Gå til innhold

Tenker du på degselv som snill?

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty
Skrevet

Jeg blir ondere med årene. Før var jeg hypersamvittighetsfull. Nå er jeg mer kynisk. Ikke slik att jeg er slem eller kriminell, men har blitt mer dømmende og veldig mye ondere spirituellt sett. Men det har sikkert med att jeg mistrivdest som kristen. Men nok om meg, ser DU på deg selv som snill og god, og har dette endret seg med tiden? 

Hilsen nyskjerrig

Skrevet
13 minutes ago, Worrysome plenty said:

Jeg blir ondere med årene. Før var jeg hypersamvittighetsfull. Nå er jeg mer kynisk. Ikke slik att jeg er slem eller kriminell, men har blitt mer dømmende og veldig mye ondere spirituellt sett. Men det har sikkert med att jeg mistrivdest som kristen. Men nok om meg, ser DU på deg selv som snill og god, og har dette endret seg med tiden? 

Hilsen nyskjerrig

Hvordan definerer du "snill"?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja :-)

Skrevet

Jeg ser på meg selv som en som liker å plage andre, og ikke bryr seg om moral på andre områder heller.

Skrevet
7 minutes ago, Onion said:

Jeg ser på meg selv som en som liker å plage andre, og ikke bryr seg om moral på andre områder heller.

Hvordan plager du andre?

Skrevet
Just now, Shirley said:

Hvordan plager du andre?

Mobbing og andre personangrep.

Skrevet
Just now, Onion said:

Mobbing og andre personangrep.

I RL da?

Skrevet
Just now, Shirley said:

I RL da?

Nei, men jeg hadde sikkert gjort det hvis jeg hadde makten til det.

Skrevet
Just now, Onion said:

Nei, men jeg hadde sikkert gjort det hvis jeg hadde makten til det.

Har ikke lagt merke til dette på DOL.

Skrevet

Nja - for meg er det først og fremst ansvarsfølelse og ikke hjertevarme som ligger bak, når jeg gjør noe "snilt".  F.eks. når jeg bruker en god del tid på å ta meg av min veldig gamle far, innrømmer jeg glatt at det ikke alltid er like lystbetont.  Men det er likevel en selvfølge for meg å gjøre det.

Jeg har slett ikke dårlige antenner på hva som er omtenksomt å gjøre for verken venner eller familie eller andre, men jeg er mer "ordentlig" og til å stole på, enn snill.  Jeg har eksempelvis latt en masse gode organisasjoner få sugerør inn på kontoen min, men jeg ville aldri dratt til slummen for å jobbe for gatebarn eller noe sånt. 

Totalt sett blir det ikke så ille.  Tror jeg ;)

Skrevet
9 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Hilsen nyskjerrig

Hei!

Nei , jeg har prøvd, men jeg får ikke til å være snill, det går ikke på vilje men evne. (jeg strever med samvittighet, men det løser ikke evnen til å være snill) (jeg skader ingen, men jeg er ikke snill, får det ikke til, jeg oppfører meg som et menneske som har drept et annet, dvs kriminelt)

Anonymkode: e8aa5...d8c

Skrevet
7 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Ja :-)

HAHAHAHAHA......... :,)))

Anonymkode: 1c05a...362

Skrevet

Andre vil kanskje definere meg som "slemmere" da jeg har sluttet å la folk dra nytte av meg og med det er jeg  både mer ærlig og tro mot meg selv.  Jeg synes derfor at jeg er snillere, også med meg selv :)

Anonymkode: b6108...470

Skrevet
13 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Hilsen nyskjerrig

Det er vel varierende. Noen ganger ser jeg på meg selv som ond/slem, andre ganger ganske samvittighetsfull. Jeg synes det er et vanskelig spørsmål å svare på.

Skrevet

Å ja, det er jeg. Jeg er bare sjelden sånn "dulle-snill". 

Skrevet

De nærmeste omgivelsene mine ser utrolig nok på meg som snill. (Selv om jeg ikke er redd for å si ifra hvor skapet skal stå når det virkelig gjelder). Men egen følelse av mangel på energi og utilstrekkelighet gjør at jeg nok vil se på meg selv i beste fall som velmenende, og fornøyd om jeg bidrar litt mer enn det jeg krever av omgivelsene.

Skrevet

Ja... Jeg tror at jeg er litt for snill, sånn at jeg blir dum-snill.... Men jobber med saken :)

Anonymkode: b08e3...ae8

Augusta Luise
Skrevet

Jeg er snill og omtenksom, men selv om jeg vet at mange setter pris på det jeg gjør så hender det dessverre litt for ofte at det går på bekostning av meg selv. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg heller kunne si nei, men jeg blir så glad når andre er glade.

Worrisome Plenty
Skrevet

Jeg har ett usympatisk vesen, jeg er høflig, men kort. Tiggere har jeg sluttet å se på til og med.

Skrevet

Ja men det var før vi fikk denne massive innvandringen til Europa og Norge nå blir jeg mer og mer rasist. 

Anonymkode: 03e6c...1e6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...