AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 Skrevet 23. februar 2016 Jeg har mye angst etter en akutt alvorlig sykdomshendelse hos en av mine nærmeste. Helt vanlige episoder som her kan være et forvarsel eller minner meg på episoden gjør meg stiv av skrekk. Jeg må lære å leve med en usikkerhet. Det er stor sannsynlighet for at det kan skje igjen mens jeg er alene med vedkommende og ikke vet hva jeg skal gjøre. Det hemmer oss pga at jeg ønsker vi bare skal oppholde oss på steder der det er raskt å få hjelp. Jeg prøver å finne informasjon om sykdommen for å bli tryggere på hva jeg kan gjøre. Problemet er at når jeg får panikk klarer jeg ikke å gjøre noe. Jeg prøver å slippe litt av kontrollen uten å klare det. Det kan være fornuftig å være forberedt, men dette hemmer og sliter mer enn det som er bra. Anonymkode: 35037...f13 0 Siter
XbellaX Skrevet 23. februar 2016 Skrevet 23. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har mye angst etter en akutt alvorlig sykdomshendelse hos en av mine nærmeste. Helt vanlige episoder som her kan være et forvarsel eller minner meg på episoden gjør meg stiv av skrekk. Jeg må lære å leve med en usikkerhet. Det er stor sannsynlighet for at det kan skje igjen mens jeg er alene med vedkommende og ikke vet hva jeg skal gjøre. Det hemmer oss pga at jeg ønsker vi bare skal oppholde oss på steder der det er raskt å få hjelp. Jeg prøver å finne informasjon om sykdommen for å bli tryggere på hva jeg kan gjøre. Problemet er at når jeg får panikk klarer jeg ikke å gjøre noe. Jeg prøver å slippe litt av kontrollen uten å klare det. Det kan være fornuftig å være forberedt, men dette hemmer og sliter mer enn det som er bra. Anonymkode: 35037...f13 Søk på google eller ring og rådfør deg med den aktuelle sykdommens eventuelle "kontaktsenter" -pårørendegrupper, støttetlf osv, slik at du får litt mer informasjon om hva som er nyttig / hva du kan forberede. Og, på et eller annet tidspunkt må en forsøke å bare slippe bekymringene, våge seg litt ut fra den trygge sonen. Du har verdifull erfaring fra forrige episode, kommer panikken så kommer den, men du klarte deg da ganske så fint forrige gang. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 Skrevet 23. februar 2016 6 timer siden, XbellaX skrev: Søk på google eller ring og rådfør deg med den aktuelle sykdommens eventuelle "kontaktsenter" -pårørendegrupper, støttetlf osv, slik at du får litt mer informasjon om hva som er nyttig / hva du kan forberede. Og, på et eller annet tidspunkt må en forsøke å bare slippe bekymringene, våge seg litt ut fra den trygge sonen. Du har verdifull erfaring fra forrige episode, kommer panikken så kommer den, men du klarte deg da ganske så fint forrige gang. Jeg klarte å skaffe hjelp. Det var det eneste, men også det viktigste. Men det kan være tilfeller der det er vanskeligere å skaffe hjelp. Jeg har googlet og kontaktet en organisasjon for å få råd. Men jeg tror jeg skal ta en telefon til dem igjen. Anonymkode: 35037...f13 0 Siter
XbellaX Skrevet 23. februar 2016 Skrevet 23. februar 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarte å skaffe hjelp. Det var det eneste, men også det viktigste. Men det kan være tilfeller der det er vanskeligere å skaffe hjelp. Jeg har googlet og kontaktet en organisasjon for å få råd. Men jeg tror jeg skal ta en telefon til dem igjen. Anonymkode: 35037...f13 Man kan aldri sikre seg 100%, det gjelder oss alle, syk eller frisk, men man kan ta endel forhåndsregler. Jeg synes du skal ta noen telefoner for å høre hva andre pleier å gjøre og om disse har noen gode råd. Det er jo ikke nødvendig å dra på en hytte langt på vidda når situasjonen er slik den er, men forsøke leve et vanlig liv slik de fleste av oss gjør tror jeg både du og den som er syk har godt av. Livet er riktignok skjørt men det gjør sjelden saken bedre å ta alt av sorger på forskudd. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 Skrevet 23. februar 2016 1 time siden, XbellaX skrev: Man kan aldri sikre seg 100%, det gjelder oss alle, syk eller frisk, men man kan ta endel forhåndsregler. Jeg synes du skal ta noen telefoner for å høre hva andre pleier å gjøre og om disse har noen gode råd. Det er jo ikke nødvendig å dra på en hytte langt på vidda når situasjonen er slik den er, men forsøke leve et vanlig liv slik de fleste av oss gjør tror jeg både du og den som er syk har godt av. Livet er riktignok skjørt men det gjør sjelden saken bedre å ta alt av sorger på forskudd. Vi prøver å leve så normalt som mulig, men angsten har fått taket på meg og begrenser oss. Jeg prøver å skaffe meg kunnskap, men har en del jeg ikke helt har klart å finne ut av. Jeg håper kunnskap kan gjøre meg tryggere. Jeg har mye kunnskap om sykdommen fra før, men har aldri før sett den i så alvorlig grad. Anonymkode: 35037...f13 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.