Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Jeg hater å gå på jobben og har latt være i forrige uke på grunn av psykiske påkjenninger og at jeg ikke hadde det så bra i hodet, men jeg skal gå hver jobbedag jeg har fra nå av, for på fredag ble jeg nemlig månedens annsatt. Det var skjønt.

Fortsetter under...

2 minutter siden, Onion skrev:

Men mange har noe imot de som ikke jobber.

Mange har noe imot det aller meste - den ene dagen er det feil at kvinnfolka eller innvandrerne tar jobbene deres, den andre dagen er det feil at folk sitter på rumpa og lar seg forsørge av ektemannen eller staten.  De blir aldri fornøyde uansett, så man må bare overse / overhøre dem.  Duster har ikke injurierende kraft.    

Så er det mange som har noe imot de som misbruker et system som gjør at de mottar støtte de egentlig ikke trenger.  Det er en langt mer nyansert mening enn at de har noe imot alle arbeidsledige og syke og trygdede.     

12 minutes ago, laban said:

Så er det mange som har noe imot de som misbruker et system som gjør at de mottar støtte de egentlig ikke trenger.  Det er en langt mer nyansert mening enn at de har noe imot alle arbeidsledige og syke og trygdede.     

Ja, det var dem jeg tenkte på.

33 minutes ago, laban said:

Man kan utmerket godt ha noe imot at enkelte misbruker et system uten å mene verken at man selv har det fælt fordi man må jobbe eller noe i retning av "de gærne har det godt".

Det er mange som har imot den og den fordi de mener vedkommende misbruker systemet, samtidig som de klager masse over at de må jobbe.

Annonse

40 minutter siden, Onion skrev:

Det er mange som har imot den og den fordi de mener vedkommende misbruker systemet, samtidig som de klager masse over at de må jobbe.

Javel? I min verden er folk flest mot de som misbruker systemet fordi de mener det er selvsagt at alle som ikke har en god grunn (dem selv inkludert), må jobbe.

Nesten alle forstår jo at systemet er basert på at svært mange jobber og (ikke minst) betaler skatt. 

1 hour ago, laban said:

Javel? I min verden er folk flest mot de som misbruker systemet fordi de mener det er selvsagt at alle som ikke har en god grunn (dem selv inkludert), må jobbe.

Nesten alle forstår jo at systemet er basert på at svært mange jobber og (ikke minst) betaler skatt. 

Ja, men hvis de mener en person som er trygda ikke er syk, og at de selv (som jobber) er sykere, så kan de jo mene at vedkommende misbruker systemet.

Et øyeblikk siden, Onion skrev:

Ja, men hvis de mener en person som er trygda ikke er syk, og at de selv (som jobber) er sykere, så kan de jo mene at vedkommende misbruker systemet.

For meg er det helt fremmed tankegang at folk i arbeid går rundt og mener at de egentlig er syke. Det finnes sikkert noen, men det er ikke vanlig. Folk flest synes det er positivt å være friske og arbeidsføre, de går ikke rundt og drømmer om sykdom og trygd.

Just now, laban said:

For meg er det helt fremmed tankegang at folk i arbeid går rundt og mener at de egentlig er syke. Det finnes sikkert noen, men det er ikke vanlig. Folk flest synes det er positivt å være friske og arbeidsføre, de går ikke rundt og drømmer om sykdom og trygd.

Tror mange mener at de selv sliter veldig, men klarer å stå i jobben pga. moral, og at mange av de som ikke jobber ikke sliter noe, bare koser seg, pga. de har ikke moral.

Annonse

15 minutter siden, Onion skrev:

Tror mange mener at de selv sliter veldig, men klarer å stå i jobben pga. moral, og at mange av de som ikke jobber ikke sliter noe, bare koser seg, pga. de har ikke moral.

Jeg tror slett ikke at mange mener det der.

Endret av laban

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...