Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går nå på 5mg og skal opp til 10-20mg, men allerede nå så sliter jeg med dårlig søvn.

Bruker innsovingstablett (imovane 7.5mg), så sovner greit, men våkner hver natt etter ca. tre timer og sliter da med å sovne ordentlig igjen.

Er dette en forbigående bivirkng?(har bare brukt de i ca.2 uker).

Skrevet

Skrivefeil, gjelder selvfølgelig Cipralex.

Skrevet
5 timer siden, Angstlei skrev:

Går nå på 5mg og skal opp til 10-20mg, men allerede nå så sliter jeg med dårlig søvn.

Bruker innsovingstablett (imovane 7.5mg), så sovner greit, men våkner hver natt etter ca. tre timer og sliter da med å sovne ordentlig igjen.

Er dette en forbigående bivirkng?(har bare brukt de i ca.2 uker).

Hei.

Det er i hvert fall en vanlig bivirkning i begynnelsen, og det blir sannsynligvis bedre. Med meg ble det helt bra. Se til at du alltid tar de på morgenen.

Lykke til med utprøvingen:o)

Skrevet

Takker for svar. Tar de når jeg står opp. Hvor lang tid tok det før det ble bra hos deg?.

Skrevet
3 minutter siden, Angstlei skrev:

Takker for svar. Tar de når jeg står opp. Hvor lang tid tok det før det ble bra hos deg?.

Husker ikke helt dessverre. Det avhenger av hvor mange doseøkninger en tar og hvor fort en tar dem, og hvor bra en tolererer medikamentet. Det tok seg litt opp for hver doseøkning, og roet seg når jeg hadde stått på en dose en stund. Men det er i hvert fall veldig vanlig i starten.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Vanligvis forbigående. Men tillegg av Tolvon eller Remeron kan være gunstig både for søvn og depresjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...