AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 Skrevet 6. mars 2016 Jeg har tendens til å komme med reggler når jeg er sliten, eller stresset. Det betyr mest for meg selv, og virker uforståelig for andre, selv om jeg skjeldent yttrer det ut når jeg har selskap. Men alene, og spessielt etter sosialt stress, så kan jeg yttre disse reglene selv i feks bilen, eller inne i meg hele tiden. Det er rytmisk. Og uforståelig for andre. "hail sabbot in the marrow" er feks en slik regle, bare for å gi ett eksempel. Det har klar betydning for meg selv, men er fordummet da det har hemmelig innhold som kun jeg vet om. Masse slike regler har jeg, også regler lagd av "kreative skjellsord". Jeg skal ikke si de her, fordi det er altså ganske drøyt, og selvkomponert. Jeg skulle ønske jeg ble kvitt dette. Spessielt fordi jeg er redd for å glemme meg ute blandt folk. Det føles heller ikke godt å si disse reglene, det er som regel pga stress. Det har hent noen ganger jeg har glemt meg ute blandt folk også. Jeg har både vanlig ocd, og schizofrenidiagnose, hvilket jeg tviler på sistnevnte. Er det andre med OCD som har slikt? Anonymkode: 7a993...068 0 Siter
Onion Skrevet 6. mars 2016 Skrevet 6. mars 2016 In psychiatry, the term neologism is used to describe the use of words that have meaning only to the person who uses them, independent of their common meaning.[8] This tendency is considered normal in children, but in adults it can be a symptom of psychopathy[9] or a thought disorder (indicative of a psychotic mental illness, such as schizophrenia).[10] People with autism also may create neologisms.[11] https://en.wikipedia.org/wiki/Neologism Nei, hva vet jeg, bare litt "brain storming" her... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 Skrevet 6. mars 2016 8 minutter siden, Onion skrev: In psychiatry, the term neologism is used to describe the use of words that have meaning only to the person who uses them, independent of their common meaning.[8] This tendency is considered normal in children, but in adults it can be a symptom of psychopathy[9] or a thought disorder (indicative of a psychotic mental illness, such as schizophrenia).[10] People with autism also may create neologisms.[11] https://en.wikipedia.org/wiki/Neologism Nei, hva vet jeg, bare litt "brain storming" her... Andre regler kan være feks Den står på søndag, horekuse, rompebuse ræv ræv ræv, dette klarte jeg å yttre for å slå fast for meg selv att jeg hadde dratt brekket på bilen, da selvfølgelig styreleder i boligsameiet gikk forbi... Det er hardt å være tvangstanke lidende. Herrlighet jeg lurer på om jeg holder på å bli "hemma"... Dette er drit frustrerende, jeg skulle gjerne sluppet... Anonymkode: 7a993...068 0 Siter
Onion Skrevet 6. mars 2016 Skrevet 6. mars 2016 2 minutes ago, AnonymBruker said: Andre regler kan være feks Den står på søndag, horekuse, rompebuse ræv ræv ræv, dette klarte jeg å yttre for å slå fast for meg selv att jeg hadde dratt brekket på bilen, da selvfølgelig styreleder i boligsameiet gikk forbi... Det er hardt å være tvangstanke lidende. Herrlighet jeg lurer på om jeg holder på å bli "hemma"... Dette er drit frustrerende, jeg skulle gjerne sluppet... Anonymkode: 7a993...068 Det hørtes fælt ut... kanskje det finnes en tilleggsmedisin? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 Skrevet 6. mars 2016 1 minutt siden, Onion skrev: Det hørtes fælt ut... kanskje det finnes en tilleggsmedisin? Ja, jeg håper det, men jeg tviler. Jeg går på både AP og SSRI... Anonymkode: 7a993...068 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 Skrevet 6. mars 2016 Håper å få svar av NHD, da jeg ikke har fått det på denne problemstillingen, selv om jeg har prøvd for noen år siden... Anonymkode: 7a993...068 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 Skrevet 7. mars 2016 Noen med ocd som har det samme? Anonymkode: 7a993...068 0 Siter
ISW Skrevet 7. mars 2016 Skrevet 7. mars 2016 Jeg vet at det er noen / en del med OCD som får en (feilaktig) psykosediagnose fordi tvangstankene er så bisarre og/eller innsikten er så dårlig at legen velger å kalle det for psykose. Jeg sier ikke at det gjelder deg, for all del. "Fenomenet" du snakker om har jeg også opplevd noen få ganger. Jeg har OCD, men om dette kalles OCD vet jeg ikke. Tror forskjellen også her mellom "normalfenomen"/tvangstanke og psykose "neologism" er at sistnevnte mer handler om at man lager seg et slags eget språk som er uforståelig for alle andre. Slik jeg forstår det hos deg er det bare snakk om tanker. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 Skrevet 7. mars 2016 54 minutter siden, issomethingwrong skrev: Jeg vet at det er noen / en del med OCD som får en (feilaktig) psykosediagnose fordi tvangstankene er så bisarre og/eller innsikten er så dårlig at legen velger å kalle det for psykose. Jeg sier ikke at det gjelder deg, for all del. "Fenomenet" du snakker om har jeg også opplevd noen få ganger. Jeg har OCD, men om dette kalles OCD vet jeg ikke. Tror forskjellen også her mellom "normalfenomen"/tvangstanke og psykose "neologism" er at sistnevnte mer handler om at man lager seg et slags eget språk som er uforståelig for alle andre. Slik jeg forstår det hos deg er det bare snakk om tanker. takk for svar. jeg må vel bare innse att jeg aldri får noe klart inntrykk av om jeg har ocd eller schizofreni. (jeg er vel den som har skrevet mye om dette her før. Anonymkode: 7a993...068 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.