Gå til innhold

romme følelser

Anbefalte innlegg

umakenverdt
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg rommer vonde følelser. Jeg vet det er det jeg skal, men vet ikke hvordan. Hvordan klarer man holde seg oppe med alt det som skjer. Jeg forstår det ikke. Er det noe poeng i å romme det, er det virkelig bedre enn å  unngå, jobbe for det. Hvis man kan distansere seg fra alt og alle er jeg klar over at jeg taper mye, men jeg vet ikke om jeg makter å føle så mye

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er veldig viktig å både kjenne på vonde og gode følelser.

Jeg har hele livet unngått vonde følelser og det endte opp med et en kropp fullt av sinne. Det er hardt å kjenne på slike følelser, men jeg det er nødvendig ellers vil man tilslutt renne over slik jeg gjorde.

Anonymkode: b41db...dac

umakenverdt
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er veldig viktig å både kjenne på vonde og gode følelser.

Jeg har hele livet unngått vonde følelser og det endte opp med et en kropp fullt av sinne. Det er hardt å kjenne på slike følelser, men jeg det er nødvendig ellers vil man tilslutt renne over slik jeg gjorde.

Anonymkode: b41db...dac

Jeg vet ikke hvordan jeg skal makte det. Jeg er ikke sint, men jeg makter ikke dette. Jeg gjør bare alt verre. 

Nicklusheletida
Skrevet
10 minutter siden, umakenverdt skrev:

Jeg vet ikke hvordan jeg rommer vonde følelser. Jeg vet det er det jeg skal, men vet ikke hvordan. Hvordan klarer man holde seg oppe med alt det som skjer. Jeg forstår det ikke. Er det noe poeng i å romme det, er det virkelig bedre enn å  unngå, jobbe for det. Hvis man kan distansere seg fra alt og alle er jeg klar over at jeg taper mye, men jeg vet ikke om jeg makter å føle så mye

Hva menes med å romme vonde følelser ? Er det det samme som å gi plass til ?

umakenverdt
Skrevet
Et øyeblikk siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg forstår det er å klare å ha dem, ikke gjøre alt for åå unngå dem. Men jeg vet ikke hvordan man makter det, hva man gjør. Jeg blir så overmannet, må sitte i et hjørne for litt stabilitet. Jeg vet ikke hvordan jeg kan gjøre dette

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, umakenverdt skrev:

Jeg forstår det er å klare å ha dem, ikke gjøre alt for åå unngå dem. Men jeg vet ikke hvordan man makter det, hva man gjør. Jeg blir så overmannet, må sitte i et hjørne for litt stabilitet. Jeg vet ikke hvordan jeg kan gjøre dette

Hva slags vonde følelser er dette?

Anonymkode: 8e235...19d

Nicklusheletida
Skrevet
5 minutter siden, umakenverdt skrev:

Ok, jeg har har dessverre ikke noe klokt råd å gi. Jeg har aldri tenkt over hvordan man makter det og at man bør gjøre noe spesielt. Jeg synes jo det ikke høres noe galt ut å sitte i et hjørne en liten stund for å samle seg. Er ikke det greit da ?

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, umakenverdt skrev:

Det beste er å unngå, kanskje det blir bedre i morgen.

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Holde ut. 

Anonymkode: df0e7...d5b

Nicklusheletida
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Holde ut. 

Anonymkode: df0e7...d5b

Takk :-) 

umakenverdt
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags vonde følelser er dette?

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare, blanding og kaos, overmannende følelse av at jeg ikke tør å bevege meg ut igjen, skyldfølelse. Det er så mange som har det vondt, jeg takler ikke helt å leve slik jeg skal.

umakenverdt
Skrevet
10 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ok, jeg har har dessverre ikke noe klokt råd å gi. Jeg har aldri tenkt over hvordan man makter det og at man bør gjøre noe spesielt. Jeg synes jo det ikke høres noe galt ut å sitte i et hjørne en liten stund for å samle seg. Er ikke det greit da ?

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg ut døren igjen. Det er greit å sitte i et hjørne en stund men jeg må jo ut igjen på noen måte. Kan ikke bli værende. Jeg vet ikke hvordan jeg skal makte det

Nicklusheletida
Skrevet
1 minutt siden, umakenverdt skrev:

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare, blanding og kaos, overmannende følelse av at jeg ikke tør å bevege meg ut igjen, skyldfølelse. Det er så mange som har det vondt, jeg takler ikke helt å leve slik jeg skal.

Det blir nesten umulig å svare. Er det mange som har det vondt pga av deg ? Noe du har skyldfølelse for overfor andre mennesker ?

Skrevet
3 minutter siden, umakenverdt skrev:

Akkurat nå tror jeg du skal ta en time av gangen. Snart er det natt, og hvis du trenger noe ekstra medisin for å få sove, så synes jeg du skal ta det. Håper du er i form til å komme deg på jobb i morgen, men hvis du ikke er det, så ringer du til jobben og sier at du er syk. Du kommer deg gjennom denne vanskelige tiden også:-)

umakenverdt
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det beste er å unngå, kanskje det blir bedre i morgen.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal unngå nå når kaoset er her. det er vel mer en strategi i lengden å unngå følelser. 

Nicklusheletida
Skrevet
2 minutter siden, umakenverdt skrev:

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg ut døren igjen. Det er greit å sitte i et hjørne en stund men jeg må jo ut igjen på noen måte. Kan ikke bli værende. Jeg vet ikke hvordan jeg skal makte det

Får du antidepressiva ? Du høres deprimert ut ?

umakenverdt
Skrevet
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det blir nesten umulig å svare. Er det mange som har det vondt pga av deg ? Noe du har skyldfølelse for overfor andre mennesker ?

jeg tror det eller jeg vet ikke. <jeg har skyldfølelse overfor andre ja.

Jeg burde kanskje ikke ha skrevet her, jeg vet bare ikke helt hva jeg kan gjøre. Jeg kan ikke bli på rommet, jeg må ut av rommet.

Nicklusheletida
Skrevet
Et øyeblikk siden, umakenverdt skrev:

jeg tror det eller jeg vet ikke. <jeg har skyldfølelse overfor andre ja.

Jeg burde kanskje ikke ha skrevet her, jeg vet bare ikke helt hva jeg kan gjøre. Jeg kan ikke bli på rommet, jeg må ut av rommet.

Du snakker litt i gåter, synes jeg . Hvis du er alene, så la tårene strømme fritt. Det pleier å hjelpe best, synes jeg da. Da kjennes det bedre etter en stund. Synes ikke det er noen grunn til å holde igjen hvis du er for deg selv.

Klem til deg :-)

umakenverdt
Skrevet
5 minutter siden, frosken skrev:

Akkurat nå tror jeg du skal ta en time av gangen. Snart er det natt, og hvis du trenger noe ekstra medisin for å få sove, så synes jeg du skal ta det. Håper du er i form til å komme deg på jobb i morgen, men hvis du ikke er det, så ringer du til jobben og sier at du er syk. Du kommer deg gjennom denne vanskelige tiden også:-)

Jeg har dialog med en på jobb, som du vet har jeg fantastiske folk der, og så gjør jeg feil gang på gang på gang. jeg forstår ikke hvorfor det er et mål at man skal vvære tilstede dersom man ikke makter det. Jeg kunne gitt ganske mye gode følelser for å ikke kjenne slik. Jeg har kjempet med meg selv om ikke gjøre noe dumt. Men da må jeg ut av rommet. Er det greit om jeg tar en sovetablett da også? 

Skrevet
Et øyeblikk siden, umakenverdt skrev:

Jeg har dialog med en på jobb, som du vet har jeg fantastiske folk der, og så gjør jeg feil gang på gang på gang. jeg forstår ikke hvorfor det er et mål at man skal vvære tilstede dersom man ikke makter det. Jeg kunne gitt ganske mye gode følelser for å ikke kjenne slik. Jeg har kjempet med meg selv om ikke gjøre noe dumt. Men da må jeg ut av rommet. Er det greit om jeg tar en sovetablett da også? 

Ja, jeg mener det er greit om du tar en sovetablett også. Du er i en akutt krise akkurat nå, delvis forårsaket av en vanskelig livssituasjon. Da er det lov å bruke konstruktive hjelpemidler til å ikke bli altfor overveldet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...