umakenverdt Skrevet 5. mars 2016 Skrevet 5. mars 2016 Jeg får ikke til å få kroppen i litt mer ro, det kjennes som hele kroppen er i spenn hele tiden. Det hjelper ikke puste dypt. Kjenner meg ganske ustabil, vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å roe ned litt. 0 Siter
tilstede Skrevet 5. mars 2016 Skrevet 5. mars 2016 6 minutter siden, umakenverdt skrev: Jeg får ikke til å få kroppen i litt mer ro, det kjennes som hele kroppen er i spenn hele tiden. Det hjelper ikke puste dypt. Kjenner meg ganske ustabil, vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å roe ned litt. Er det noe som har hjulpet deg før når du har det slik? 0 Siter
umakenverdt Skrevet 5. mars 2016 Forfatter Skrevet 5. mars 2016 4 minutter siden, tilstede skrev: Er det noe som har hjulpet deg før når du har det slik? Har prøvd å puste dypt, og kjenne hjerterytmen, spenne musklene så hardt jeg kan for å slippe opp. Tidligere gjorde jeg vel mer dumme ting, men det er jo ikke hensiktsmessig det heller. 0 Siter
tilstede Skrevet 5. mars 2016 Skrevet 5. mars 2016 Et øyeblikk siden, umakenverdt skrev: Har prøvd å puste dypt, og kjenne hjerterytmen, spenne musklene så hardt jeg kan for å slippe opp. Tidligere gjorde jeg vel mer dumme ting, men det er jo ikke hensiktsmessig det heller. Da har du i hvert fall kommet deg et godt stykke videre, når du avstår fra å gjøre uhensiktsmessige ting. Det er ikke lett å roe seg når en har det slik. Jeg lager meg litt kakao, setter på en film eller serie jeg liker godt, tuller meg inn i et pledd, tenner på peisen, ev. litt klassisk musikk. Det hjelper litt synes jeg. Men det spørs jo litt hva som er årsaken til at jeg har det slik i utgangspunktet. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 5. mars 2016 Forfatter Skrevet 5. mars 2016 9 minutter siden, tilstede skrev: Da har du i hvert fall kommet deg et godt stykke videre, når du avstår fra å gjøre uhensiktsmessige ting. Det er ikke lett å roe seg når en har det slik. Jeg lager meg litt kakao, setter på en film eller serie jeg liker godt, tuller meg inn i et pledd, tenner på peisen, ev. litt klassisk musikk. Det hjelper litt synes jeg. Men det spørs jo litt hva som er årsaken til at jeg har det slik i utgangspunktet. Jeg vet ikke helt hva som er årsaken jeg, det er bare forvirrende. Takk for råd, jeg er så kvalm at kakao ikke er aktuelt, men får prøve meg med litt lyd og avledning kanskje. 0 Siter
villakulla Skrevet 5. mars 2016 Skrevet 5. mars 2016 vet akkurat hvordan du har det,sliter selv med å få kroppen i ro,spenner meg hele tiden men prøver å slappe av, ikke lett.har desverre ingen gode rå.bare at jeg føler med deg. lykke til 1 Siter
Trine Skrevet 6. mars 2016 Skrevet 6. mars 2016 Jeg pleier gå for å få litt ro. Tenker at om jeg blir litt fysisik sliten så kanskje kroppen lettere roer seg. I tillegg tror jeg det er bra for hodet å gå litt. Vet egentlig ikke om det hjelper noe, men det skader ihvertfall ikke. 1 Siter
XbellaX Skrevet 6. mars 2016 Skrevet 6. mars 2016 15 timer siden, umakenverdt skrev: Jeg får ikke til å få kroppen i litt mer ro, det kjennes som hele kroppen er i spenn hele tiden. Det hjelper ikke puste dypt. Kjenner meg ganske ustabil, vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å roe ned litt. Svømming kan hjelpe for noen, men det er kanskje litt for kaldt vann ute til det akkurat nå.. med mindre man bor i nærheten av et basseng. Som Trine nevner kan gåturer være langt mer effektivt enn å forsøke slappe av, men gåturer da helst opp mot 1 time eller mer. Det samme med løping, boksing, aerobic, spinning osv, aktiviteter som får deg varm og sliten. For mange kan det å det drive med pusteøvelser og tvinge seg selv til å slappe av gjøre at uroen og spenningen i kroppen nærmest bare øker. Ta pusteøvelsene og avspenningsteknikkene etter den varme dusjen du tar når du kommer hjem fra aktiviteten. Vet ikke om noe av dette kan hjelpe deg men håper uansett du får en litt bedre søndags ettermiddag. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 6. mars 2016 Forfatter Skrevet 6. mars 2016 2 timer siden, XbellaX skrev: Svømming kan hjelpe for noen, men det er kanskje litt for kaldt vann ute til det akkurat nå.. med mindre man bor i nærheten av et basseng. Som Trine nevner kan gåturer være langt mer effektivt enn å forsøke slappe av, men gåturer da helst opp mot 1 time eller mer. Det samme med løping, boksing, aerobic, spinning osv, aktiviteter som får deg varm og sliten. For mange kan det å det drive med pusteøvelser og tvinge seg selv til å slappe av gjøre at uroen og spenningen i kroppen nærmest bare øker. Ta pusteøvelsene og avspenningsteknikkene etter den varme dusjen du tar når du kommer hjem fra aktiviteten. Vet ikke om noe av dette kan hjelpe deg men håper uansett du får en litt bedre søndags ettermiddag. Jeg har gått en lengre tur og er varm. Jeg er så sint på meg selv nå at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg synes det er så fryktelig at mange har det så vondt, og at jeg ikke klarer gjøre noen ting. Jeg hater at det at jeg er så redd og tenker så mye gjør at jeg ikke gjør noe. Andre har det vondt og jeg oppfører meg slik. 0 Siter
frosken Skrevet 6. mars 2016 Skrevet 6. mars 2016 1 time siden, umakenverdt skrev: Jeg har gått en lengre tur og er varm. Jeg er så sint på meg selv nå at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg synes det er så fryktelig at mange har det så vondt, og at jeg ikke klarer gjøre noen ting. Jeg hater at det at jeg er så redd og tenker så mye gjør at jeg ikke gjør noe. Andre har det vondt og jeg oppfører meg slik. Andre har det vondt - og du har det vondt. Du kan ikke få løst alle andres lidelse, men du kan forsøke å romme din egen smerte. Prøve å godta at det av og til skjer ting i livet som gjør veldig vondt og som det ikke er mulig å rømme unna. Ta en time av gangen, fortsett som du har gjort hittil med både å bevege deg litt og å avlede litt med lyd eller tv. Av og til er livet vondt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.