Blomsterfluen Skrevet 26. februar 2016 Skrevet 26. februar 2016 Jeg klarer ikke å gå å handle fordi de djevelske snørrungene hare hyler og skriker rundt meg under hele handleturen. Jeg klarer ikke personalet og jeg er så svingende deppasur i humøret at jeg må spise mye søtt, og jeg vil helst være uten de masete personalene. Det er bare et personal jeg syns er kjekt, og det er hovedkontakten min. De andre klarer jeg ikke. Barn og ungdommer er noen ondskapsfulle djevler. Ingen dresserer unger lenger. Er det bare jeg som får kaos i hodet av barnehyl i butikken, eller er det andre i norge som reagerer på det også? Personalet sa nemlig til meg i dag at det er bare jeg som er autist som reagerer på barnehyl, og at jeg ikke må være så sint. Det er typisk meg å havne midt oppi barnehyl situasjoner, like såvel på fly som i butikk. Mamma har en tendens til å hente tantungen min og sette henne skrikende i fanget sitt rett vedsiden av meg på flyet, uten å ta hensyn til at jev ikke tåler sånne lyder. Alle gir jo fanken i mine grenser. 0 Siter
XbellaX Skrevet 27. februar 2016 Skrevet 27. februar 2016 6 timer siden, Blomsterfluen skrev: Jeg klarer ikke å gå å handle fordi de djevelske snørrungene hare hyler og skriker rundt meg under hele handleturen. Jeg klarer ikke personalet og jeg er så svingende deppasur i humøret at jeg må spise mye søtt, og jeg vil helst være uten de masete personalene. Det er bare et personal jeg syns er kjekt, og det er hovedkontakten min. De andre klarer jeg ikke. Barn og ungdommer er noen ondskapsfulle djevler. Ingen dresserer unger lenger. Er det bare jeg som får kaos i hodet av barnehyl i butikken, eller er det andre i norge som reagerer på det også? Personalet sa nemlig til meg i dag at det er bare jeg som er autist som reagerer på barnehyl, og at jeg ikke må være så sint. Det er typisk meg å havne midt oppi barnehyl situasjoner, like såvel på fly som i butikk. Mamma har en tendens til å hente tantungen min og sette henne skrikende i fanget sitt rett vedsiden av meg på flyet, uten å ta hensyn til at jev ikke tåler sånne lyder. Alle gir jo fanken i mine grenser. Alle gir fanken i dine grenser skriver du. Tja, det er vel ingen som synes barneskrik og hyl er spesielt sjarmerende men vi overlever. Istedet for å tenke på at alle gir fanken i dine grenser kan du kanskje tenke litt på hva du selv kan gjøre for å redusere støynivået. Et eksempel er et par gode hodetelefoner som stenger mange skarpe lyder ute. Du kan evt bare koble den til mobilen din slik at du hører om den ringer. Et annet forslag er slike "sov i ro", gummipropper, jeg mener å huske de kjøpes på apotek. De kan være gode å ha på dager hvor du kjenner deg ekstra vàr for lyder og støy. 0 Siter
Trine Skrevet 27. februar 2016 Skrevet 27. februar 2016 Nei, det er ikke bare du som reagerer på barnehyl. Jeg har overaktive sanser (eller hva man nå skal kalle det). Opplever alt anderledes enn det som er normalt. Men hele verden kan ikke innrette seg etter sånne som oss, vi må heller prøve å finne løsninger for å skåne oss selv mot så mange inntrykk. Og noen ganger må vi bare bite tenna sammen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.