AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 Skrevet 25. februar 2016 Hvilke antideppressiva øker dopaminet i hjernen? Anonymkode: bdc22...2b0 0 Siter
Beautiful_Creatures Skrevet 25. februar 2016 Skrevet 25. februar 2016 Wellbutrin så vidt jeg vet, og i en liten grad zoloft også. Har bare lest meg til dette altså, så NHD får "skrike ut" om jeg tar feil;-) 0 Siter
ISW Skrevet 25. februar 2016 Skrevet 25. februar 2016 (endret) 22 minutter siden, Beautiful_Creatures skrev: Wellbutrin så vidt jeg vet, og i en liten grad zoloft også. Har bare lest meg til dette altså, så NHD får "skrike ut" om jeg tar feil;-) Pluss i boka for å vite dette om Zoloft :-) Kan kanskje også nevne Remeron og Tolvon, disse er på en måte "dopamine disinhibitors", og muligens har Brintellix også en slik egenskap. Men det blir kanskje mest teori, det er Wellbutrin som egentlig har denne effekten. Endret 25. februar 2016 av issomethingwrong 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 Skrevet 25. februar 2016 10 minutter siden, issomethingwrong skrev: Pluss i boka for å vite dette om Zoloft :-) Kan kanskje også nevne Remeron og Tolvon, disse er på en måte "dopamine disinhibitors", og muligens har Brintellix også en slik egenskap. Men det blir kanskje mest teori, det er Wellbutrin som egentlig har denne effekten. Ok, tok min første wellbutrin idag, jeg klarte såvidt å svelge den, men jeg tror ikke jeg kommer til å klare å svelge de HVER eneste dag Dumt at de ikke finnes ikke flytende.. Så kanskje det er andre som påvirker dopaminet også? Anonymkode: bdc22...2b0 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 25. februar 2016 Skrevet 25. februar 2016 (endret) Aurorix, samt andre MAO-hemmere som Nardil øker også dopamin. Endret 25. februar 2016 av motorPrøysen 0 Siter
ISW Skrevet 25. februar 2016 Skrevet 25. februar 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, tok min første wellbutrin idag, jeg klarte såvidt å svelge den, men jeg tror ikke jeg kommer til å klare å svelge de HVER eneste dag Dumt at de ikke finnes ikke flytende.. Så kanskje det er andre som påvirker dopaminet også? Anonymkode: bdc22...2b0 Kjøp en pose med boller, tygg en bit bolle til den blir myk, ta Wellbutrin og svelg sammen med bollebiten. Bolle er fint siden den blir så myk som den blir. Skyll med litt vann etterpå 0 Siter
ISW Skrevet 25. februar 2016 Skrevet 25. februar 2016 2 minutter siden, motorPrøysen skrev: Aurorix, samt MAO-hemmere som Nardil øker også dopamin. Det har du selvfølgelig helt rett i 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 Skrevet 25. februar 2016 6 minutter siden, issomethingwrong skrev: Kjøp en pose med boller, tygg en bit bolle til den blir myk, ta Wellbutrin og svelg sammen med bollebiten. Bolle er fint siden den blir så myk som den blir. Skyll med litt vann etterpå ok, jeg prøver det Føles fremdeles som at jeg fortsatt har den pilla sittende fast i halsen enda, litt ekkelt.. den er jo ganske stor, større enn en nonstop Anonymkode: bdc22...2b0 0 Siter
Janus30 Skrevet 25. februar 2016 Skrevet 25. februar 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: ok, jeg prøver det Føles fremdeles som at jeg fortsatt har den pilla sittende fast i halsen enda, litt ekkelt.. den er jo ganske stor, større enn en nonstop Anonymkode: bdc22...2b0 Da må du gå til optiker. Wellbutrin-tablettene er pitte små, vesentlig mindre enn en Nonstop. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 Skrevet 26. februar 2016 17 timer siden, Janus30 skrev: Da må du gå til optiker. Wellbutrin-tablettene er pitte små, vesentlig mindre enn en Nonstop. Skulle egentlig finne et bilde som beviste hvor stor den var, men så kom jeg isteden over denne artikkelen: http://globalnews.ca/news/846576/antidepressant-wellbutrin-becomes-poor-mans-cocaine-on-toronto-streets/ Det var IKKE bra å lese! wellbutrinen spiser opp arma hans! Anonymkode: bdc22...2b0 0 Siter
Janus30 Skrevet 26. februar 2016 Skrevet 26. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skulle egentlig finne et bilde som beviste hvor stor den var, men så kom jeg isteden over denne artikkelen: http://globalnews.ca/news/846576/antidepressant-wellbutrin-becomes-poor-mans-cocaine-on-toronto-streets/ Det var IKKE bra å lese! wellbutrinen spiser opp arma hans! Anonymkode: bdc22...2b0 Jeg bruker Wellbutrin selv så jeg vet utmerket hvor liten tabletten er. Den er vesentlig mindre enn en Nonstop, Paracet, ja selv mindre enn en Knott-pastill. Jeg brekker meg lett selv av tabletter og kan kaste opp av en Paracet som ikke er filmdrasjert. Når det kommer til Wellbutrin klarer jeg tre om gangen uten problemer. Jeg er sikker på at du klarer å få ned én av gangen uten noen problemer etter noen dager 0 Siter
Fortsatthåp Skrevet 26. februar 2016 Skrevet 26. februar 2016 Tar to av disse hver morgen. Ingen problem. men kan ikke si noe voldsom effekt selv etter snart tre mnd, og to av dem på 300mg. noen med erfaring fra 450mg her? ritalin er vel den ultimate ndri medisinen. wellbutrin har vel bare 20% reopptak hemning. hvis man sammenligner med cipralex (som da virker på serotinin) så har den 80% reopptak hemning. så den er ikke så veldig aktiv for å gjøre jobben som dopamin og noradrenalin øker. 0 Siter
Janus30 Skrevet 26. februar 2016 Skrevet 26. februar 2016 29 minutter siden, Fortsatthåp skrev: Tar to av disse hver morgen. Ingen problem. men kan ikke si noe voldsom effekt selv etter snart tre mnd, og to av dem på 300mg. noen med erfaring fra 450mg her? ritalin er vel den ultimate ndri medisinen. wellbutrin har vel bare 20% reopptak hemning. hvis man sammenligner med cipralex (som da virker på serotinin) så har den 80% reopptak hemning. så den er ikke så veldig aktiv for å gjøre jobben som dopamin og noradrenalin øker. Jeg har stått på 450 mg. lenge. Til sammen har jeg snart brukt Wellbutrin i 5 måneder og jeg kan ikke si den har hatt noen som helst effekt i det hele tatt. Jeg skal bytte til noe annet i samråd med psykiater. 0 Siter
Fortsatthåp Skrevet 26. februar 2016 Skrevet 26. februar 2016 Oki. Ja har ikke kjent noe her heller. Håper jeg får klarsignal neste uke til å hive meg på ritalin eller lignende. 0 Siter
Fortsatthåp Skrevet 26. februar 2016 Skrevet 26. februar 2016 Håper bare nevropsykologen gjør jobben sin godt 0 Siter
Janus30 Skrevet 26. februar 2016 Skrevet 26. februar 2016 17 minutter siden, Fortsatthåp skrev: Håper bare nevropsykologen gjør jobben sin godt Det er mistanke om ADHD? 0 Siter
Fortsatthåp Skrevet 26. februar 2016 Skrevet 26. februar 2016 Ja men ikke alt stemte med ADHD. Men mye av testene var det. Var også mye Aspergers ting. Haha. Hadde ikke tenkt på det før, så var litt komisk. Er litt opptatt av tall og gjør alle avgjørelser basert på statestikk, hehe. så kanskje påtide jeg slutter å krangle med samboeren angående beregninger om omkostninger i enkelt ting når vi skal på ferie osv. Er sikkert ikke så lett for alle skjønne når jeg hiver frem lengre regnestykker/ligninger i bilen som småprat, i tillegg er ho fra Thailand så jaja.. men ang ADHD greia, så er jeg alt for impulsiv og jobber alt for fort. 2.5ganger høyere en gjennomsnitt på prossesering hastighet. også symbolleting hva enn det er var langt over gjennomsnitt. Og såklart masse slurvefeil og kjeder meg på ting jeg synes er kjedelig. er no spent hva ho sier til uka. Beste er jo at jeg kan bli fritatt nynorsk, så har bare et fag igjen til studiekompetanse. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 Skrevet 27. februar 2016 noen få timer etter jeg har inntatt wellbutrin, så får jeg plutselig latteranfall, nesten som cannabis, noen som opplever det samme? Anonymkode: bdc22...2b0 0 Siter
Janus30 Skrevet 27. februar 2016 Skrevet 27. februar 2016 13 timer siden, Fortsatthåp skrev: Ja men ikke alt stemte med ADHD. Men mye av testene var det. Var også mye Aspergers ting. Haha. Hadde ikke tenkt på det før, så var litt komisk. Er litt opptatt av tall og gjør alle avgjørelser basert på statestikk, hehe. så kanskje påtide jeg slutter å krangle med samboeren angående beregninger om omkostninger i enkelt ting når vi skal på ferie osv. Er sikkert ikke så lett for alle skjønne når jeg hiver frem lengre regnestykker/ligninger i bilen som småprat, i tillegg er ho fra Thailand så jaja.. men ang ADHD greia, så er jeg alt for impulsiv og jobber alt for fort. 2.5ganger høyere en gjennomsnitt på prossesering hastighet. også symbolleting hva enn det er var langt over gjennomsnitt. Og såklart masse slurvefeil og kjeder meg på ting jeg synes er kjedelig. er no spent hva ho sier til uka. Beste er jo at jeg kan bli fritatt nynorsk, så har bare et fag igjen til studiekompetanse. ADHD karakteriseres av lav prosesseringshastighet (sluggish cognitive tempo), ikke høy. På WAIS får du uttelling for raskt arbeid og få/ingen feil på PHI-deltestene, ikke bare raskt arbeid. Å komme langt på f. eks koding eller symbolleting gir ikke nødvendigvis en god skåre om 1/3 er feil fordi man bare har rast igjennom. Feilsvarene trekkes fra på poengsummen. Jeg har autorisasjon på WAIS. 0 Siter
@sin@ Skrevet 27. februar 2016 Skrevet 27. februar 2016 On 25.2.2016 at 9:17 PM, motorPrøysen said: Aurorix, samt andre MAO-hemmere som Nardil øker også dopamin. Ikke glem at Nardil også øker GABA, som bl.a. vil redusere/regulere økt dopamineffekt. Når det er sagt, har jeg erfaring med depresjon og Nardil selv, og ifølge min erfaring er Nardil overlegent noe annet AD etter at "innkjøringsvanskene" er overstått. Jeg ble nok i overkant "(hypo)manisk" av Nardil (eneste gang jeg har opplevd), og det vil vel tilsi at de antidepressive egenskapene overgår de inhibitoriske egenskapene, summa summarum, iallefall i mitt tilfelle. Det skal sies at det er trolig at jeg har bipolar 2, og jeg først følte meg "i vater" med Lamictal. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.