Gå til innhold

Til NHD: legger man på seg av Quetiapin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker 50 mg Quetiapin som sovemedisin. Jeg har startet på dette to ganger før og brukt det i en uke hver av gangene. Deretter har jeg gått av fordi jeg tror at jeg legger på meg. Jeg forstår ikke om man gjør det eller ikke. Jeg har lest på forum om dette, og der er svarene bare helt forskjellige så jeg har fått et litt rotete inntrykk.

Anonymkode: 38f66...b63

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Er det noen av dere andre her som har et svar på dette? :)

stjernestøv
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Er det noen av dere andre her som har et svar på dette? :)

Jeg har lagt på meg mange kilo mens jeg har tatt den, det er fordi jeg får ulvehunger. Er like stor som en flodhest :( Hvis ikke du klarer å styre matlysten ville jeg ha fått noe annet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke lagt på meg ,men det er ikke lett å gå ned i vekt på denne medisinen 

Anonymkode: 1fc88...934

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg har lagt på meg mange kilo mens jeg har tatt den, det er fordi jeg får ulvehunger. Er like stor som en flodhest :( Hvis ikke du klarer å styre matlysten ville jeg ha fått noe annet. 

Så hvis du ikke hadde spist mer enn normalt da så ville du ikke gått opp? Jeg klarer ikke å finne noe svar på om det er selve pilla eller sulten som gjør at du legger på deg. Jeg har ikke lagt merke til denne ulvehungeren som alle snakker om..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ikke "man", men noen gjør det. 

stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis du ikke hadde spist mer enn normalt da så ville du ikke gått opp? Jeg klarer ikke å finne noe svar på om det er selve pilla eller sulten som gjør at du legger på deg. Jeg har ikke lagt merke til denne ulvehungeren som alle snakker om..

Tror ikke man går opp hvis ikke man spiser, slapp av :) Men hva vet jeg...

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Ikke "man", men noen gjør det. 

Hvor mange mener du da? Vet du om det er pilla eller sulten? 

Skrevet

Det er vanlig å gå opp på seroquel/quentapin, men ikke like "ille" som på zyprexa. Jeg gikk opp på seroquel, og fortsatte opp med zyprexa. Samtidig har jeg sett fler som er like slanke. Men de fleste legger nok på seg litt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på 400 mg. Har ikke gått opp i vekt. Opplever ikke ulvehunger. Jeg tror ikke man går opp av medikamentet i seg selv.

Så da er det nok bare at dersom kaloriinntak er høyere enn kaloriforbruk, så går man opp i vekt. Seroquel eller ikke.

Anonymkode: 4c3a0...636

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...