn at det ikke gjøres så personlig, men praktiseres ut i fra et regelverk skolene må forholde seg til. Anonymkode: f0eaa...934 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410131-stakkars-barn-kan-noe-gj%C3%B8res-kulturkr%C3%A6sj/#findComment-3680817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 3 timer siden, mariaflyfly skrev: Jeg kan ikke svare for "hva skolene gjør" annet enn for den skolen jeg jobber på. Når vi treffer på elever som har det i overkant strengt, forsøker vi alt vi kan for å påvirke foreldrene til å se at grensene de setter kan være i overkant urimelige. Vi forsøker å komme med faktabasert informasjon, samt spille på det faglige i skolen, uten å bli uhøflige. Våre rådgivere trekkes inn i foreldresamarbeidet der vi ser at vi kanskje ikke når fram. For min egen del, er jeg tydelig med alle foreldre jeg kommer over, at jeg er ganske direkte, og at jeg setter pris på at de er det samme mot meg. Jeg sier ofte helt eksplisitt at "dette er det viktigste du kan gjøre for ditt barn", når jeg mener de er urimelige. Det kan f.eks. være å få foreldrene til å forstå betydningen av at eleven får delta på leksehjelp og samvær med andre jevnaldrene på Røde Kors framfor å tilbringe flere ettermiddager i uka på språk- eller religionsopplæring. Da sier jeg rett ut at de som foreldre har valgt å bosette seg i Norge, og at det da er enda viktigere at barna deres får språkstimulering på norsk enn på morsmålet. Jeg snakker ofte om betydningen av skolegang, noe som ofte går rett hjem hos foreldrene. Veldig mange av dem ser at barna deres har helt andre muligheter til utdanning og en god jobb enn det de har hatt, og dette gjør at majoriteten er svært opptatt av at barna skal være på skolen, gjøre leksene sine og bli bedre i norsk enn de selv er. Jeg har vært meget direkte med ganske mange foreldre i de få åra jeg har jobba på denne skolen, men jeg har heldigvis til gode at foreldre blir sure på meg omkring disse tingene. Som oftest forstår foreldrene at jeg er opptatt av at deres barn skal ha de beste mulighetene, og at dette er noe som betyr mye for meg. Vi er jo enige om å ville det beste for eleven. Som oftest når skolen fram etter litt dialog. I de tilfellene der vi overhodet ikke når fram, er vi fortsatt svært tydelige med foreldrene. Det har hendt at vi har meldt bv, men da handler det primært om andre bekymringer enn det at eleven har det for strengt hjemme. Ved en del skoler har man ansatt en egen minoritetsrådgiver. Jeg har troen på en slik, både som brobygger, men også som sparringspartner for de ansatte i skolen, og jeg skulle ønske vi hadde en hos oss. Et par av våre lærere med ikke-etnisk norsk bakgrunn har imidlertid alltid gode innspill å komme med, og de har ofte veldig god kommunikasjon med en del av de foreldrene det gjelder. Som foreldre i en klasse, mener jeg det er viktig at man bryr seg og tør å ta en samtale med de det gjelder. Ofte er ting mye enklere å løse enn man tror, som f.eks. det å komme i bursdager. Ved å tilby f.eks. tilrettelagt mat, kan mye være løst, og dette er jo noe som koster en lite å legge til rette for - det mener ihvertfall jeg som mor selv. Og ang gjøre det man kan som foreldre, så har vi gjort det. Jeg skriver om en norsk familie, så vi er flere som ønsket skolen kunne grepet mer inn....Jeg har inntrykk av at ingen melder når barn har det for strengt hjemme, jeg ser dette er et område det enda er lite fokus på hvordan håndtere. Jeg tror faktisk man kunne løst dette ved å ha et strengere regelverk rundt det å holde barna konsekvent borte fra sosiale ting, særlig ting i skolens regi. ( det er vondt å se den gjentagende sorgen disse barna bærer på og stadig blir stilt ovenfor) Anonymkode: f0eaa...934 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410131-stakkars-barn-kan-noe-gj%C3%B8res-kulturkr%C3%A6sj/#findComment-3680818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Trist. Når jenta er over 18, har ikke foreldrene rett til å stoppe henne. Her finnes ingenting man kan gjøre her innenfor dagens lover på kort sikt så lenge jenta er under 18 år. Foreldrene er i sin fulle rett til å handle som de gjør. Grunnen til at de gjør slikt, er at de er redde for at barna skal blir for norske. Da rives foreldrenes kontroll og kulturpåvirkning i filler. Men man skal være oppmerksom på at noen foreldre nekter barna slik fordi her er ofte egenandeler de ikke har råd til å betale. Det er flaut å innrømme. Derfor kan det være at noen bruker andre påskudd for å nekte barna å bli med. Det finnes også skoler skoler som arrangerer ekskursjon/klasseturer til konsentrasjonsleire i Tyskland og Polen. En del muslimske foreldre som har nektet barna å bli med på slike turer. Begrunnelsen har vært at holocaust er oppspinn (!) som barna deres ikke skal delta på. Etter min mening burde staten finansiere 100% av kostnadene til slike turer for for innvandrer/de som søker vari opphold eller statsborgerskap for å motarbeide rasisme. Turene burde vært obligatoriske, med strenge konsekvenser for foreldrene. Nekting burde ha konsekvenser for oppholdstillatelse og statsborgerskap. Anonymkode: bb51f...13d 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410131-stakkars-barn-kan-noe-gj%C3%B8res-kulturkr%C3%A6sj/#findComment-3680837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter min mening burde staten finansiere 100% av kostnadene til slike turer for for innvandrer/de som søker vari opphold eller statsborgerskap for å motarbeide rasisme. Turene burde vært obligatoriske, med strenge konsekvenser for foreldrene. Nekting burde ha konsekvenser for oppholdstillatelse og statsborgerskap. Anonymkode: bb51f...13d Hva med foreldre som er medlem av sekter som Smiths Venner og Jehovas Vitner, bør disse turene være obligatorisk for også for deres barn? Anonymkode: f1c5c...2d2 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410131-stakkars-barn-kan-noe-gj%C3%B8res-kulturkr%C3%A6sj/#findComment-3680839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med foreldre som er medlem av sekter som Smiths Venner og Jehovas Vitner, bør disse turene være obligatorisk for også for deres barn? Anonymkode: f1c5c...2d2 Ingen unntak, men det er ikke der rasisme-problemet er mest påtrengende. Det er blant radikale muslimer, for i følge Koranen er jøder å regne som aper og griser! I mange muslimske land selges Hitlers bok Mein kampf og Zions Vise Protokoller (avslørt som forfalskning med grov hets mot jøder) nesten like mye som Koranen. Hvor mange visste at muslimenes Stormufti av Jerusalem i sin tid førte diskusjoner med Hitler på hvordan de sammen skulle ta livet av flest mulig jøder? Islams historie er lang og blodig - mye, mye verre en skolebarn har fått lese om. Sånn har det vært helt siden Muhammeds tid. Husk på at historisk sett var Muhammed en noenlunde moderat fyr, ikke så litt rar under topplokket riktignok, inntil han fikk en konflikt med jødene. Jødene mislikte budskapet hans og vendte ham ryggen. Det var da det klikka helt for ham, fikk intense raserianfall og satte i gang med terror og ran, i alt 57 som han var med på eller selv tok initiativ til. Noe av det viktigste i kjernen i islam er egentlig jødehat. Derfor har man de grusomme konfliktene med jøder i Midt-Østen også. Man kan jo tenke seg hvordan det ville gått for islams framgang om noe av det viktigste i islam ble avslørt. Klart radikale muslimske foreldre nekter å sende barna sine på sånne turer da! Poenget mitt: forlang at barna skal bli med på slike turer. Da provoserer man fram reaksjoner blandt radikale muslimer, de blir avslørt. De kan sendes ut av Norge hvis de ikke aksepterer at rasisme skal vekk. Vi har ikke bruk for rasister her. Anonymkode: bb51f...13d 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410131-stakkars-barn-kan-noe-gj%C3%B8res-kulturkr%C3%A6sj/#findComment-3680851 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen unntak, men det er ikke der rasisme-problemet er mest påtrengende. Det er blant radikale muslimer, for i følge Koranen er jøder å regne som aper og griser! I mange muslimske land selges Hitlers bok Mein kampf og Zions Vise Protokoller (avslørt som forfalskning med grov hets mot jøder) nesten like mye som Koranen. Hvor mange visste at muslimenes Stormufti av Jerusalem i sin tid førte diskusjoner med Hitler på hvordan de sammen skulle ta livet av flest mulig jøder? Islams historie er lang og blodig - mye, mye verre en skolebarn har fått lese om. Sånn har det vært helt siden Muhammeds tid. Husk på at historisk sett var Muhammed en noenlunde moderat fyr, ikke så litt rar under topplokket riktignok, inntil han fikk en konflikt med jødene. Jødene mislikte budskapet hans og vendte ham ryggen. Det var da det klikka helt for ham, fikk intense raserianfall og satte i gang med terror og ran, i alt 57 som han var med på eller selv tok initiativ til. Noe av det viktigste i kjernen i islam er egentlig jødehat. Derfor har man de grusomme konfliktene med jøder i Midt-Østen også. Man kan jo tenke seg hvordan det ville gått for islams framgang om noe av det viktigste i islam ble avslørt. Klart radikale muslimske foreldre nekter å sende barna sine på sånne turer da! Poenget mitt: forlang at barna skal bli med på slike turer. Da provoserer man fram reaksjoner blandt radikale muslimer, de blir avslørt. De kan sendes ut av Norge hvis de ikke aksepterer at rasisme skal vekk. Vi har ikke bruk for rasister her. Anonymkode: bb51f...13d Joda, mye å være enig i her. Anonymkode: f1c5c...2d2 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410131-stakkars-barn-kan-noe-gj%C3%B8res-kulturkr%C3%A6sj/#findComment-3680856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 I vår kommune kan man kontakte Skoleteamet (organisert innenfor BFT) i slike tilfeller. Skoleteamet gir gi råd og bistand der skolen over tid har opplevd at de kommer til kort for å få til en endring i samspill, relasjonvansker eller skole-hjemsamarbeid (blant annet) - primært med utgangspunkt i henvisning på en elev. Helt konket kunne kanskje eksterne rådgivere (når skolen selv ikke greier å skape dialog) foreslå at foreldrene til jenta ble med på turen feks, slik at de ble trygget på at leirskoleopphold o.l. skjer innenfor trygge rammer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/410131-stakkars-barn-kan-noe-gj%C3%B8res-kulturkr%C3%A6sj/#findComment-3680871 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.