Dory Skrevet 26. februar 2016 Skrevet 26. februar 2016 Ville bare oppdatere etter høstens knekk og innleggelse... Nå går ting rette veien! Jeg ønsket ikke skrive det i høst, men jeg er gravid... Var nok derfor tvangen blomstet opp igjen. nå har jeg fått god hjelp/ får god hjelp. Har fortsatt veldig mye tanker men klarer å holde de i vater. går på 20 mg cipralex, og skal bruke det hele svangerskap. Det føles litt "egoistisk" men legene sier det ikke er skadelig... jeg hadde aldri trodd jeg skulle bli så syk av ocd, at jeg ble lagt inn.. Var klar over at ocd kan forverres under graviditet, men ble nok værre enn jeg trodde. Men takket være flott hjelp fra helse Norge, er jeg nå mye bedre, og tilbake i jobb og trening igjen, og gleder meg stort til å bli mamma...:) 2 Siter
frosken Skrevet 27. februar 2016 Skrevet 27. februar 2016 7 timer siden, Dory skrev: Ville bare oppdatere etter høstens knekk og innleggelse... Nå går ting rette veien! Jeg ønsket ikke skrive det i høst, men jeg er gravid... Var nok derfor tvangen blomstet opp igjen. nå har jeg fått god hjelp/ får god hjelp. Har fortsatt veldig mye tanker men klarer å holde de i vater. går på 20 mg cipralex, og skal bruke det hele svangerskap. Det føles litt "egoistisk" men legene sier det ikke er skadelig... jeg hadde aldri trodd jeg skulle bli så syk av ocd, at jeg ble lagt inn.. Var klar over at ocd kan forverres under graviditet, men ble nok værre enn jeg trodde. Men takket være flott hjelp fra helse Norge, er jeg nå mye bedre, og tilbake i jobb og trening igjen, og gleder meg stort til å bli mamma...:) Så hyggelig:-) Og det er så avgjort ikke egoistisk av deg å bruke cipralex mens du er gravid, på den måten blir du best mulig i stand til å være en frisk mor når barnet kommer. Lykke til i tiden som kommer:-) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. februar 2016 Skrevet 27. februar 2016 Det er nå en gang for alle fastslått at ssri og svangerskap går helt fint sammen. Gratulerer 😀 0 Siter
Dory Skrevet 27. februar 2016 Forfatter Skrevet 27. februar 2016 Tusen tusen takk frosken og NHD!:) Og tusen takk for alltid gode råd fra dere! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.