Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

17 minutter siden, slabbedask skrev:

Hvem sier dette? Familie, venner, dolere, folk på gata eller i butikken?

16 minutter siden, Onion skrev:

Alle sammen. Alle som jobber.

Nå gidder jeg egentlig ikke mer, men tenk over følgende: Jeg har jobbet deler av året siden 1977, vært student i fem år og hatt faste fulltidsjobber siden 1984.  I alle disse årene har jeg i tillegg til jobben hatt en sosial hobby, venner av begge kjønn og familie, bl.a. to egne barn.  Derfor har jeg selvfølgelig møtt en masse mennesker i alle aldersgrupper, i ulike situasjoner og i mange forskjellige yrker.  Jeg er utadvendt og lett å prate med.  Jeg har ytterst sjelden hørt snakk av den typen du beskriver.  Hvorfor er det sannsynlig at du vet bedre enn jeg hva "alle som jobber" sier / mener om dette? 

Kan såklart hende jeg tar feil, men tar jo utgangspunkt i hva jeg selv har inntrykk av... uten at jeg har noen god forklaring på hvorfor laban har en annen erfaring. Kanskje er det fordi hun ikke har vært i den situasjonen selv, og fått dette imot seg. Men nå blir jeg egentlig bare i dårligere humør, så kanskje jeg skal se på TV.

2 minutter siden, Onion skrev:

Kan såklart hende jeg tar feil, men tar jo utgangspunkt i hva jeg selv har inntrykk av... uten at jeg har noen god forklaring på hvorfor laban har en annen erfaring. Kanskje er det fordi hun ikke har vært i den situasjonen selv, og fått dette imot seg.

Men du påstår jo at alle som jobber, mener og snakker om dette. I så fall - ville vi ikke da klage over det oss imellom - i kantinepraten for eksempel?  Hvis vi virkelig irriterer oss over noe, prater vi jo med hverandre om det.  Vi venter ikke til vi treffer deg eller en annen som vi tror vil ta det personlig, med å si hva vi mener. 

Hvis du sitter hele dagen og leser kommentarfelt og sutretråder på nett, får du feil inntrykk av verden. 

22 minutter siden, Onion skrev:

Kan såklart hende jeg tar feil, men tar jo utgangspunkt i hva jeg selv har inntrykk av... uten at jeg har noen god forklaring på hvorfor laban har en annen erfaring. Kanskje er det fordi hun ikke har vært i den situasjonen selv, og fått dette imot seg. Men nå blir jeg egentlig bare i dårligere humør, så kanskje jeg skal se på TV.

Mitt inntrykk er at du har forstørret noe voldsomt det som måtte finnes av negative holdninger på dette området. Jeg synes din tenkning rundt dette mest av alt minner om en vrangforestilling. Du er ikke korrigerbar, og du kverner og kverner på samme tema.

Annonse

33 minutes ago, laban said:

Men du påstår jo at alle som jobber, mener og snakker om dette. I så fall - ville vi ikke da klage over det oss imellom - i kantinepraten for eksempel?  Hvis vi virkelig irriterer oss over noe, prater vi jo med hverandre om det.  Vi venter ikke til vi treffer deg eller en annen som vi tror vil ta det personlig, med å si hva vi mener. 

Hvis du sitter hele dagen og leser kommentarfelt og sutretråder på nett, får du feil inntrykk av verden. 

Ja de ville nok ikke holdt dette igjen, siden det er noe de tilsynelatende ikke er redd for å snakke om. Så jeg ser det poenget. :) Nei, jeg er ensom. Blir ensom når alle ser sånn på en.

24 minutes ago, frosken said:

Mitt inntrykk er at du har forstørret noe voldsomt det som måtte finnes av negative holdninger på dette området. Jeg synes din tenkning rundt dette mest av alt minner om en vrangforestilling. Du er ikke korrigerbar, og du kverner og kverner på samme tema.

Ja jeg ser dette, med kverningen.

Den 2/29/2016 at 17.01, Annkarin skrev:

Er ikke noe fælt å vaske toaletter, hadde gjort det om jeg ikke hadde enorm utmattelse

Det er fælt. Og når man bare orker/gidder å vaske badet hjemme omtrent annen hver måned tror jeg ikke man egner seg som professjonell do-vasker.

Endret av slabbedask
10 minutes ago, slabbedask said:

Det er fælt. Og når man bare orker/gidder å vaske badet hjemme omtrent annen hver måned tror jeg ikke man egner seg som professjonell do-vasker.

Det er litt anderledes å vaske hotell-doer som vaskes annenhver dag, enn dasser på Oslo S som brukes av rusmisbrukere og folk som spyr og har diare, og generelt gir faen i hvor ting treffer. Sistenevnte er nok direkte kvalmt. Men, må man så må man. Skulle likevel ønske de som hadde slike jobber kunne fått bedre betalt.

3 minutter siden, Onion skrev:

Det er litt anderledes å vaske hotell-doer som vaskes annenhver dag, enn dasser på Oslo S som brukes av rusmisbrukere og folk som spyr og har diare, og generelt gir faen i hvor ting treffer. Sistenevnte er nok direkte kvalmt. Men, må man så må man. 

Får være glad man slipper da.

4 minutter siden, Onion skrev:

Skulle likevel ønske de som hadde slike jobber kunne fått bedre betalt.

Ja, de fortjener dobbel lønn.

Den 2/29/2016 at 21.10, Onion skrev:

Blir ensom når alle ser sånn på en.

Det er først og fremst du som ser slik på deg selv (som Laban har strevd med å få deg til å forstå).

Jeg har også jobbet i mange år og har til gode å treffe de fordomsfulle du snakker om. 

Digresjon: Mest klagende og fordomsfulle gruppen jeg har truffet (mhp jobb/uføretrygd) var - ironisk nok - en norsk bastion i Spania, hvor de fleste - ja nettopp - levde på uføretrygd. Mange av dem uttalte sterk mistillitt til hva de kalte "det norske systemet", tydeligvis uten å reflektere over at det var dette systemet som gjorde at de kunne leve som de gjorde. Klødde meg litt i hodet over akkurat det.

Endret av Xtra
6 minutter siden, Xtra skrev:

Det er først og fremst du som ser slik på deg selv (som Laban har strevd med å få deg til å forstå).

Jeg har også jobbet i mange år og har til gode å treffe de fordomsfulle du snakker om. 

Digresjon: Mest klagende og fordomsfulle gruppen jeg har truffet (mhp jobb/uføretrygd) var - ironisk nok - en norsk bastion i Spania, hvor de fleste - ja nettopp - levde på uføretrygd. Mange av dem uttalte sterk mistillitt til hva de kalte "det norske systemet", tydeligvis uten å reflektere over at det var dette systemet som gjorde at de kunne leve som de gjorde. Klødde meg litt i hodet over akkurat det.

Det får meg til å tenke på Løkmannen på TV3.

Jeg er ung ufør, jeg har nesten ikke  bidratt. Og jeg sitter med 258k i året.

Jeg har vasket dasser, på ett kontorbygg noen uker, jeg har jobbet på rema noen måneder, og jeg har levert post noen måneder, og avis noen år. Det er hele mitt bidrag...

Annonse

2 hours ago, slabbedask said:

Får være glad man slipper da.

Egentlig så er jeg det ja. :P Litt fælt å si det, dog.

2 hours ago, Xtra said:

Ja jeg overdriver vel. Men virker som noen mener jeg er psykopat også.

2 hours ago, Xtra said:

Jeg vil tro de er dumme. Beste trygdesystemet i verden, og så klager de på bompenger og alkoholavgift, sier Norge da er "siste sovjetstat". Da er man dum.

1 hour ago, Inner self said:

Jeg er ung ufør, jeg har nesten ikke  bidratt. Og jeg sitter med 258k i året.

Jeg har vasket dasser, på ett kontorbygg noen uker, jeg har jobbet på rema noen måneder, og jeg har levert post noen måneder, og avis noen år. Det er hele mitt bidrag...

Ja, du har vel en alvorlig sykdom, og har vært på tung avdeling. Jeg har bare hatt sommerjobber på frikort. Eller, jeg var utplassert noen måneder en gang, uten lønn. Det blir vel et slags bidrag det kanskje.

Gjest Gargamel
28 minutter siden, Onion skrev:

Ja jeg overdriver vel. Men virker som noen mener jeg er psykopat også.

Ja, mange har vært innpå det: Skrevet, Psychopomp, O77ar og hva de nå het alle sammen.

Jeg tror ikke en psykopat ville vært så opptatt av om han var en snylter eller ikke, men hvem vet.

1 hour ago, Gargamel said:

Ja, mange har vært innpå det: Skrevet, Psychopomp, O77ar og hva de nå het alle sammen.

Jeg tror ikke en psykopat ville vært så opptatt av om han var en snylter eller ikke, men hvem vet.

Kanskje det bare er et spill, for å fremstå som upsykopat... ikke godt å vite.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...