Blomsterfluen Skrevet 8. mars 2016 Skrevet 8. mars 2016 Mesteparten på forumet forteller meg at jeg har hypokonderi og at jeg later som jeg har lidelser som jeg ikke har, bare fordi jeg tar opp det jeg er intressert i eller når jeg tar opp uvanlige opplevelser jeg har med kroppen min, som kramperykninger om nettene og sånt. Er jeg bare inbillt alt, og er egentlig psykisk frisk høytfungerende autist, siden testene hoss psykiateien hoss psykologen viste at jeg ikke har noe mental illness i starten av 2015? De fysiske plagene kom en god stund etter disse testene, etter jeg sluttetmed abilify. Abilify brukes jo også mot epilepsi. 0 Siter
laban Skrevet 8. mars 2016 Skrevet 8. mars 2016 1 time siden, Blomsterfluen skrev: Mesteparten på forumet forteller meg at jeg har hypokonderi og at jeg later som jeg har lidelser som jeg ikke har, bare fordi jeg tar opp det jeg er interessert i eller når jeg tar opp uvanlige opplevelser jeg har med kroppen min, som kramperykninger om nettene og sånt. 1. Det virker som du har altfor mye tid til å kjenne etter og at du overdriver overvåkningen av din egen helse, f.eks. ved å filme deg selv om natten uten at noen har bedt deg gjøre det. Rådene fra helsefaglig hold om å "lytte til kroppens signaler" betyr ikke at vi skal vende alle sanser innover i oss selv absolutt hele tiden, sånn i tilfelle kroppen kommer med et lite pip. Hvis ikke du har fått beskjed (fra legen eller annet helsepersonell) om å være obs på bestemte symptomer, kan du vente til kroppen brøler (eller i hvert fall snakker ganske høyt) med å slå alarm. Jeg vet ikke om du kommer deg på jobb / sysselsetting for tiden, du burde i hvert fall forsøke på det, evt. delta i andre aktiviteter enn å surfe på nett eller tenke på sykdom og helseproblemer. 2. Jeg har skrevet til deg tidligere at du er nødt til å ta med flere opplysninger når du skal spørre om noe her. Når du stiller spørsmål av typen "armen min rørte seg mens jeg sov, er det farlig?", får jo de fleste lyst til å svare "nei, selvfølgelig ikke". Du må minne om at du har hatt epilepsianfall (eller hva det nå var) som barn og at du derfor er spesielt obs på rykninger - dessuten må du skrive om hva du tar av medisiner og om du nettopp har trappet opp eller ned (noe det virker som om du gjør omtrent hele tiden). Og selv da kan du ikke regne med at hvem som helst som leser her, kan svare noe fornuftig på det. De fleste bevegelser om nettene er jo helt normale, og vanlige DOL-brukere kan selvfølgelig ikke skille mellom dem og symptomer på noe annet ut fra en kort beskrivelse. Det må en ekspert til for å gi råd om sånt. 3. Tenk litt over måten du uttrykker deg på. Det er f.eks. sikkert noen her som kunne vært interessert å diskutere hva som ligger bak det faktum at mange liker å se opptak av virkelig(?) vold og mishandling. Men det blir bare barnslig når du kun vender det mot deg selv ("jeg synes det er så gøy å se folk bli plaget"). Tenk litt på hvordan innleggene dine vil se ut for leserne før du poster dem, gjerne også litt på totalinntrykket du gir av deg selv ("jeg tåler ikke å høre barn som lager lyder, men jeg liker å se på blod og innvoller som flyter utover"). Det virker useriøst og oppmerksomhetssøkende. Nå er jeg kanskje litt streng, men jeg synes du skal tenke over dette før du føler deg urettferdig behandlet. Vi vet ikke mer om deg enn akkurat det du skriver, og svarene våre blir preget av det. Det gjelder alle her. 1 Siter
Blomsterfluen Skrevet 8. mars 2016 Forfatter Skrevet 8. mars 2016 4 minutter siden, laban skrev: 1. Det virker som du har altfor mye tid til å kjenne etter og at du overdriver overvåkningen av din egen helse, f.eks. ved å filme deg selv om natten uten at noen har bedt deg gjøre det. Rådene fra helsefaglig hold om å "lytte til kroppens signaler" betyr ikke at vi skal vende alle sanser innover i oss selv absolutt hele tiden, sånn i tilfelle kroppen kommer med et lite pip. Hvis ikke du har fått beskjed (fra legen eller annet helsepersonell) om å være obs på bestemte symptomer, kan du vente til kroppen brøler (eller i hvert fall snakker ganske høyt) med å slå alarm. Jeg vet ikke om du kommer deg på jobb / sysselsetting for tiden, du burde i hvert fall forsøke på det, evt. delta i andre aktiviteter enn å surfe på nett eller tenke på sykdom og helseproblemer. 2. Jeg har skrevet til deg tidligere at du er nødt til å ta med flere opplysninger når du skal spørre om noe her. Når du stiller spørsmål av typen "armen min rørte seg mens jeg sov, er det farlig?", får jo de fleste lyst til å svare "nei, selvfølgelig ikke". Du må minne om at du har hatt epilepsianfall (eller hva det nå var) som barn og at du derfor er spesielt obs på rykninger - dessuten må du skrive om hva du tar av medisiner og om du nettopp har trappet opp eller ned (noe det virker som om du gjør omtrent hele tiden). Og selv da kan du ikke regne med at hvem som helst som leser her, kan svare noe fornuftig på det. De fleste bevegelser om nettene er jo helt normale, og vanlige DOL-brukere kan selvfølgelig ikke skille mellom dem og symptomer på noe annet ut fra en kort beskrivelse. Det må en ekspert til for å gi råd om sånt. 3. Tenk litt over måten du uttrykker deg på. Det er f.eks. sikkert noen her som kunne vært interessert å diskutere hva som ligger bak det faktum at mange liker å se opptak av virkelig(?) vold og mishandling. Men det blir bare barnslig når du kun vender det mot deg selv ("jeg synes det er så gøy å se folk bli plaget"). Tenk litt på hvordan innleggene dine vil se ut for leserne før du poster dem, gjerne også litt på totalinntrykket du gir av deg selv ("jeg tåler ikke å høre barn som lager lyder, men jeg liker å se på blod og innvoller som flyter utover"). Det virker useriøst og oppmerksomhetssøkende. Nå er jeg kanskje litt streng, men jeg synes du skal tenke over dette før du føler deg urettferdig behandlet. Vi vet ikke mer om deg enn akkurat det du skriver, og svarene våre blir preget av det. Det gjelder alle her. Ok. Jeg pratet med legen om bevegelsene jeg har etter oppvåkning om nettene, og hun tok det alvorlig. I tillegg kjenner jeg ikke etter, opplevelsene kommer når de kommer, uten at jeg har kjent etter. Snart skal jeg på søvn/døgn eeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.