Gå til innhold

Lar du det stå på?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Lar du oppvaskmaskin og vaskemaskin stå på når du går ut?

Nei. Jeg har fullstendig noia for brann, siden jeg bor i et rekkehus av tre. Jeg setter vaskemaskina forhåndsprogrammert, slik at den starter opp utpå ettermiddagen når ungene har kommet hjem og jeg er rett rundt hjørnet.

Et øyeblikk siden, mariaflyfly skrev:

Nei. Jeg har fullstendig noia for brann, siden jeg bor i et rekkehus av tre. Jeg setter vaskemaskina forhåndsprogrammert, slik at den starter opp utpå ettermiddagen når ungene har kommet hjem og jeg er rett rundt hjørnet.

Å. Jeg lurt på å gå på dagsenteret, men har på både oppvaskmaskin og vaskemaskin. 

Annonse

20 minutter siden, mariaflyfly skrev:

Da drar du på dagsenteret uansett. :) Jeg er i overkant hysterisk på disse tingene. Men det handler som sagt mest om at jeg bor i rekkehus. :)

Ok, ja kan jo ta meg en tur ut på glatta, gruer meg litt til det. Får gå forsiktig :) 

1 time siden, stjernestøv skrev:

Lar du oppvaskmaskin og vaskemaskin stå på når du går ut?

NEI! Den største årsaken til branner (av elektriske artikler i alle fall) er oppvaskmaskin lærte jeg på et brannvernkurs en gang. Lar aldri slike apparater går når jeg er borte eller om natten. Synes det er tankeløst å gå fra slikt på, det har da vært utallige saker om dette i media. Det eneste som står på hos oss når vi ikke er hjemme eller sover er kjøleskap, fryser, panelovn, lyset i gangen og dekoder og router. Prøver så langt det er å unngå at pc er koblet til og at ladere står på også.

Jeg går ut selv om oppvaskmaskinen eller vaskemaskinen står og går, men jeg drar ikke ut støpsler når det lyner heller så det er kanskje ingen god idé å høre på meg. Jeg leste et sted at i 2013 tok det fyr i 12 oppvaskmaskiner. Hva er odsen for at det tar fyr akkurat i din maskin, den lille stunden du er borte? 

Annonse

2 timer siden, Trine skrev:

Jeg går ut selv om oppvaskmaskinen eller vaskemaskinen står og går, men jeg drar ikke ut støpsler når det lyner heller så det er kanskje ingen god idé å høre på meg. Jeg leste et sted at i 2013 tok det fyr i 12 oppvaskmaskiner. Hva er odsen for at det tar fyr akkurat i din maskin, den lille stunden du er borte? 

Min kjære er elektroingeniør og har nedlagt et strengt forbud mot å forlate huset / eiendommen når vi har satt på vaskemaskin 

eller oppvaskmaskin. Vi er litt sløve med støpsler når det lyner, men har da også fått ødelagt et modem på det ved lynnedslag rett ved...

22 timer siden, Lillemus skrev:

Min kjære er elektroingeniør og har nedlagt et strengt forbud mot å forlate huset / eiendommen når vi har satt på vaskemaskin 

eller oppvaskmaskin. Vi er litt sløve med støpsler når det lyner, men har da også fått ødelagt et modem på det ved lynnedslag rett ved...

Jeg er nok litt for lite nøye på det. Har overspenningsvern som jeg satser på gjør jobben sin og nytt elektrisk anlegg og relativt nye hvitevarer som jeg regner med har termisk bryter. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...