Annkarin Skrevet 29. februar 2016 Skrevet 29. februar 2016 Hva bruker man disse til? Legen på dps sier jeg kan få en 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29. februar 2016 Skrevet 29. februar 2016 1 minutt siden, Annkarin skrev: Hva bruker man disse til? Legen på dps sier jeg kan få en Min kommer på besøk til meg, vi snakker om alt mulig. Bruker han til å drøfte ting med 0 Siter
Annkarin Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Skrevet 29. februar 2016 Håper legen på dps ikke tenker på å bytte henne ut... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 Skrevet 29. februar 2016 Disse brukes til å ha samtaler om hverdagen og hvordan man kan mestre de hverdagslige symptomene på psykisk sykdom. De har ikke den dybdekompetansen som en psykolog eller psykiater har, så det er ikke terapi som ser noe særlige sammenhenger mellom barndom og oppvekst og hvordan det har påvirket en i dag. De kan ikke utrede, diagnostisere eller skrive medisiner, så dette overlates til psykologer og psykiatere, men sykepleierne kan administrere medisinene disse skriver ut. Anonymkode: 4dca4...095 0 Siter
XbellaX Skrevet 29. februar 2016 Skrevet 29. februar 2016 Et øyeblikk siden, Annkarin skrev: Hva bruker man disse til? Legen på dps sier jeg kan få en Det kan f.eks være noen å spille "mental-tennis" med, - noen å prate, diskutere og lufte ideer for og med. 0 Siter
Annkarin Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Skrevet 29. februar 2016 Tror ikke jeg eier nok kognitiv kapasitet til dette? 0 Siter
frosken Skrevet 29. februar 2016 Skrevet 29. februar 2016 11 minutter siden, Annkarin skrev: Hva bruker man disse til? Legen på dps sier jeg kan få en Er det snakk om en psykiatrisk sykepleier som jobber i kommunen eller på dps? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 Skrevet 29. februar 2016 Jeg hadde psyk.sykepleier i mange år og det var veldig greit. Psyk.sykepleier som har jobbet i flere år har ofte opparbeidet seg veldig godt kompetanse. Vi snakket om det meste og hun hjalp til med ting i forhold til kommunen og psykiatrien. Anonymkode: d0dad...4a3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 Skrevet 29. februar 2016 De kan brukes til det meste. Hun var min motivator når ting virket uoverkommelig. Hun var min oppmuntrer og gledesbank når livet buttet. Hun ga meg high-fives når jeg mestret oppsatte mål. Hun ringte utenom oppsatt arbeidstid for å sparke meg i gang. Vi shoppet sammen som venninner. Vi sorterte tankegodt. Hun fikset og ordnet praktiske ting jeg ikke selv orket å ta tak i . Var med på møter med NAV osv osv. Flott dame som ga meg ekstremt mye hjelp og støtte i ei vanskelig tid. Anonymkode: 2c8e9...c56 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 Skrevet 29. februar 2016 Min psykiatriske sykepleier er veldig god å ha. God å prate med, god å være på kafè med, god til å være der når jeg trenger det, god til å lytte, ikke så god til å utrede synes jeg, men alt i alt en person jeg kan snakke med alt om. Alt mellom himmel og jord Anonymkode: ee7f0...88f 0 Siter
Inner self Skrevet 29. februar 2016 Skrevet 29. februar 2016 De er nesten like kunnskapsrike som leger. De har jo jobbet med problematikken i mange år ofte. Jeg ville helst hatt en på DPS enn i kommunen, iom att den på DPS kan samarbeide med leger og psykologer. 0 Siter
Fionys Skrevet 1. mars 2016 Skrevet 1. mars 2016 Jeg går til en fantastisk flink psykiatrisk sykepleier på DPS. Vi snakker om det som er vanskelig for meg og går igjennom diverse skjema. Prøver å finne gode løsninger for meg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.