Gå til innhold

Behandling av angst/personlighetsproblematikk hos en med psykosediagnose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det greit å ha masse angst og OCD? Det er ikke noe jeg får gå på DPS for. Hvorfor er det greit å gå på zyprexa selv om jeg har BMI på nesten 40? Fordi "den tar psykosesymptomene så fint", og "blodprøvene mine er jo fine, og jeg kan jo ha flaks å tåle fedmen".

Hvorfor er det greit å bruke all sin tid på bekymring og angst, men så lenge det ikke er psykose så er det greit?

Nei, nå er jeg skuffet. Hvorfor er det ufarlig å bekymre seg og å ha OCD, så lenge det ikke sklir over i psykose?

Er det fordi en rehabilitering av en med schizofreni diagnose, regnes som ferdig bare man ikke er "psykotisk"?

Min "psykehistorie" er 90% nevrotisk, og 10% psykotisk.

Skrevet

Hvis du har BMI på 40, og har gått opp til dette pga. Zyprexa, så bør du kreve å teste ut andre medisiner som du ikke har forsøkt.

Skrevet
1 time siden, Inner self skrev:

Hvorfor er det greit å ha masse angst og OCD? Det er ikke noe jeg får gå på DPS for. Hvorfor er det greit å gå på zyprexa selv om jeg har BMI på nesten 40? Fordi "den tar psykosesymptomene så fint", og "blodprøvene mine er jo fine, og jeg kan jo ha flaks å tåle fedmen".

Hvorfor er det greit å bruke all sin tid på bekymring og angst, men så lenge det ikke er psykose så er det greit?

Det er vel ikke alvorlig nok, og for kostbart å gi alle "hjelp" som sliter med dette. Så da må man klare seg selv så godt det lar seg gjøre.

Skrevet
1 hour ago, slabbedask said:

Det er vel ikke alvorlig nok, og for kostbart å gi alle "hjelp" som sliter med dette. Så da må man klare seg selv så godt det lar seg gjøre.

Forsøkt privat psykiater/psykolog? Mange har refusjonsavtaler.

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ei som gikk opp så masse på zyprexa at mannen ga henne gastric bypass i gave

Anonymkode: b9285...445

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...