Gå til innhold

Dagdrømmer

Plight of the Common Man

Anbefalte innlegg

Plight of the Common Man
Skrevet

Hver eneste dag består av i det minste en god del grubling omkring temaet om jeg "fortjener" trygd, om det er greit at jeg ikke jobber, om jeg er syk, ev. hva som feiler meg. Projiserer mye (selv om jeg er det bevisst). Stort sett er andre "fiendtlige" og mener at jeg er en drittsekk som setter meg på rævva, mens enkelte ganger får jeg fantasier hvor de er ok, sier bra ting, at jeg fortjener det etc, at jeg har problemer. Jeg får hele tiden "visjoner" om hva andre sier, til dels tenker. Jeg spiller ut de fiktive samtalene i hodet, og det er på repeat nesten hele tiden, med lite nytt, det bare gjentar seg og gjentar seg - også hvis det er noe positivt, f.eks. hvis noen "sier" at jeg kan litt om alt. Det er dagdrømming, men det er ikke frivillig. Hjernen min får ofte helt hangup på ting.

Jeg har forsøkt samtaleterapi og øke medisindosen. Det har ingen effekt. Er dette noe jeg bare må leve med resten av livet? Er det bare om å gjøre å tilpasse seg det best, gjøre det beste ut av situasjonen? (For der har jeg tydeligvis en del å gå på.)

Hva er vitsen med å spørre om dette? Det kan en jo lure på...!!!

Jeg har akkurat vært inne i en positiv fantasi, men nå har den slått om til å bli negativ. Det var noen på dette forumet som mente dette var borderline-symptomer? Hvis jeg får streng og tøff borderline-terapi kanskje jeg blir frisk?

Differential: borderline+schizotypal+paranoid.

Tror egentlig jeg er bedre enn DPS til å stille diagnosene mine... men det er nå så, de kan vel ikke brukes til noe.

Enjoy the rest of the evening...

Skrevet

Kan det være til nytte å vite at vi som er friske ikke tenker på hvorvidt vi er friske eller ikke?

Plight of the Common Man
Skrevet
47 minutes ago, Kayia said:

Kan det være til nytte å vite at vi som er friske ikke tenker på hvorvidt vi er friske eller ikke?

Det kunne det nok, generelt kunne det vært til nytte å generelt vite.

Skrevet

Jeg tror ikke du klarer å slutte å gruble. Men jeg er imponert over hvor begrenset gruble tematikken din er. Så lenge som du har grublet over dette, og du ber på en måte ikke om trøst eller korreksjon heller. Nei isteden holder du nesten de som forteller deg att du tar "feil" for skolerett. Nei, om hundre år er allting glemt....

Plight of the Common Man
Skrevet
7 hours ago, Inner self said:

Jeg tror ikke du klarer å slutte å gruble. Men jeg er imponert over hvor begrenset gruble tematikken din er. Så lenge som du har grublet over dette, og du ber på en måte ikke om trøst eller korreksjon heller. Nei isteden holder du nesten de som forteller deg att du tar "feil" for skolerett. Nei, om hundre år er allting glemt....

Kan vel ikke si at man har endret tankegang om man ikke har det? Men jeg er åpen for at jeg tar "feil", det er bare dagdrømmer, det er ikke sånn at jeg vet noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...