Gå til innhold

Syk av tvangsmedisinering på Fluanxol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor er blitt redusert og syk av tvangsmedisinering. 
Psykofarmika "Fluanxol" har hatt svært dårlig effekt på hennes biopolar lidelse.Tvert imot er hun blitt både psykiks og fysisk svekket ved bruk av denne type medisin. Hun fungerer ikke lengre i hverdagen, er sjelden ute og har vesentlige bivirkninger ved bruk av Fluanxol sprøyter 40 mg x 2 pr måned injeksjon. Hennes livskvalitet er blitt sterkt svekket og hun er redusert fysisk. Vi vil tillegge at hun hverken har vært , eller er til fare for seg selv eller andre.Vi opplever henne ikke og har aldri som psykokotisk, derimot lider hun av bipolar. Vi er også sterkt kritisk til måten hun ble behandlet på sykehus med 3 ukers  lsotasjon /Skjerming på en umenneskelig måte.Jeg kan ikke se på at min mor bare blir mer og mer redusert fusisk og psykisk av tvangsbehandling med Fluanxol.Jeg som pårøende mener vi at det er vår rett og plikt å verne henne mot denne tvangsbehandlingen som bare gjør henne verre . Vi ønsker tvang opphever.  
Hun lider av flere somatiske sykdommer 
Diabetes type 2, Kols, Astma, forkalkninger i halspulsåren og grønn stær . Hvordan virker fluanxol inn på dette. 
Ber om svar snarest

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om dere er uenige i medisineringen, kan dere klage til Fylkeslegen/Fylkesmannen.

For å få tvangen opphevet kan dere klage til Kontrollkomisjonnen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...